Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 810

Forumkategorier

Användare Inlägg  
rufs2009-06-04 21:51
Antal inlägg: 312

angående valet i helgen
Idag blev jag riktigt irriterad på alla dessa röstjägare:( inte nog med att det ska springas runt i stugor o hem för att dela ut blommor!! man står utanför affärer o raggar folks åsikter!! överallt denna jäkla propaganda .. Men droppen kom idag när jag via sms blev kontaktad glöm inte rösta i helgen!!! men hallåååå kan man missa det med all denna terror:( O vad kostar inte eländet kan man inte lägga dessa summor från att hjälpa gamla barn o andra som far illa???

annwid2009-06-04 22:10
Antal inlägg: 57

Några enstaka plakat längs vägen är allt jag sett, tycker det är ganska dött med kampanjande

YamahaJet2009-06-04 22:14
Antal inlägg: 2239

Vem har gjort dessa plakat på röstkandidaterna??? De ser ut som figurer från The Sims allihopa.

toovrida2009-06-04 22:16
Antal inlägg: 121

Håller med dej rufs.. Fick också ett sånt där sms idag.
Lägg pengar på något bättre

SmallHarmony2009-06-04 22:19
Antal inlägg: 24

Tycker det e bra att dem ger oss information.. Har varit väldigt dåligt med det. Hörde för ngn vecka sen att 54 % av svenska folket inte visste att det var val till EU.

Så mer inforation tycker jag

Risotto - Ej medlem längre2009-06-04 22:35
Antal inlägg: 3069

Såg en bild på en slimig Reinfeldt med ett headset på huvudet i tidningen i dag, budskapet löd: -vill du att jag ska ringa dig på söndag?

Så fan heller att jag vill! Reinfeldt är en ulv i fårakläder, bakom smilet finns en synisk och kallt beräknande kapitalist utan empati och medmäsklighet.

-BAUDI - Ej medlem längre2009-06-04 23:21
Antal inlägg: 1089

Jag vill inte berätta om min politiska läggning, för jag tycker det är högst personligt och det är inget jag vill dela med mig av till människor jag inte känner.

-BAUDI - Ej medlem längre2009-06-04 23:23

Men jag skulle bli mycket glada om åtminstone alla här på forumet vänligen röstade på Piratpartiet.

Det hade varit grymt spännande att få in ett radikalt opositionsparti med lite nya och moderna idéer.

MatsJoel2009-06-05 00:02
Antal inlägg: 686

Det mest spännande med piratpartiet är att man omöjligen kan veta hur de kommer rösta i de flesta frågorna. Lite för spännande för mig.

-BAUDI - Ej medlem längre2009-06-05 00:05

matsjoel... det är inte det som är det viktigaste med opositionspartierna... det tror jag redan du vet.

tanken är inte Pirat-partiet ska regera sverige, eller EU..

de behöver inte ha svar på allt.

sejmårr2009-06-05 00:06
Antal inlägg: 843

Folkpartiet har en valaffisch med orden: "Vi skickar inga gnällspikar till Bryssel". Under de orden hade någon skrivit med tuschpenna; DE FÅR VARA KVAR FÖR ATT LEDA PARTIET HEMMA.

mrperfect2009-06-05 00:07
Antal inlägg: 11437

Jag vill gärna att Reinfeldt ringer mig , gärna att några andra politiker också ringer så att man får säga vad man tycker och veta vad dom tycker om mina åsikter och min situation och andras.

mrperfect2009-06-05 00:09
Antal inlägg: 11437

Skulle aldrig falla mig in att rösta på ett idiotparti som Piratpartiet.

-BAUDI - Ej medlem längre2009-06-05 00:18

Men Ahhhhh... (med utdraget och fräsande H).

Rösta på något smart parti i stället då.

Jag FÖRSTOG ingte at du var en sån smarting.

MatsJoel2009-06-05 00:26

Vad som är viktigt med oppositionspartierna är subjektivt.
Piratpartiet är ett väldigt smalt missnöjes parti som är beredda att rösta ihop med vilket parti som helst i alla viktiga frågor utom deras specialintressen, det är inte ok med mig.

-BAUDI - Ej medlem längre2009-06-05 00:29

Men de representerar ju röstare med specifika intressen.

Är inte det intressant för dig att höra vad människor tycker och ska inte det vägas in i sammanhanget.

Allas åsikt ska väl räknas? Sen vägs det mot hur mycket röster man fått... det är väl demokrati?

MatsJoel2009-06-05 00:35

Jo. Med "inte ok" menar jag att jag inte kan tänka mig att rösta på dem, inte att jag önskar att de inte ska få finnas. Däremot önskar jag att färre skulle tycka som piraterna =)

Risotto - Ej medlem längre2009-06-05 00:47
Antal inlägg: 3069

Missnöjespartier försvinner efter ett tag och när hela piratflugan har dragit förbi så ligger det partiet i ett evigt stiltje. Jag hoppas att den vinden de seglar i tar slut fortare än kvickt, tjuvar och banditer har inget i legitima sammanhang att göra de ska sitta bakom galler.

Det har dragits i långbänk förut men det är inte ok att ladda från nätet som man vill bara för att man kan det, varför tror ni att de kallar sig för Piratpartiet? självklart vet de att de gör olagliga saker men har inte moral nog att bry sig om och respektera andra människor och det de skapar.

Till alla er som tänker rösta på "piraterna" så hoppas jag att ni får er bil cykel eller partner snodd. Det är inte mer än rätt med er logik, eftersom att det är möjligt så borde det också vara ok.

6555562009-06-05 01:50
Antal inlägg: 857

Förstår inte mina jämnårigas vurm för PP och tror mest att det handlar om lättja faktiskt: Man vill kunna ladda ner allting helt kostnadsfritt. Jag tror inte att radikala rörelser som PP behövs. Det som behöver sker kommer att göra det på naturlig väg. De artister som växer upp från vår generation (talar nu om 80-/90-talister) kommer ha svårt att klara sig utan att nå ut vis nätet.

Låt kulturen anpassa sig till tekniken. De allra flesta kommer att släppa sin musik gratis i framtiden, de som fortfarande vill och lyckas sälja skivor har all rätt att göra detta. Det är iaf min vision.

6555562009-06-05 01:50
Antal inlägg: 857

via nätet*

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?