Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Thought | 2009-06-16 16:30 | |
![]() | Hjälp!Arbetslös! Är det nån som kommer på nåt bra förslag vad det finns för jobb att söka? Jag är tekniker men kan tänka mig att jobba med det mesta! Var tror ni att det finns en realistisk chans att få ett jobb om man ringer och presenterar sig för personalchefen och lämnar sitt CV? Eller om man ska starta eget , vad för slags företag går hem idag??Jag vill JOBBA!!!! | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-06-16 16:31 | |
![]() | Konditorier kan behöva en extra hand ibland , lycka till :) | |
| Jesper M | 2009-06-16 16:35 | |
![]() | jag tror inte att det finns en chans om du INTE "ringer och presenterar sig för personalchefen och lämnar sitt CV". så börja med det | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-06-16 16:37 | |
![]() | Frågan var väl vart han ska ringa? | |
| nettan23 | 2009-06-16 16:39 | |
![]() | Zorro: Det e väldigt få som vill ha ngn till konditori utan utbildning, erfarenhet, möjligtvis som sommarjobb med låg lön! | |
| nettan23 | 2009-06-16 16:40 | |
![]() | Tycker du ska ringa runt, anmäla dig hos olika rekryteringsbolag, där kan de hjälpa dig, annars finns det ju alltid jobb saom tele försäljare. Du har väl redan anmält dig på Ams och skaffat jobbcoach hoppas jag? | |
| nettan23 | 2009-06-16 16:41 | |
![]() | saom=som xD | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-06-16 16:45 | |
![]() | vill man jobba så gör man det till låg lön , även om det blir strötider, jag själv fick ett sånt jobb, just på konditori.men jag kanske hade tur -och de behövde extrapersonal just då..vilket fall-jättebra extrajobb när man pluggar | |
| Thought | 2009-06-16 16:49 | |
![]() | zorro:ska kolla upp konditoriet här i satn, jag är glad om jag får några timmar här och där,bättre än att gå hemma. Japp, har jobbcoach och ams, men tror inte på den vägen överhuvudtaget, jag har alltid fixat jobb själv,för att inte tala om de stackars coacher som af har , de är förklädda arbetslösa! men nu är det så fruktansvärt svårt, ingen vågar anställa. | |
| ercama | 2009-06-16 16:51 | |
![]() | Du bor väl händelsevis inte i Borås | |
| pennyjenny | 2009-06-16 16:51 | |
![]() | nettan: så jobbcoach är något som man "bara skaffar" där du bor? Här fick vi minsann anmäla oss om vi ville ha hjälp av dem, och jag hann inte höra något mer om det än så innan jag blev utskriven från arbetsförmedlingen. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-16 16:53 | |
![]() | tycker det var en bra idé att ringa och presentera sig, de gillar tydligen folk som visar sig framåt osv. Pröva! | |
| krutmarie | 2009-06-16 17:00 | |
![]() | Thought, om jobbcoacherna är "förklädda arbetslösa" så kanske dom på AF behöver en till nu när det är kristider? :) Håller med Gimp f ö, tror att de flesta arbetsgivare gillar folk som verkligen visar "framfötterna" och kan tala om vad dom går för. Min ena son har alltid fått jobb genom att presentera sig själv och det behöver inte alls vara inom samma bransch man tidigare varit i. Lycka till med arbetssökandet iaf och hoppas det går vägen. Sjäv blir jag inte arbetslös förrän 2/12, men eftersom jag är så gammal så har jag inte en sucks chans att få nåt nytt, men men.. | |
| Thought | 2009-06-16 17:03 | |
![]() | krutmarie:haha! bra idé!ercama;nix inte borås.. jag tror absolut på att ringa och presentera sig, men var ska man hitta företag som fortfarande vågar ta in nfolk?försäkringsbransche n?krutmarie;lycka till hoppas vi båda får jobb! | |
| Thought | 2009-06-16 17:04 | |
![]() | pennyjenny:hur menar du utskriven? | |
| pennyjenny | 2009-06-16 17:07 | |
![]() | Vad heter det då? När man inte är inskriven längre för att man jobbar "för mycket". | |
| ercama | 2009-06-16 17:07 | |
![]() | synd, driver en Pressbyrå där, har lite tider som jag ev. kunde erbjudit dig. | |
| krutmarie | 2009-06-16 17:16 | |
![]() | Tack Thought, hoppet har man ju fortfarande för jag älskar att jobba och ville egentligen fortsätta till 67. Ercama, har ni sålt biljetter till Elton John-konserten nu på söndag? Har hela veckan här uppe i Sthlm hört att det är hans enda konsert i Sverige och har så otroligt svårt att fatta varför den är just i Borås. Här eller Göteborg hade varit naturligt på nåt sätt, men han kanske vill se er fina Djurpark? ;) | |
| nettan23 | 2009-06-16 17:21 | |
![]() | PennyJenny: Ja skaffar genom att anmäla intresse av en, sedan ska man få hjälp :) Har själv fått provjobb nu genom rekryteringsbolag, så ja testa det som sagt TS | |
| Lasse1978 | 2009-06-16 19:47 | |
![]() | Gå runt på stan och gå in på ställen där du kan tänka dig att jobba, presentera dig, ha CV med som du kan lämna. Metro brukar ha tonvis med jobbanonnser, se vilka branscher som är överrepresenterade och ring alla företag i de branscherna. AMS Platsbank kan säkert hinta lite om vilka ställen som är värda att ringa...söker de folk till en avdelning kanske de har plats på nån annan avdelning också som passar dig bättre? I många fall vet inte arbetsgivaren om att de behöver folk, så leta upp företag som du vet har brister och problem som du kan lösa samt presentera din lösning för dem på ett professionellt sätt (berätta dock inte allt för mycket i första skedet så att de snor din idé och skiter i dig, lagom är bäst!). Om du ska satsa på eget bolag är vad som helst som är miljöinriktat trendigt....teknik är trendigt, ekologi, snäll energi...osv... I kristider tenderar vi bry oss om vår familj och närhet mer än vanligt, kvalité går före kvantitet... Nu kommer jag inte på mer! ;D | |