Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ässät | 2009-07-07 19:09 | |
![]() | Alfa-kassan En bloggkompis till mig behöver hjälp! Hon ansökte om Alfa-kassa och fick bekräftat i april att hon skulle få pengar men att det tar 12 veckor.. nu har hon fått mail om att ansökan kom in i maj och att det tar ytterligare tid då innan hon får pengar. Hon har sparat första mailet tack gode gud för det, dom har alltså ljugit om en hel månad! Nu vill hon ha hjälp med hur man går tillväga! Nån som känner nån på Alfa-kassan? Hon har ringt och ringt men ingen svarar och nu har hon panik! Nån som känner nån som känner nån som vet hur hon ska göra?? Inget trams nu för detta är allvarligt. Svarar dom inte imorgon så går hon till tidningarna för så här får det inte gå till! Vill ni läsa hennes inlägg och kommentera om hur hon ska göra så är adressen metrobloggen.se/jsp/...9. 10467883 | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 19:11 | |
![]() | det där kan väl ams hjälpa henne med?elr?jag fick hjälp av dom iaf,de va dom som berättade om alfa för mig då jag gick på det | |
| Ässät | 2009-07-07 19:14 | |
![]() | Ams berättar nog bara, dom kan inte påverka Alfa eller A-kassan | |
| Ässät | 2009-07-07 19:16 | |
![]() | Nån som är insatt i lagar skrev till henne nu att omdaterat dokument är urkundsförfalskning så är så fallet så ska hon polisanmäla | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 19:18 | |
![]() | ja hoppas hon gör det,å att det blir ngt av det | |
| oboymannen | 2009-07-07 19:19 | |
![]() | Det kanske är läge för tjejen att söka ett jobb då! | |
| Ässät | 2009-07-07 19:19 | |
![]() | Hon söker och söker och söker för fullt men hon har vart mammaledig och hennes lille son börjar dagis i augusti | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 19:20 | |
![]() | ja, jag tycker hon ska skärpa sig och skaffa ett jobb, det får väl alla om man bara vill? | |
| Ässät | 2009-07-07 19:21 | |
![]() | men herregud, hur många gånger ska vi gå igenom det här? Det är inte så lätt att bara få ett jobb! Hon söker för fullt! | |
| Ässät | 2009-07-07 19:22 | |
![]() | Och sen var det ju trams jag inte ville att det skulle bli av den här tråden utan hjälp med hur man ska gå tillväga när Alfa-kassan har skitit i det blå skåpet. Hur svårt ska det va? | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 19:22 | |
![]() | ironi ässät? jag vet hur det är att försöka få jobb och alla säger att detär så enkelt | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 19:22 | |
![]() | men,nu är det så att hon har problem med a-kassan,å inte ngt annat problem,vore problemet jobb hade ässät skrivit om det | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 19:23 | |
![]() | man kanske måste leva på ngt under tiden man söker oxå? (förstog din ironi ond,de va till oboymannen,om inte han nu oxå va ironisk) | |
| Ässät | 2009-07-07 19:24 | |
![]() | Precis, är lite trött på att allt ska analyseras så fort man skriver nåt. Hon har förberett lite grejer till pressen imorrn om dom inte svarar..då tar det hus i helvete. Hon är skribent själv så hon vet hur hon ska uttrycka sig | |
| Ässät | 2009-07-07 19:26 | |
![]() | Mmm nu ska jag se minnesstunden | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 19:29 | |
![]() | jag kollar,dom sa i tv 4 nyheterna att många i usa anser att MJ är större nu än Elvis å Beatles,minns de disskuterades om det i den andra tråden,att de inte går å jämnföra MJ å Elvis.... hoppas de löser dig för henne med alfa kassan,annars hoppas jag hon kan piska dom rejält;) | |
| oboymannen | 2009-07-07 19:36 | |
![]() | Kanske inte är läge att skaffa barn när man inte har fast jobb. Hennes kille måste väl ändå ha lite pengar? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 19:40 | |
![]() | själv känner jag flera som blivit arbestlösa EFTER jobb... å sedan har man rätt till a.kassa å ska inte behöva leva på den man är med,de sliter även enormt på självkänslan think oustide the box | |
| Ässät | 2009-07-07 19:41 | |
![]() | Men herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuu ud... Ja han har ett jobb men det räcker kanske inte så långt när man har en familj? Nu var det inte detta det handlade om utan att Alfa-kassan har ljugit!! Dom har 3 barn och hon har jobbat men eftersom det bara var timmar så blev det aldrig nån a-kassa. Jävla trams.. har du inget tips på hur hon kan gå tillväga med Alfa-kassan så uttala dig inte. Hade hennes sambo haft massa pengar så hade hon inte haft panik och bett om hjälp av sina läsare att lösa detta med Alfa-kassan heller fattar du väl? Jösses | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-07 19:42 | |
![]() | oavsett henne val ang när de valde å skaffa barn har inget med att a-kassan gör så folk hamnar i skiten,de har regler å ansvar de med som de ska följa,precis som en arbetsgivare ska ge ut lön i tid | |