Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 958 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| etubrute | 2009-06-27 19:33 | |
![]() | Tips på saker att göra i Berlin? Tjena, jag åker till Berlin på tisdag och skall stanna en vecka. Reser ensam i äkta backpacker stil. Nu undrar jag, har ni nå bra tips på saker man kan göra där? Vad kostar mat, transport å sånt? | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-06-27 19:44 | |
![]() | snacka tyska | |
| etubrute | 2009-06-27 19:59 | |
![]() | de blir värre :P | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-27 20:07 | |
![]() | du ska tydligen gå i konstnärskvarteren och köpa retro-tapeter och sen gå på rave/technoklubb leta upp den bästa "ölen" osv | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-06-27 20:11 | |
![]() | gå på teater. tyskarna och särskilt berlinarna är berömda för sin kompromisslösa stil i tolkning och utförande. kultur överhuvud taget är billigt i Berlin. | |
| Phlorian | 2009-06-27 20:12 | |
![]() | Kolla in delar av nya Museum Insel och käka currywurst/kebab. Bon voyage. | |
| etubrute | 2009-06-27 20:12 | |
![]() | ahh jo de låter bra.. har ni nån aning om va de kostar till äta ute å sånt? typ en hyfsad lunch? | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-06-27 20:12 | |
![]() | kolla efter skillnader mellan öst och väst | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-27 20:12 | |
![]() | 50kronor | |
| blue_moon | 2009-06-28 09:21 | |
![]() | Sök på Google så kan du jämföra priser, omdömen och läge. Det finns många att välja på! Jag hittade t ex denna som presenterar veckans lunchmeny där 2-rätters kostar 6,90 Euro och 3-rätters 8,90. www.jolesch.de/index0.htm | |
| blue_moon | 2009-06-28 09:29 | |
![]() | Skulle gissa att den ligger i före detta Öst-Berlin. Det syns på interiören. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-06-28 10:36 | |
![]() | Vilken flygplats landar du på? | |
| monstermun | 2009-06-28 10:43 | |
![]() | Hej! Jag själv bor i Berlin över sommaren. Har väl en del tips men skickar lite länkar till att börja med. Mat är generellt sett billigare än i Sverige. Vet inte vilken typ av mat du tycker om? I Kreutzberg som är de turkiska kvarteren finns massa turkisk mat. (god kebab mm). De har marknad vid kanalen varje tisdag och fredag och säljer allt möjligt! exkursioner.taffel.s...-i -berlin/ om mat! www.expressen.se/res...-g odispase expressen-resguide kreuzberg24.net/kolu...gu ide.html Kan verkligen rekommendera Hotel Bar! Men pyttelitet, så kom i tid om du inte vill behöva stå www.mittberlin.se/ En blogg skriven av en kille som bor här som jag tycker är super. Sist men inte minst. Helmut Newton-uställningen tyckte jag var super! Gratis på torsdagar. Du måste hyra cykel. Berlin är definitivt en cykelstad! Säg till lite mer konkret vilken typ av tips du vill ha så kan jag hjälpa dig vidare. //Malin | |
| etubrute | 2009-06-29 07:26 | |
![]() | Hejsan. Tack för alla super bra tips.. Åker imorgon och tror nog det blir en super fin Resa.. Flyger in till Tegel och skall på på Generator hostel vid Landsberger allé.. Tänker mig nog att det blir en hel del museum älskar sånt.. sen måste man väl en sväng upp i det där höga tv-tornet (fast jag e livrädd för höjder) :P.. Har funderat på att hyra cykel jo.. det e billigt, bra för hälsan och så får man se mycket :).. Dast jag har notoriskt dåligt lokalsinne så finns väl en stor risk att jag hamnar i typ polen eller nåt :P | |
| etubrute | 2009-06-29 07:26 | |
![]() | bo på sku de stå | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2009-06-29 11:00 | |
![]() | Polen? Risken är hyfsat liten, men om du skulle råka cykla längs Spree och sen råka fortsätta nio mil österut så har jag ett tips. När du når Frankfurt/Oder men innan du rullar över gränsbron för att dricka billig polsk öl, äta överstekt flodfisk och köpa billiga svartcigg i Slubice, missa inte den 70-talsmurriga takrestaurangen i höghuset mitt i Frankfurt/Oders köpcentrum! Gott kaffe i mässingskannor, sur personal och fin utsikt över Oder. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-29 11:07 | |
![]() | synd: surt kaffe och god personal hade varit nåt | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2009-06-29 11:33 | |
![]() | gimp2 - den kombinationen behöver man inte cykla till polska gränsen för, den finns överallt i mys-hippa stadsdelar som Prenzlauer Berg och Friedrichshain! | |
| k0rkad | 2009-06-29 11:42 | |
![]() | gå på en riktig tysk techno-klubb! | |
| etubrute | 2009-06-29 14:20 | |
![]() | poänglös jag gillar dina idéer.. speciellt de där med smuggel tobaken och mysko men mysiga resturanger :P.. k0rkad tysk techno klubb är nog det sista jag går på.. hellre då en nudist strand :P | |