Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade0
Mobilspel
Pågående19 997

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tyllestar2009-06-16 22:33
Antal inlägg: 350

har jag vänner? är jag en ok kompis?
jag har alltid varit en glad och fantasifull typ och under min tonårstid har jag flyttat en del gånger. vilket betyder att jag har många bekanta. för ca. 1,5 år sen så skaffade jag en facebook-profil.. och människor i min bekantskapskrets började såkallat att adda mig, vilket var väldigt roligt! just nu pluggar jag i en annan stad än jag bodde i högstadium/gymnasium/ tonåren...

men nu har jag kommit 'hem', känns faktiskt som hemma, och har varit här i typ en vecka nu, men nu börjar alla plocka bort mig från sina facebook profiler... typ 3-4 om dan... och det känns väldigt jobbigt.. Vill dem ungås med mig? Jag har chattat en del med dem i vinter men nu känner jag mig rätt ensam och vet varken fram eller bak.. är jag en ok kompis? vill folk snacka med mig? Hur vet jag om jag har några riktiga vänner?

har även fyllt år denna vecka..men fick bara ett sms..jobbigt..

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-16 22:41
Antal inlägg: 710

Det är svårt att säga, men utifrån vad du beskrivt ovan låter det helt absurt. Facebookvänner är dock inte något att hänga i julgranen. Jag har accepterat många förfrågningar från personer i min bekantskapskrets som jag inte har något intresse av egentligen. Skulle de börja komma med PM och förfrågningar om att träffas skulle jag nog radera dem kvickt.

apbur2009-06-16 22:46
Antal inlägg: 9699

Men det är väl ändå inte så att man ser om någon plockar bort en från facebook, tror man måste dölja hela sitt konto då.
Jag är inte helt säker.

Huruvida du har bra vänner eller inte kan ju bara du känna.
Man brukar ha svårt att hålla kontakten när man flyttar, folk har fullt upp med sitt.

Härlig2009-06-16 22:49
Antal inlägg: 21

det kan vara så att dina kompisar har avaktiverat kontot. jag har avaktiverat mitt konto o flera kompisar har frågat varför tog jag bort dem.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-16 22:56
Antal inlägg: 5000

men om de är dina VÄNNER så har ni väl varandras telenummer?ni umgås väl inte på fb?tre fyra st om dagen låter ju.....=/

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-16 22:58

att dom skulle avaktiverat sina konton kan säkert stämma,men de är då ja tänker på mobilnr?msn?man hörs ju av fortfarande tycker jag=/å ses?

Hillegnu2009-06-16 23:03

Låter som om någon förtalat dig och alla gått på det men ingen vågar fråga dig.....

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-16 23:07

ja ngt lurt verkar det ju vara..

Kjempegrejt2009-06-16 23:24
Antal inlägg: 317

tycker du ska skriva ut din frågan på facebook.. nåt konstigt är det ju.

Om du har många av dina vänner på facebook, så är det ju bättre att undra där?

Lycka till :)

Kram

socionom2009-06-16 23:28
Antal inlägg: 54

Om du behöver fråga om du är en dålig kompis så har du nog mer problem än att ingen skickar sms till dig när du fyller år.

Jesper M2009-06-16 23:57
Antal inlägg: 1332

jag brukar radera facebook"vänner" som spammar om allt vad fan de gör hela tiden typ "nn-spelar fotboll" "nn-hade trevligt med fotbollen" osv i all oändlighet.

kanske det du gjort?

Viktor_M - Ej medlem längre2009-06-16 23:58
Antal inlägg: 1637

Tyllestar,

Har man några riktiga vänner så bör man veta det. En riktig vän för mig är någon som jag känner innan och utantill och som jag vet tycker om mig. Med andra ord en människa som har mitt fulla förtroende. En av mina bästa vänner pluggar på en skola långt ifrån mig men varje gång han kommer hem så ringer jag honom. Och jag vet att jag är en bra kompis för varje gång jag sagt något en bra kompis inte borde göra så blir jag förlåten. Och det samma gäller mina vänner jämte mot mig.

Men vet du vad, jag tror att du har svaret redan :) Det är klart alla relationer kan bli lite knarriga efter ett tag när man varit borta länge och så men känn efter, vilka var dina närmsta. Kanske är det tid att väcka det som var till liv igen, right?
Ställ dig inte frågor som "Vill dem umgås med mig?". Vänd på det, vill du umgås med dem? och vill du det så se till att förenas igen.
Relationer dör alltid om man inte matar dem. Om du är passiv och tvekar att dina vänner vill umgås med dem så är det rätt uppenbart att de tänker samma sak om dig.

Sen är det klart att man inte kan hålla i alla. Jag tycker hur som helst att det är viktigare med kvalitet jämfört med kvantitet. Hellre en riktigt bra vän än ett dussin halvbra vänner på facebook.

Lycka till.

Hillegnu2009-06-16 23:59

Överhuvudtaget säger deras beteende mer om dem än om dig.

Miss_jk2009-06-17 06:34
Antal inlägg: 8941

På vilket sätt då, Hillegnu? Jag har också tagit bort massa "vänner" på FB eftersom vi helt enkelt inte hördes av, vare sig där eller på annat sätt. Då ser jag ingen anledning till att ha dem kvar. Vad säger det om mig?

Jag skulle ju vilja veta hur bra kompisar ni var? Var det en gammal klasskompis från 80-90-talet eller var det några du umgås med nu för tiden?

Miss_jk2009-06-17 08:18
Antal inlägg: 8941

Måste bara tillägga att det kanske är lite svårt för oss att säga om du är en bra kompis och om folk vill umgås med dig eller inte. Vad vet vi om vad du har gjort den senaste tiden som resulterar i att folk tar bort dig från "kompislistan"?

vulcan2009-06-17 09:21
Antal inlägg: 7666

Ja, exakt. Tror att det är svårt att få bra råd i den här typen av frågor i ett nätforum.

stefanf2009-06-17 18:33
Antal inlägg: 1744

Det blir lite som att gå ut med en enkätfråga: "Är folk ytliga?" och ställa den till deltagarna i Miss World-tävlingen..

mollee - Ej medlem längre2009-06-17 19:23
Antal inlägg: 6087

Trist att du bara fick ett sms när du fyllde år :(

Vilka konstiga sk vänner du har. Förstod inte så mkt av ditt inlägg tyvärr, har du flyttat till en ny stad nu, och är det dina gamla vänner och bekanta som försvinner från facebook el är det nya vänner?

Har du gjort något som gör att de kan vara arga på dig? Förstår verkligen inte varför ens kompisar skulle ta bort en från facebook. Låter ju helt vansinnigt.

mollee - Ej medlem längre2009-06-17 19:27
Antal inlägg: 6087

Alltså, jag har tagit bort folk och folk har tagit bort mig från sina profiler, men dessa var snarare flyktiga bekanta som man addat för skoj skull men som man inte pratat nåt mer med sedan. Typ folk man träffat på fest, en bekant till en vän och så vidare.

Men skulle någon kompis till mig ta bort mig, dvs en som jag bryr mig om eller om det är nån jag känner, då skulle jag bli förbannad.

LadyZara2009-06-17 23:11
Antal inlägg: 1057

Åh vad skönt att inte ha facebook ;).

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?