Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maja G | 2009-08-22 13:39 | |
![]() | Gratulationer på högtidsdagen undanbedes vänligen men bestämt... Hur tolkar ni detta? Jag tolkar det som om man absolut inte vill ha någon som helst uppvaktning på högtidsdagen, inte ens telefonsamtal eller kort.. Min mor vill inte ha någon uppvaktning på sin dag. Vi barn bjuder henne på middag och det accepterar hon, men vill inte att andra ska uppvakta henne alls. Nu har jag en kusin på fars sida ( som inte är här på beta ) som prompt måste få veta när mor fyller så de kan skicka kort eller ringa, men jag har sagt att de ska låta bli. Ska man inte acceptera detta eller har jag fel? | |
| sina_shataz | 2009-08-22 13:41 | |
![]() | ni känner henne bäst så ni vet vad ni ska göra | |
| DennisPlz | 2009-08-22 13:41 | |
![]() | Gör som du själv tycker, då blir det aldrig fel. | |
| sina_shataz | 2009-08-22 13:42 | |
![]() | men det är ju aldrig kul när man har en önskan som inte blir respekterad | |
| Maja G | 2009-08-22 13:45 | |
![]() | Jo, men jag undrar om det här med acceptans. Har märkt att det inte alltid hålls. Oftast undanbeder man av någon speciell anledning, tex sjukdom eller annat.. Hur tolkar ni om det står i morgontidningen? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-08-22 13:46 | |
![]() | Annika (hoppas du hade det bra i Grekland :) ), om du vet att din mor med bestämdhet vill ha sin födelsedag i lugn och ro, gör du helt rätt som ber släkt och vänner att respektera detta. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-08-22 13:47 | |
![]() | Hm..hon verkar ha tagit det ett steg längre än vad man brukar läsa. Vanligen brukar det väl stå: "All eventuell Uppvaktning"...osv. Jag tolkar det som att hon inte alls tycker att hon fyller år överhuvudtaget, och har man slutat fylla år så kanske man inte ens vill ha ett kort. Eller så har hon skrivit lite fel och syftar på uppvaktning? | |
| Bitte - Administratör | 2009-08-22 13:48 | |
![]() | Jag skulle nog toka det som att låt bli att komma och uppvakta mig ,, men kanske ok med ett telefonsamtal eller bara ett skickat kort Bitte | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-08-22 13:51 | |
![]() | Åk till Kambodja på sol-och-bad-semester och stäng av mobilen. Då slipper man irriterande uppvaktare. | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-08-22 13:54 | |
![]() | Jag håller med Beatha här. Gräddnosens mamma uttrycker sig väldigt bestämt, och självklart hade jag respekterat hennes önskemål till fullo. | |
| Maja G | 2009-08-22 14:20 | |
![]() | Tack för svaren. Jag kommer att acceptera mors önskan och inte säga något. Hoppas de andra accepterar hennes önskan ( för det är ju inte så svårt att ta reda på när någon fyller år i denna datoriserade värld, men det har nog inte min kusse kommit på ännu:) Mora Zella: Hade gärna bjudit henne till Kambodja eller någon annanstans, men hon är nog inte riktigt kapabel till det tyvärr. | |
| Tess 08 | 2009-08-22 14:46 | |
![]() | Om någon frågar skulle jag nog svara att personen ifråga inte vill bli uppvaktad, men om den som frågar vet om vilken dag det gäller hade jag nog tipsat om ett kort. Det är rätt trevligt att få ett kort och ingen stor grej (som kalas, tårta osv är). Sen beror det ju lite på humör och vilja hos födelsedagsbarnet :) | |
| Sotfinger | 2009-08-22 16:17 | |
![]() | Kan du inte fråga din mamma? Det är ju skillnad på att 1. inte vilja ta emot en massa gratulanter hemma, med allt vad det innnebär av kaffe och tårtor, och 2. att inte ens vilja bli påmind om att man fyller år och vägra att ta emot ens ett litet vykort. Själv har jag slutat med att ta emot gäster, men tycker att det är trevligt om nån ringer eller skickar ett kort. | |
| stålis75 | 2009-08-22 16:38 | |
![]() | grattis | |
| stålis75 | 2009-08-22 16:40 | |
![]() | kanske vill hon ha en överraskningsfest? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-08-22 16:55 | |
![]() | Jag tycker man ska acceptera det | |
| Maja G | 2009-08-22 17:07 | |
![]() | Jag vet vad mor vill, och hon vill INTE bli uppvaktad..Men det var inte frågan, utan frågan var hur folk tolkar när man sätter in i morgontidningen att man inte vill bli uppvaktad? Har diskuterat detta med flera förut, och jag accepterar ALLTID att den vederbörande INTE vill bli uppvaktad, inte ens med kort eller telesamtal. Men flera tolkar detta som om man INTE ska komma och hälsa på, men kort och telesamtal är OK.. | |
| UlfTjur | 2009-08-22 17:10 | |
![]() | Ibland får man intrycket av att personer som annonserar - uppvaktning undanbedes i själva verket vill ha uppmärksamhet, men personkännedom är viktig | |
| Tess 08 | 2009-08-22 17:25 | |
![]() | Det var väldigt synd om en äldre man med ett rätt vanligt namn som skulle till att fylla år. Det bakades och inhandlades kaffe mm och den stora födelsedagen kom och inte en jävel kom för att fira honom.... En MYCKET besviken man fick ställa undan en massa fika och hälla ut en massa kaffe. En annan man med samma namn fyllde år samma dag, denne man var sjuk och ville inte bli firad. Han hade satt in en annons i tidningen.... | |
| Tess 08 | 2009-08-22 17:33 | |
![]() | (hade inte så mycket med TS fundering att göra, men det kanske uppmärksammar att man ska vara lite utförlig i sina annonser. Mannen som satte in annonsen fick förresten några besökare....) | |