Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 20 024 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Qaima | 2009-06-21 23:36 | |
![]() | Barn eller inte Hej, Någon som har erfarenhet av att den ene vill skaffa barn och den andre inte? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-22 01:14 | |
![]() | Tonårssöner är livet för mig. Tufft ibland,men man får mycket tillbaka. | |
| Uffetjur | 2009-06-22 01:15 | |
![]() | Bäst för barnet om båda föräldrarna känner sig mogna ansvaret | |
| angie_hell | 2009-06-22 01:22 | |
![]() | Min sambo är super sugen på bebisar och har vart det dom senaste fem åren. Medan jag får panikångest varje gång samtalsämnet dyker upp. Han har slutat tjata sen jag förklara att han absolut kan få en unge men inte min hjälp jag föder det och flyttar väldigt långt bort. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-22 01:23 | |
![]() | Min man var 30 så han var mogen,antar jag. | |
| VaKul | 2009-06-22 01:44 | |
![]() | Som sagt...ett barn är inget man skaffar för nöjes skull! Klart som korvspad att båda parterna måste vara överens om det! Det handlar om att sätta ett liv till världen och som man TILLSAMMANS ska se växa upp, lära och visa saker och vara där för sitt barn! Jag har varit i situationen där min dåvarande partner inte ville ha barn. Men för mig var det kanonbra, eftersom jag redan hade en son! Visst, tanken fanns att skaffa min son ett lilla syskon, men hon ville inte, sa att hon inte kunde se sig själv som en mamma..och sen pratade vi inte om saken mer under dom nio år vi var tillsammans! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-22 01:49 | |
![]() | Lättast är att bryta upp. Viljan att skaffa barn brukar överskugga "kärlek". Det kommer alltid dyka upp varför inten då och då som kan döda det mest rätta förhållandet. | |
| kilgast | 2009-06-22 02:12 | |
![]() | ska det "skaffas" barn är det allra bäst att båda parterna är på samma linje!! det har en tendens att bli bäst så!!! | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 07:37 | |
![]() | Att skaffa barn är ett jäkla ansvar, en bebis tycker många, typ som en söt liten hundvalp att gulla med :) Tänk på att den lilla människan ska du ansvara, oroa, älska, förvalta mm. mm för ända tills den dag du dör :) Klart att båda måste vara beredda på det och vara överens, det är som sagt ingen liten söt sak du kan slänga ut då du tröttnat :) | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 07:38 | |
![]() | Hade ni inte pratat nåt om detta innan ni blev ihop? Typ på dejtingstadiet? | |
| gnill | 2009-06-22 07:50 | |
![]() | En del som har de erfarenheterna väljer att försöka få barn på egen hand, vilket går alldeles utmärkt om man själv känner sig tillfreds med det alternativet. Den traditionella kärnfamiljen är för vissa ett "måste" och för andra bara en norm som man faktiskt inte alls måste inordna sig i. För den kvinna som vill bilda familj på egen hand rekommenderar jag föreningen jag startade för några år sen (som nu har 500 medlemmar + 200 barn!). www.femmis.se ("Och vi män då?", kommer någon man omedelbart att skriva. Jo då det finns möjligheter för er också, men vill ni verkligen ha möjlighet att bilda familj t ex med hjälp av surrogatmödraskap så måste ni också driva er fråga själva (så som vi drivit vår).) | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-22 09:39 | |
![]() | idag ska ju alla vänta tills allt är perfekt. perfekt jobb, hus, ekonomi etc man ska ha rest "klart" och jag vet inte allt. barn är en del av livet inte något stillestånd som inträffar när allt annat är "färdigt". tror att många väntar å väntar på denna känsla av att ALLT ska stämma. det lämnar nog många 40åringar snopet barnlösa i slutändan. | |
| nettan23 | 2009-06-22 10:27 | |
![]() | Jag börjar bli sugen, men sambon e totalt emot det, mkt pga av min situation: Inget fast jobb m.m. | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-22 10:29 | |
![]() | "Hade ni inte pratat nåt om detta innan ni blev ihop? Typ på dejtingstadiet?" Lika som ni skulle ha pratat om var gränsen för otrohet går. Var ni ska bo. Vem som ska försörja vem. Vilken färg soffan ska ha. Städhjälp eller inte. Delat ansvar för hushållet eller inte. Vem som ska få plugga vidare och utbilda sig. Hur ofta ni ska gå ut och festa utan varandra. Enplansvilla eller tvåplans. Skogen, förorten eller mitt i stan. Duschkabin eller badkar. Vilken bilmodell ni ska ha. Villa eller lägenhet. Hund eller katt... och sedan barn eller inte!! Det borde ni ha pratat om innan ni hade dejt nummer två nämligen, enligt experterna, för att se om det ens finns i chans i helvetet att ni skulle fortsätta era liv ihop!! Glömde ni det så är det kört nu, ni kommer fortsätta käbbla om småsaker resten av livet, vilket gör det ganska meningslöst att fortsätta tillsammans så gör slut nu. | |
| Minta | 2009-06-22 10:29 | |
![]() | Ni får nog reda ut detta, om han inte vill av andra skäl än dessa är det bra att veta i tid. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-22 10:33 | |
![]() | inge flyt- haha:) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-22 10:40 | |
![]() | Inge: Nu låter du bara grinig. Jag visste inte att du var så beroende av vad andra tycker. | |
| Qaima | 2009-06-22 10:52 | |
![]() | Jo vi hade pratat om detta innan, så jag trodde vi var övverens. Nu låter det "jo jag vill ha barn men först måste våran relation vara si och vara så.... " Och all heder åt det men jag kan bli för gammal... För övrigt är jag fullt medveten om att man tar hand om ett barn för livet, tråkigt om mitt inlägg gav intryck om något annat. Gnill: Jag var in och tittade på eran sida igår och visst är det en tanke som har slagit mig... Ville skriva en fråga på något forum eller likanande men såg att det bara var för meddelmmar. Hur väljer man mellan sin kärlek och möjligheten att få bli mamma? | |
| ell209 | 2009-06-22 10:58 | |
![]() | Jag gjorde slut med min kille för ett år sedan för att han inte ville ha barn. Han kommer aldrig vilja ha barn med mig eller någon annan. Jag har inte träffat någon annan ännu men hoppas att jag gör det. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-06-22 11:06 | |
![]() | Qaima: Hoppas det löser sig för er, kanske han ändrar sig med tiden? | |