Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 20 181 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ässät | 2009-06-23 06:35 | |
![]() | Tips för att bota åkommor Här tänkte jag att vi kunde skriva tips på hur man botar åkommor som inte är så allvarliga men som gör att man slipper uppsöka läkare om man är helt säker på vad det är. Detta kanske inte är något nytt men om man har fått öroninflammation eller på väg att få det så går det alldeles utmärkt att skala en vitlöksklyfta, lägga den i öppningshålet i det örat du har ont i. Dock inte hela klyftan och inte så liten att den åker in. Över lägger du bomull eller fetvadd och har det över natten. På morgonen efter så är värken borta och vitlökssaften har sugit ur det onda. Har provat flera gånger och det funkar varje gång! Vad har ni för andra tips? | |
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2009-06-23 06:49 | |
![]() | Två alvedon och ett glas vatten | |
Uffetjur | 2009-06-23 07:45 | |
![]() | har en bekant som är hypokondriker - behöver tips på kur | |
Just L - Ej medlem längre | 2009-06-23 08:50 | |
![]() | aloe vera är ju omtalat men de hjälper verkligen emot många av sommrplågorna som klåda, solbränning, getinstick, skrubbsår, skoskav mm. Jag använder även aloe vera i ansiktet ca en gång i veckan vilket ger hyn lugnande efekt samt har i lite aloe vera i håret ibaln vilket stärker de Hurra för aloe vera :) | |
blue_moon | 2009-06-23 09:30 | |
![]() | Se även tråden Huskurer. Där varnas för att stoppa in något i örat som man inte är 110% säker på att få ut igen. www.betapet.se/forum...=- 0#249251 | |
Liisa-Pirjo | 2009-06-23 10:33 | |
![]() | Mot magsjuka innan det bryter ut....alltså när man börjar må illa och det snurrar i magen. Ta hela svart eller vitpeppar korn ca 10-15 st och svälj med vatten. Ingen magsjuka! | |
Bazis | 2009-06-23 10:45 | |
![]() | Bra att tråden dök upp just idag! Vaknade upp med feber, snuva och tjock hals. Någon som har ett bra tips för hur man snabbt botar det? Funderar på att sola idag men har för mig att sol + feber inte är en bra kombination? Har googlat det hela men får olika besked. Nån som vet vad som gäller? | |
Just L - Ej medlem längre | 2009-06-23 10:54 | |
![]() | ja skulle inte rekomendera solning + feber. Lägg dig i sängen dra ner persienerna, låtsas att de regnar, drick te och kolla på skräckfilm. Myspys helt enkelt. Krya på dig! | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-23 10:58 | |
![]() | Rent spontant känns det som att feber och solande inte hör ihop. Feber är ju kroppens sätt att försvara sig mot ovälkomna gäster som virus och bakterier. Kroppstemperaturen ökar vid feber, och det känns onekligen rimligt att man inte ska öka temperaturen ytterligare genom att sola eller träna hårt... När jag var liten och blev getingstungen - var det någon gammal tant som tryckte en snuspris mot det attackerade stället. Jag minns det väldigt tydligt - däremot minns jag inte alls om det hjälpte mot sticket (men jag blev däremot storkonsument av snus några decennier senare :)) | |
impala-58 | 2009-06-23 11:06 | |
![]() | Mot feber och förkylning: En stor kopp svartvinbärste med en rejäl dos whisky (funkar även med vodka eller skogsstjärnan men whisky är godare). Detta skall drickas så varmt som möjligt. Om inte,mot förmodan,detta skulle hjälpa kan man dricka flera vilket kommer att resultera i att det iaf blir roligare att vara sjuk. | |
impala-58 | 2009-06-23 11:09 | |
![]() | Jag har hört att man kan utesluta alkoholen och bara dricka svartvinbärste men jag har aldrig vågat chansa. | |
Bazis | 2009-06-23 11:09 | |
![]() | Blir till att vara inne idag då. Tack för era svar. Har faktiskt whiskey hemma så vi får väl se var dan slutar! :P | |
impala-58 | 2009-06-23 11:21 | |
![]() | Bazis: Förspill ingen tid,ta en omedelbart,själv är jag frisk så jag håller mej till öl idag (jag firar en sen midsommar för jag jobbade hela helgen). Krya på dej | |
apbur | 2009-06-23 11:33 | |
![]() | Verkar dumt att tillföra kroppen gift när den ska jobba med att förgöra förkylningsviruset. Mitt tips till dig är att låta alkoholen vara, lyssna på kroppen, har du en förkylning är du med all säkerhet trött. Gå då och lägg dig. Ta inte febernedsättande om du inte lider väldigt mycket av febern eller om den envisas med att aldrig gå ned. Feber är nyttigt och gör att du snabbare blir frisk från din förkylning. Det är också med all säkerhet bättre att lyssna på din kropp än på alla stollar här på betapet. Den ger dig en hint om vad du borde göra. | |
impala-58 | 2009-06-23 11:36 | |
![]() | Alkohol är inte ett gift om man tar det i rimlig mängd, precis som allt annat skall det inte överdrivas. | |
apbur | 2009-06-23 11:40 | |
![]() | impala-58, alkohol är ett gift. Givetvis är det bättre att förgifta sig litegrann än jättemycket. Det är väldigt ovettigt att passa på att förgifta sig när kroppen redan är svag. | |
Phaléne | 2009-06-23 11:51 | |
![]() | En wirre i magsjuke tider är toppen. En hurring per kväll, iaf om man jobbar inom vården =) | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-23 11:55 | |
![]() | Och kombinera aldrig alkohol med paracetamol. Att vara måttfull med alkohol, undvika rökning och andra droger gör ju att man får behålla hälsa och utseende längre upp i åren också. | |
rockshit | 2009-06-23 14:28 | |
![]() | baz- om du har stickningar eller ont i halsen, kan du gurgla med saltvatten, ett par reäla teskedar i ett halvt glas. det brukar hjälpa ibland för mig då jag ofta kan känna av halsen vid förkylningstider, smakar skit dock. ett par alvedon mot febern skulle jag rekommendera eller massa sömn. riven ingefära i varmt vatten, med en klick honung kan också göra susen om man är i förstadiet av sin förkylning. brukar också försöka skrämma bort förkylningar på ingång med egen händigt gjorda smothies, gjorda på alla c-vitaminrika frukter som finns. | |
impala-58 | 2009-06-23 14:54 | |
![]() | Phaléne kan sin sak :) | |