Spelrum
Giraffen54
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade86
Mobilspel
Pågående19 845

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cement - Ej medlem längre2009-07-04 20:28
Antal inlägg: 710

Se och bedöm
Alltså, se det här klippet, vi bryr oss inte om VAD det är för något, men kan säga att det handlar om den verklighet vi lever i hur vi kan se på den.
Så se klippet, utan att döma.
Vad säger man i klippet?. Hur uppfattar du det som sägs ?
Är det intressant eller ointressant?, insiktsfullt eller dumt?, begripligt eller obegripligt?, galet eller sunt ?

Vill veta vad ni tycker.

Här e klippet:
www.youtube.com/watc...Pp LO_FkuSQ

Hr Winbladh2009-07-04 20:50
Antal inlägg: 384

Ingenting sägs och ingenting påstås. Ett fullständigt meningslöst och innehållslöst hopkok av allehanda bilder stulna från diverse new-age-publikationer. De små texterna saknar all relevans och mening.

Lägg ner. Gå vidare.

Cement - Ej medlem längre2009-07-04 20:56

Tack för ditt öppensinninga svar

Cement - Ej medlem längre2009-07-04 20:57

Öppensinniga skulle det stå

Safflor - Ej medlem längre2009-07-04 20:58
Antal inlägg: 832

Orkade inte se hela. Meningslöst.

BiNo8 - Ej medlem längre2009-07-04 21:04
Antal inlägg: 3473

Meningslöst som sagt

carlmartin - Ej medlem längre2009-07-04 21:05
Antal inlägg: 4590

det sägs mycket vettigt, som det är bra att bli påmind om. att allting är i ständig rörelse, ingenting varar för evigt, vår upplevda verklighet skulle inte existera utan oss, universum och all däri består av vibrationer.

men en sådan framställning/presentatio n är väldigt ytlig och ger ingen större mening i sig själv.

kermis2009-07-04 21:13
Antal inlägg: 1323

Att försöka förklara en hel livsåskådning på knappt fem minuter är ju dömt att misslyckas. Det funkar inte bättre bara för att man gör filmen till en fånig PR-video.

Vill man vara seriös ska man sprida sin vy på ett seriöst sätt. Det här var därför inget för mig.

Ingrid452009-07-04 21:16
Antal inlägg: 122

det var en intressangt länk den berör både kasualitet och determinism man får färdas på en spännande resa genom båda fysiska och mentala platser--- kanske att fler borde se och inte bara kalla meningslös

ingrid med öppen sinne;

katod2009-07-04 21:21
Antal inlägg: 15

Kommer inte att se klippet,det låter som kvasisvammel i megaformat.Japp,jag dömer osett å låter mina fördomar styra,men satan så bra det känns.

Cement - Ej medlem längre2009-07-04 21:22

Safflor och/eller BiNo8, om någon av er läser detta, meningslöst, vadå meningslöst ? Kan ni utveckla.

Cement - Ej medlem längre2009-07-04 21:26

katod, vad bra att det känns bra för dig - vore ju inte roligt om det inte gjorde det.

Hr Winbladh2009-07-04 21:30

Kan inte Cement förklara istället vad det är som gör att vi andra ska se på filmsnutten? Vad är det som är viktigt? Är det något vi ska ta till oss? Utveckla gärna själv med egna ord istället för att klaga när vi som sett det anser att det är meningslöst pretentiöst dravel. Försvara din ståndpunkt!

Cement - Ej medlem längre2009-07-04 21:44

Hr Winbladh, jag anser att min förklaring, eller vad man nu vill kalla det, räcker. Som jag sa i mitt öppningsinlägg- vill veta vad ni tycker.
Alla har ett fritt val att se klippet eller låta bli. Anser inte att det är något problem om jag inte förklarar vad det är som gör att ni andra ska se klippet.
Mitt intresse är enbart att läsa era synpunkter och studera era reaktioner.
Och vilken ståndpunkt pratar du om ?

Hr Winbladh2009-07-04 21:54

Det brukar vara så att om en person rekommenderar någonting dylikt så finns det också ett intresse av att sprida de idéer som presenteras om inget annat sägs. Mellan raderna i ditt inledningsinlägg tycker jag mig se något slag av intresse av ämnet och inte i någon kritisk mening. Men rätta mig om jag har fel. Min ståndpunkt är dock klar, strunt är och förblir strunt.

sissla2009-07-04 21:55
Antal inlägg: 77

Intressanta spörsmål som berörs helt kortfattat men som ändå berör. För oss som har upplevt en NDU - alltså det som kallas en nära-döden-upplevelse, är det här inget främmande. Det är så väldigt tråkigt att intelligenta människor inte kan diskutera saker på en nivå där bägge sidor åtnjuter respekt... Pajkastnig är ett primitivt sätt att framföra åsikter på och leder absolut inte till större kunskap för någon.

Nunnelunan2009-07-04 21:56
Antal inlägg: 1172

Håller helt med Hr Winbladh. Dessutom står det följande i forumreglerna: "Motivera dig och skapa inte meningslösa trådar eller inlägg. Vill du få igång en diskussion räcker det inte med att fråga "vad tycker ni om XXX?". Ta initiativet själv och berätta varför du gillar/ogillar just det. Att svara med endast en mening eller ord är inte heller kul för någon att läsa. Man får plats med ganska mycket i ett inlägg så låt även bli att dela upp ditt inlägg i fler trådar. Trådar som urartar till chatrum kommer att låsas."

MAO lägg ner tråden, om inte TS själv har någon ståndpunkt i frågan!

Safflor - Ej medlem längre2009-07-04 22:05
Antal inlägg: 832

Ett gäng halvflummiga hopkastade bilder till en gammal Kitaro-låt. Och..??

Cement - Ej medlem längre2009-07-04 22:11

Jag anser att den här tråden har tillräckligt med substans. Där har du åtminstone en ståndpunkt från min sida Hr Windbladh.
Strunt är väl strunt antar jag, och det är upp till var och en om man vill engagera sig i strunt eller om man vill strunta i det. På många sätt är det dumt att engagera sig i strunt. Jag tycker att det är fascinerande att det finns människor som ödslar tid på strunt.

Cement - Ej medlem längre2009-07-04 22:16

Safflor, läste du texten i klippet ?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?