Spelrum
Giraffen14
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade15
Mobilspel
Pågående19 740

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Kristina_1762009-07-12 15:51
Antal inlägg: 15

27 snart 30
Väldigt snart fyller jag 27 år. Ända sedan 25, har jag känt 30 komma smygande. Idag satt jag och hängde läpp över elvispen som jag fick i födelsedagspresent, i förskott. En mycket bra grej att få, men att jag överhuvudtaget känner att jag behöver en sådan sak tyder ju på att jag inte är 20 längre;)
I och för sig skulle jag inte vilja vara 20 igen. Minns bara rummet på 25 kvadrat i en ostädad studentkorridor...

Ni som vet bättre, har ju säkert koll på att 30 inte är någon ålder, men ändå. Lite bra och roliga tips på hur man botar en begynnande 30-årskris, vore väldigt uppskattat!

Sweeetiepie - Ej medlem längre2009-07-12 15:52
Antal inlägg: 93

Don't worry - livet börjar ändå inte förrän efter 40!

run-marie2009-07-12 15:57
Antal inlägg: 1806

Tänk bara på hur otroligt många det är som är äldre än du!

Du har ju i genomsnitt så där 60 år kvar, vad ska du hitta på för kul med alla dom åren?

Palini2009-07-12 15:58
Antal inlägg: 1381

Haka inte upp dig på siffror och jämför inte ditt liv med andras. Kan vara svårt, men vad tjänar det till? Annars får du väl börja räkna årtionden. Då är du ju bara 2. =)

MaadMaxx2009-07-12 16:07
Antal inlägg: 349

Hmmm... Själv är jag 27, snart 30 och bor i en fattig studentlya i andrahand tillsammans med en säng, en fotölj och en pinnstol... Njut du bara av det liv du har! ;-)

Robert_K - Ej medlem längre2009-07-12 16:23
Antal inlägg: 273

Kristina:

Jag vet inte om det är någon skillnad på tjejer kontra killar. Jag fyller också 27 i år, men tänker mera på att jag inte längre är någon superungdom, trivs med det och tycker att 27 eller 32 inte spelar någon större roll. Så mycket lär inte förändras under de åren.

Att gå och jämföra med vad ens vänner eller liknande personer i åldersgruppen uppnåt är enligt mitt sätt och så det lite basalt. Jag menar, vi har ju gjort våra val och det är ändå nu de börjar synas på allvar. Valde vi att studera heltid? Resa runt? Skaffa familj? Bo kvar där vi växte upp etc?

Det jag däremot hört är att kvinnor oftare får sina större kriser vid 30 och männen vid 40.

Så länge du finner en personlig ro, spelar det ingen roll om du är 27, 17, 47 eller 67. Det är vad du gör mot och för dig själv som spelar roll.

Drömma får man, drömma ska man, men det är av ens handlande (eller ickehandlande) som avgör var du väljer att styra ditt liv i fortsättningen.

Lnud - Ej medlem längre2009-07-12 16:25

På något sätt så trivs man ju alltid i den ålder man är, det är äldre man inte vill bli. Jag minns jag hade lite noja när jag var 29, inför att fylla 30, men sen dess har jag inte känt av något. Grejen är ju att så länge man mår bra så är alla åldrar härliga. 40-årsåldern (där jag är nu) är himla mysig den också, speciellt när man fortfarande känner/kan känna brinnande kärlek :) (och har underbara barn)

Därför är det nog den slitna men ack så sanna klyschan Fånga Dagen/Carpe Diem som gäller.

/M

run-marie2009-07-12 16:36
Antal inlägg: 1806

Skitbra inlägg Lnud! Stämmer verkligen :)

Miss Nöjd2009-07-12 16:56
Antal inlägg: 24

30 är ju en härlig ålder att fylla. Först då kändes livet ok.

remvanrijn2009-07-12 17:05
Antal inlägg: 16500

när du är 37, skulle du inte vilja vara 30 längre

MatsJoel2009-07-12 17:06
Antal inlägg: 686

Det värsta med att vara gammal idag är nog att man riskerar att missa föryngringståget om det kommer om några decennier.

emmylish2009-07-12 17:15
Antal inlägg: 406

Jag fyller 21 om några månader och har ålderskris, så mycket att jag till och från känner mig nedstämd ibland av den anledningen.

mollee - Ej medlem längre2009-07-12 17:21
Antal inlägg: 6087

Jag är 22 och känner lika dant som TS.

Det handlar om att vara nöjd med det man uppnåt här i livet och inte jämnföra sig med andra.

Som jag, känner att jag ligger så himla mkt efter än vissa andra i min ålder, de pluggar på universitet och är snart färdigutbildade, en del har barn, några ska köpa hus osv.
Själv är jag sjukskriven, pluggar uppomina betyg och har inte ens tagit körkort än :O

Men vissa dagar kommer jag på mig själv att tänka, varför ha så bråttom? Jag försöker ju ändå mitt bästa, att jag är sjukskriven kan jag ej rå för, utbilda mig kommer jag göra så småning om och det spelar ingen roll när jag blir klar bara jag gör mitt bästa och blir bra på mitt yrke.
Att skaffa barn är inget att tänka på, anser att jag är för omogen och skulle lika gärna kunna vänta i 10-15 år till. Att köpa hus är bara dumt när man inte har någon fast inkomst, och att ta lån är enligt mig idiotiskt om det ej är katastrof :)

Så, egentligen handlar allting om hur man tänker och vad man gör det till.

Tänk så här: Du är 27 år ( livet har bara börjat), du ser bra ut, du har fått en jättefin present av någon som bryr sig om dig, du slipper studentkorridoren ;) och förhoppningsvis är du frisk, har pengar så du klarar dig och människor runt om kring dig som älskar och bryr sig om dig.
Dvs. Det kunde ha varit mkt sämre :)

Hoop2009-07-12 17:32
Antal inlägg: 5

Jag fyller 31 om en månad och tycker det är GRYMT! Släppt alla nojjor om vad andra ska tycka och vet vad jag vill och gillar. Plus att man blir snyggare med åldern, det vet ju alla ;-)

Kristina_1762009-07-12 18:24

Ojoj!

Tack för alla fina och kloka svar!

Som någon sa, så handlar åldersnojan säkert , om att man jämför sig med alla andra. Jag har väldigt ofta behövt se till andra möjligheter och vägar i livet. Det paradoxala i det hela, är att det är lätt att glömma bort och att ändå jämföra sig med "den stora massan", även om man inte borde. Sen är det nog lite som Lnud säger, att jag trivs lite i den ålder jag är just nu. Fast egentligen är det ju bara att gilla läget i det här fallet... Jag kanske skulle baka en sockerkaka med den där elvispen ändå.;)

Ässät2009-07-12 18:25
Antal inlägg: 4824

Min dotter flyttade hemifrån förra året, när hon var 20 år och fick redan såna grejer när hon fyllde år tidigare det året och julaftonen. Det var sånt hon önskade sig :)

Safflor - Ej medlem längre2009-07-12 19:32
Antal inlägg: 832

Lev på som vanligt. Jag har fyllt femtio och har fortfarande ingen elvisp. Inget strykjärn heller.

VaKul2009-07-12 19:54
Antal inlägg: 641

Omge dig med lite äldre kompisar/vänner/personer. ..så blir det inte så jobbigt!

Larvbrud - Ej medlem längre2009-07-12 22:25
Antal inlägg: 4050

Mm... Jobbigt när man börjar inse att man är för gammal för sin lilla sjömansklänning. Och aldrig mer kan ha flätor och vara söt. Det som en gång var var fräscht blir komisk/skrämmande age play.

poänglös - Ej medlem längre2009-07-12 22:37
Antal inlägg: 416

Det är ju ingen ogrundad noja, det är tyvärr ett faktum att livet tar slut vid 30. Mitt råd är: lev som om varje dag var din 29-årsdag!

Mvh,
35 och slut

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?