Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E_malla | 2009-07-08 22:43 | |
![]() | Soda streem Någon som kan rekomendera en, finns ju massor. Fungerar Coops varianten bra?? Fördelar ?? Nackdelar?? Någon man absolut inte ska köpa... MVH M | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-07-08 23:21 | |
![]() | Jag fick en sodastreem i julklapp för 5 år sedan. Nu står den bakom kaffebryggaren och ser dum ut. | |
| Yrhätta - Ej medlem längre | 2009-07-08 23:25 | |
![]() | Vår står bredvid kaffebryggaren och används ofta. Smidigt!! | |
| Tess 08 | 2009-07-08 23:33 | |
![]() | Vi köpte en för några år sedan och den användes intensivt ett tag för att sedan ställas in i ett skåp och glömmas bort. Nu finns fler smaker att tillgå och dessutom så man kan göra smaksatt vatten så den kanske kommer fram igen snart :) Vi har en sån där dyrare variant som heter soda-stream, har inte testat någon annan så jag vet inte hur de funkar. Vet dock att soda-streamapparater håller väldigt länge | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-07-08 23:39 | |
![]() | Min heter Design. Men den är inte ens en fin inredningsdetalj. | |
| Sotfinger | 2009-07-09 01:09 | |
![]() | Vi använder vår Soda Stream intensivt under hela sommarhalvåret, särskilt i stugan där vattnet smakar lite trist av att först rinna i gummislang och sen stå framme i hink. | |
| Sotfinger | 2009-07-09 01:10 | |
![]() | PS måste tillägga att vi aldrig smaksätter utan bara kolsyrar rent vatten | |
| Polly Juice | 2009-07-09 01:31 | |
![]() | Jag har en Wasser Maxx. Den funkar sisådär - jag kolsyrar vattnet tills det blir så mycket skum på colan jag tillsätter att det nästan rinner över - men det smakar aldrig kolsyra. Inte sådär härligt rivande i halsen som riktig dricka. Begriper inte varför. Jag menar, ibland rinner skummet över för att det är så mycket bubblor i flaskan, men det smakar avslaget trots att jag tryckt 4-5 gånger med ca 5 sekunder i varje tryck. Om jag hittar kvittot ska jag reklamera den, baske mig. | |
| Zizzzi | 2009-07-09 02:07 | |
![]() | Har också en Wasser Maxx, och har samma problem. Man kan försöka kolsyra tills man blir blå, men händer typ nada. Några bubblor för syns skull men inte mer. (dock ser den ut som en brandpost o är rätt häftig) Extra kul när bekanta med en RIKTIG soda stream bara tar 2 snabba tryck - klart... :S | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2009-07-09 06:27 | |
![]() | Jag har en soda stream, funkar ju kalasbra:) Ett å ett halvt tryck och det bubblar fint! | |
| remvanrijn | 2009-07-09 06:37 | |
![]() | Sotis.. vattnet rinner genom en slang o står sen i en hink.. du tar väl inte fel på katetern?? =) | |
| Pillemarisk | 2009-07-09 07:12 | |
![]() | Jag har en soda stream och använder den nästan varje dag. Den kan jag rekomendera, funkar kanon... | |
| monkan56 | 2009-07-09 09:50 | |
![]() | Soda Streamer har vi och den är bara kanon. Använder till vatten varje dag. | |
| lansett | 2009-07-09 09:59 | |
![]() | Soda Stream är bäst, använder den flitigt, ffa när det är varmt. Både smaksatt och icke smaksatt vatten, blir ju så mycket godare med bubblor i!! | |
| Nunnelunan | 2009-07-09 10:08 | |
![]() | Har också en Wasser Maxx som enbart används till kolsyrat bordsvatten (aldrig sötade eller osötade e-nummer essenser). Fungerar utmärkt för mitt användningsområde. Dock tror jag att jag dricker något mindre mängd då det är bubbla vatten, än då det är obubblat? | |
| BellaB422 | 2009-07-09 10:25 | |
![]() | om du inte är rädd för secondhand, så försök få tag på en SodaStream modell Ä.. Dom håller tills helvetet fryser till is o ger mer bubbel än Vichyvatten ;) Kolla med nån släkting eller dylikt, SodaStreamern har nämligen ett lite lustigt drag, brukar hamna på vind/ i källare efter ett tag när man har tröttnat.. Men min får du inte! :) Men om jag ska vara ärlig tror jag inte att d är så stor skillnad på "the real deal" och kopiorna. Lycka till o happy bubbeling ;) | |
| Genie - Ej medlem längre | 2009-07-09 11:07 | |
![]() | Soda Streams ger mig rysningar.... minns i min barndoms tid (och Soda Streamens barndoms tid..) hur morfar alltid bjöd på hemmagjord apelsinläsk. Det var hemskt, men som som en god dotterdotter drack jag ändå. Än idag dricker jag inte apelsinläskedrycker. | |
| Nasty Nimrod | 2009-07-09 11:19 | |
![]() | Jag gillar inte heller kolsyra. | |
| Elsa Eggtail | 2009-07-09 12:18 | |
![]() | Vi fick en Soda Stream i julklapp förra julen, den funkar utmärkt. Första patronen räckte ett halvår. Sen dess har vi bytt patronen lite oftare. Den räcker 3 månader nu. Vi är en familj på 2 vuxna och 1 barn. Apelsinläsken smakar mer som grapefrukt. Sonen gillar hallonsoda och Cola. Själv kolsyrar jag vatten och dricker naturellt eller så smaksätter jag med citron på flaska. Jag har provat de smaker som finns för vatten och de smakar bikarbonat. | |
| guggee | 2009-07-09 12:20 | |
![]() | och jag gillar inte Soda Stream.... En av fabrikerna som tillverkar dem ligger på ockuperat palestinskt område, och då går hela fabrikatet bort för mig i alla fall. Jag skulle aldrig ens fundera på att köpa produkter från israeliska rasister! | |