Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-07-07 11:31 | |
![]() | Oj, en ilsken krokodil - vad konstigt Artikeln handlar om Elisa som blivit biten i fingret av en kajman på Furuviksparken. Kommentaren efteråt - Vi trodde det bara fanns snälla djur där. För givetvis finns det tama krokodiler, som gillar när man stoppar fingrarna över stängslet. Hur dumma får folk bli egentligen? www.aftonbladet.se/n...54 80021.ab | |
| Miss_jk | 2009-07-07 11:36 | |
![]() | Håller med om att det finns bra puckade människor, särskilt på djurparker. Det är väl ett antal gånger som folk hoppat ner till björnar, isbjörnar och lejon och trott att de ska få gosa lite... Däremot kan man ju tycka att staketet kanske kunde vart lite högre än till midjan samt väl synliga varningsskyltar om att det fanns farliga djur där nere. | |
| Nasty Nimrod | 2009-07-07 11:39 | |
![]() | Nu verkar det ju iofs som det här är ett arrangemang som anordnats av Furuvik för att man ska kunna gå runt och vara nära djuren, och som planerare får man väl anta att folk kan vara hur dumma som helst, för att vara på den säkra sidan. | |
| UlfTjur | 2009-07-07 11:44 | |
![]() | är ju Gävle Kommun som sköter parken ... det säger väl allt kommunal planering i ett nötskal | |
| SamiEmelie | 2009-07-07 11:45 | |
![]() | Ok att det inte bara finns snälla djur på en djurpark. Men jag tycker som brodern, de borde sätta upp skyltar att det finns djur som kan göra mycket skada. Jag tror inte hon hade stoppat in fingrarna då. | |
| Nunnelunan | 2009-07-07 11:51 | |
![]() | Ok Ulf. Berätta vad du menar, eftersom jag inte förstår? Jag trodde det var människor som skötte parken, men det kanske var fel. Visst var det klantigt och naivt av lilljäntan det handlar om, men olyckor med vilda djur sker ganska ofta. Här verkar det ha slutat bra; bara en fingertopp och den syddes dit igen! | |
| UlfTjur | 2009-07-07 11:55 | |
![]() | hur många barn i 5 års åldern kan läsa en varningsskylt? Kommunal planering kan aldrig jämföras med det privata näringslivet mer effektiva arrangemang | |
| Nunnelunan | 2009-07-07 12:06 | |
![]() | Jaha, det var den kloka tanken du hade. //Från en som arbetar med kommunal planering och som fortfarande har svårt för att förstå, men som väljer att lägga sig på samma nivå - fast genom positiv feedback! | |
| UlfTjur | 2009-07-07 12:08 | |
![]() | såg ju hur parken förändrades från det Gävle kommun tog över den från familjen nygren och inte var det till det bättre | |
| Minta | 2009-07-07 12:10 | |
![]() | Det påminner mig om mannen som besökte Kolmårdens djurpark, där man får köra med bil bland de vilda djuren. Lejonen hade ungar och den smarte mannen gick ur bilen och gick fram för att klappa lejonungarna. Det gjorde han inte länge, han gjorde inget mer sedan. | |
| Minta | 2009-07-07 12:12 | |
![]() | David Eberhard får vatten på sin kvarn av kommentaren. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-07-07 12:18 | |
![]() | Kommsi, kommsi, krockodilen....ja-a, ja-då. Kom här då...Här får du en liten biskvi utav tant Agda, kommsi, komssi...JÄTTEFINA tänder han har, och vilka ögon...oj, nu blundar han... | |
| SamiEmelie | 2009-07-07 12:34 | |
![]() | Ulftjur - hon var ju faktist inte 5, hon var 13. Jag kunde iaf läsa när jag var 13. | |
| Alakai | 2009-07-07 12:37 | |
![]() | Svar på frågan: Människor får bli så pass dumma att alpha inte överstiger värdet av roh, när alpha != theta. Alltså, för att förtydliga; a >= (roh/dumhet)+(((antalmänn iskor*synfält)-dövstumma) /människor)*cos(IQhorison t) och theta > antalmänniskor Slutsats: Stängslet bör kortas med 4 meter. VSB | |
| Zizzzi | 2009-07-07 12:48 | |
![]() | Man får ju dessutom utgå från att en femåring inte är där ensam. Föräldrar eller andra vuxna kan nog läsa de med... Alakai :) | |
| Rigoletto | 2009-07-07 12:57 | |
![]() | Ja den mänskliga dumheten har väl inga gränser.....Överhuvudtage t skall man aldrig varken klappa eller försöka gosa med främmande djur. Även hundar och katter kan hugga till. Framförallt när djuren befinner sig bakom ett staket. Läskunnigheten varierar, i alla fall om man har gått i den svenska skolan. | |
| micro113 | 2009-07-07 13:01 | |
![]() | Jag tycker nog en tretton åring borde förstå varför det finns staket mellan folk och fä - och alltså inte stoppa dit fingrarna. Man får inte röra djuren, skall det verkligen behöva stå att de är farliga också, räcker det inte med att man inte får mata och inte får röra. | |
| lansett | 2009-07-07 13:04 | |
![]() | Visar på hur låg IQ-nivån är generellt i detta land. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-07-07 13:29 | |
![]() | Strikt hundägaransvar har vi. Hur vore det med strikt föräldraansvar? Aldrig att jag skulle fått gå så nära som barn. Och tidningarna har nyhetstorka som vanligt på sommaren. | |
| BlondBrigade - Ej medlem längre | 2009-07-07 16:41 | |
![]() | Jag tycker det är ganska taskigt att kalla tjejen för dum i huvudet eller något liknande. Visst, det var inte särskilt smart och kostade henne nästan fingret, men hallå, tjejen är ju bara 13 år. Jag gjorde en jävla massa korkade saker i den åldern, inkluderat att försöka böja en spik genom att stampa på den med gympaskon (!) och att åka kälke utan ratt (fråga inte). I detta fall ska man nog istället belasta föräldrarna. Hon har nog lärt sig läxan, hoppas bara att fingret inte får några bestående men. | |