Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 20 135 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-06-20 02:39 | |
![]() | Svensk musik (en kartläggning) Den här tråden syftar till att ge en överblick över bra svensk rockmusik. Genren är omfattande, allt från Evert Taube till Meshuggah skulla kunna platsa. Men som riktmärke kanske vi kan ha att artisten/gruppen i fråga i alla fall har gjort ett par album eller varit en stor del av musikskapande i allmänhet. Jag har letat lite och fått fram en lista på 50 artister/grupper. Fortsätt gärna att ge förslag på artister som utmärkt sig i din bok, gärna med en referenslåt så man kan kolla upp vad det är som är så bra med din artist/grupp i fråga. Jag uppdaterar listan senare. | |
Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-06-20 02:39 | |
![]() | Listan: Abba * S.O.S. John Holm * Ett Enskilt Rum På Sabbatsberg Hives Peps Persson Rolf Wikström Anders F Rönnblom * Det Är Inte Snön Som Faller Anna Järvinen Anna Ternheim Arbete och Fritid Atomic Swing * In The Dust Björn J:son Lindh Bo Hansson Bob Hund * Istället För Musik: Förvirring Broder Daniel Contact Cornelis Wreeswijk Docent Död Doktor Kosmos Doris * You Never Come Close Dungen Ebba Grön * Staten Och Kapitalet Eggstone El Perro del Mar Eldkvarn Entombed Florence Valentin Fläsket Brinner Franke Freddie Wadling Grisen Skriker Gyllene Tider Hansson & Karlsson Hellacopters Hello Saferide Hoola Bandoola Band Håkan Hellström I'm From Barcelona Imperiet Jakob Hellman Jan Johansson Janne Schaffer Kebnekajse Kent Kleerup Komeda * Feeling Fine KSMB Laleh Lars Winnerbäck Latin Kings LoopTroop Magnus Uggla * Kung För En Dag Mando Diao Marit Bergman Meshuggah Millencolin Miss Li Moneybrother Monica Törnell Monika Zetterlund Nationalteatern * Livet Är En Fest Olle Ljungström Opeth Peps Persson Perssons Pack Peter Le Marc Peter, Björn & John Popsicle Pugh Rogefeldt * Små Lätta Moln Reeperbahn * Havet Ligger Blankt Robyn Sahara Hotnights Samla Mammas Manna Soundtrack Of Our Lives Stina Nordenstam Säkert! Taken By Trees Tant Strul Ted Gärdestad * Sol, Vind Och Vatten Teddybears The Bear Quartet The Embassy * The Great Indoor People The Knife The Legends The Plan The Radio Dept. The Tough Alliance Thomas DiLeva Those Dancing Days Thåström Timbuktu Titiyo Torsson * Klippans Centrum Träd Gräs och Stenar Ulf Lundell Wannadies Vapnet Veronica Maggio Weeping Willows Wilmer X | |
Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-06-20 13:33 | |
![]() | Perssons Pack med Jakob Hellman * Tusen Dagar Härifrån Yngwie Malmsteen (fortfarande svensk? :) Förresten, tycker du verkligen att Those Dancing Days gjort sig förtjänta? | |
mrperfect | 2009-06-20 13:38 | |
![]() | Jag hörde på radion igår ( P2 förstås ) att man tyckte at Alla Pettersson är Sveriges bäste tonsättare, jag tycker han skrivit mest skit och vill hellre lyfta fram Franz Berwald. | |
---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-20 13:41 | |
![]() | I min bok har Europe en självklar plats. Jag anser att Joey Tempest är gravt underskattad som kompositör. Dessutom är, enligt min mening, John Norum Sveriges bästa rockgitarrist. Exempel på låt som kanske inte är så känd för den breda massan: www.youtube.com/watc...re =related | |
---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-20 13:45 | |
![]() | För övrigt var det Blå Tåget som gjorde Staten och kapitalet. Men Ebba gjorde många andra låtar som givetvis säkrar deras plats på denna lista. | |
flaxa | 2009-06-20 13:54 | |
![]() | Bo Kaspers orkester, The Real group, Tommy Körberg, BAO....och hur många som helst till.... | |
---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-20 13:56 | |
![]() | Och Traste Lindéns kvintett. | |
Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-06-20 13:57 | |
![]() | Mr Perfect, starta gärna en tråd över klassisk musik! Jag kommer bidra med mina ytterst klena kunskaper. Europe, självklart! :) Ska vi ta med Blå Tåget också? | |
---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-20 13:57 | |
![]() | Och Uno Svenningson. | |
---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-20 13:58 | |
![]() | Blå Tåget bör få vara med. :-) | |
---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-20 14:01 | |
![]() | Kuriosa: Låten heter inte ens Staten och Kapitalet i original, utan den heter: www.youtube.com/watc...TA vm_Fk09M | |
Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-06-20 14:04 | |
![]() | Visste ni att den ultimata versionen av "Wonderwall" enligt Noel Gallagher gjorts av Ryan Adams? | |
---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-20 14:05 | |
![]() | Vi vet nu. :-) | |
Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-06-20 14:08 | |
![]() | Addade denna tidiga timma: Perssons Pack med Jakob Hellman * Tusen Dagar Härifrån Yngwie Malmsteen Bo Kaspers orkester The Real group Tommy Körberg, BAO Traste Lindéns kvintett. Europe Uno Svenningson. Blå Tåget | |
MatsJoel | 2009-06-20 14:13 | |
![]() | Jag saknar på listan: Gloria Rebecka Törnqvist The Cardigans Tiger Lou | |
Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-06-20 14:14 | |
![]() | Men Gud, det vet väl alla att det är blå tåget som gjorde den låten och titeln. | |
---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-20 14:14 | |
![]() | Och Jerry Williams. | |
Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-06-20 14:15 | |
![]() | Totta Näslund, Björn Afzelius. | |
Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-06-20 14:16 | |
![]() | Micke Wiehe. | |