Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sviken | 2009-06-05 14:32 | |
![]() | Är internetsex otrohet? Jag är tillsammans med en kille och vi har en dotter tillsammans. När hon var tre veckor gammal (hon är nu två månader) råkade min pojkvän lämna sin hotmail öppen när han åkte till jobbet. Där hittade jag en massa mail han skickat till olika tjejer som enbart handlade om sex, tjejerna skrev vad dom gillade i sängen och han skickade trånande mail tillbaka. Jag läste ”bara” mailen från de tre sista månaderna (det var cirka 5 sidor med mail) och där gav han ut sitt nummer till dom flesta och bad dom skicka FLER bilder (han har alltså tagit emot bilder) eller så bad han dom ringa honom. Han har ljugit mig rätt upp i ansiktet flera gånger och nu påstår han att ingen av dessa tjejer har ringt honom och hans förklaring till allt det här är att det bara var en lek, ett skämt. Han säger också att alla killar gör så här vilket är så patetiskt så jag spyr. Min fråga är nu, OM han inte gått längre än dom här mailen, tycker ni ändå att det är otrohet? I mina ögon är det ett sånt extremt svek, under hela min graviditet och även efter vi fått vår dotter har han pysslat med detta bakom min rygg. Vi försöker nu lappa ihop vårt förhållande vilket jag enbart försöker med pga att vi har barn, vi går bland annat på familjeterapi men kommer jag någonsin att få tillbaka förtroendet för honom? Har någon varit med om något liknande? | |
| LadyZara | 2009-06-05 14:37 | |
![]() | Klart det är otrohet. Otroheten ligger i att gå bakom ryggen på den man valt att leva med. | |
| Behringer | 2009-06-05 14:39 | |
![]() | Huruvida han varit otrogen eller ej ska jag låta vara osagt men visst har han svikit dig... Sen att försöka lappa ihop ett förhållande för barnens skull, det vinner varken du, din kille eller ert/era barn något på | |
| annakarineli | 2009-06-05 14:39 | |
![]() | Hej! Jo, jag känner igen en del av det du skriver men det fanns inga barn med i bilden. Jag förstår att du känner ett otroligt svek från din pojkvän. Jag tror däremot att man kan komma över en sån sak om man verkligen vill och om en förändrig verkligen sker så att han upphör med detta surfande och lekande med andra -vilket jag tycker det är. Hoppas det löser sig för er! Kram! | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-05 14:39 | |
![]() | Rubriken skulle jag kanske svarat nej på, om jag bara läst den, men det du beskriver är sannerligen inte "internetsex", snarare helt klara raggningsförsök. Och i det fallet är det upp till dig att avgöra om du tycker gränsen för otrohet är passerad eller inte. Jag tycker definitivt den är passerad. | |
| VictorV - Ej medlem längre | 2009-06-05 14:44 | |
![]() | Spelar det egentligen så stor roll om det definieras som otrohet eller inte? Det viktiga är ju vad du känner och känner du att du blivit sviken och så vidare är det ju illanog. Jag skulle i alla fall ha väldigt svårt att lita på en sådan person. Men om man sedan ska ge upp eller kämpa vidare är ju något man måste ta ställning till. Lycka till! | |
| Sviken | 2009-06-05 14:47 | |
![]() | För min egen del är gränsen garanterat passerad, hade det bara handlat om mig hade jag tagit dragit mig ur på en gång. Men nu har vi ett barn och jag önskar helst av allt att vi kan få det att funka. Jag är däremot rädd för att jag vill att han ska vara nån som han inte klarar av att vara. Jag fattar bara inte varför man väljer att skaffa barn om man inte kan ge upp den delen av sitt liv.. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2009-06-05 14:49 | |
![]() | Jag tycker du ska lämna. Once a cheater, always a cheater... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-06-05 14:51 | |
![]() | I mina ögon en riktig skitstövel *ursäkta ordvalet* men blir så arg! | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-05 14:51 | |
![]() | Behandla honom som is och lämna honom i karantän tills han kommer krypande på sina bara ben och övertygar dig om sin suveränitet. Flytta hem till dina föräldrar med barnet och svara bara på hans meddelanden om de är konstruktiva. | |
| MatsJoel | 2009-06-05 14:54 | |
![]() | Barnet är inte mindre hans för att han svikit sin partner så ge fan i att använda det som vapen i konflikten. | |
| Sviken | 2009-06-05 14:57 | |
![]() | Jag flyttade hem till min mamma till en början. Han visade verkligen att han ångrade sig (om det inte bara var ett spel) och jag krävde att vi skulle gå på familjerådgivning vilket vi gjort, jag krävde även att hans hotmail skulle bort vilket den nu är och att han ska ha telefonen på jämt hemma och inte ta med den överallt som han gjorde innan. Han har gått med på allt men ändå känner jag mig inte nöjd. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-06-05 14:57 | |
![]() | Sorglig historia. Hans beteende hade varit ganska sliskigt även om han hade varit singel. Är du säker på att du verkligen gillar honom som person? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-05 14:58 | |
![]() | Internetsex behöver inte vara otrohet. | |
| Sviken | 2009-06-05 14:59 | |
![]() | Det gör jag inte Mats. Jag har sagt till honom från dag 1 att om vi går isär så får han träffa henne hur mycket han vill. Han har inte tid att ha halva vårdnanden så han kommer få han henne varannan helg + att jag sagt att han även henne när han vill. Jag är inte så dum i huvet att jag skulle straffa honom med att ta ifrån honom barnet, klart hon ska ha kvar honom i sitt liv! | |
| wildman | 2009-06-05 14:59 | |
![]() | Otrohet är ju bara vad man gör utanför de överrenskomna ramarna. Därför är det oerhört viktigt att diskutera mycket ibörjan av ett förhållande så man är överrens om reglerna. För det den ene anser vara otrohet kanske inte den andre gör. | |
| Helena79 | 2009-06-05 15:05 | |
![]() | Jag förstår att det känns viktigt att kämpa när ni har barn tillsammans men ändå kan man inte bara kämpa för barnets skull. Du måste känna att du kan komma över det här, att du kan leva ett liv med honom och vara lycklig. Stannar du olycklig kvar så kommer ditt barn må sämre av det än om ni går isär. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-05 15:07 | |
![]() | Wildman: Sant. Sen så är det inte så ofta bara en som felat utan det finns grunder bakom som vi sällan får reda på. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-05 15:26 | |
![]() | Sviken, jag förstår att du känner dig väldigt sårad och sviken. Jag hade nog närapå mördat min man om han hade hållit på så här, särskilt i samband med barnets födelse. Efter vad jag kan läsa, har han dock aldrig gått till fysisk otrogenhet och han har övergett allt med hotmail och mobilen. Nu för tiden ÄR det tydligen väldigt vanligt att man sexchattar, istället för att låsa in sig i badrummet med porrtidningar. Kanske kan ni hitta tillbaka till varandra och se det här som ett stort misstag i början av ert familjeliv. Hoppas att ni alla får må bra och att han verkligen besinnar vad han har och inte offrar allt för sina fjantiga lekar. | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-05 15:27 | |
![]() | Alla ni som säger att man måste sätta upp regler innan man påbörjar ett förhållande, har ni gjort så själva? Har ni suttit ner med er tilltänkta partner och sagt hur det ska vara? Hur långt man får gå?? Det är ju nämligen inte det första JAG någonsin tänkt på när jag klivit in i ett förhållande: om, hur, när och med vem man kan tänkas vara otrogen med! Otrohet är skit i alla former oavsett om det är via sms, över nätet eller hångla irl på krogen. Om man inte kan hålla sig till den man valt att leva med och bilda familj så kan man fortsätta vara singel!!!! | |