Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 911 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hagwall | 2009-08-28 17:28 | |
![]() | Digital systemkamera för nybörjare Är det någon som har uppgraderat från en digitalkamera á la pocketvariant till en systemkamera på senare tid? Om ja: vad köpte du och är du nöjd med den? hur ofta tar du med den jämfört med din gamla pocketkamera? är det här med att kunna filma med systemkameran som du funderade på? | |
| Tess 08 | 2009-08-28 17:34 | |
![]() | Canon! Alltid Canon!! Valen är fler och bla sportblider anser jag blir bättre med systemkamera. Har själv bara en "vanlig" analog systemkamera (Canon) och en kompakt digital, men är på väg att bli ägare till en digital systemvariant. Svågern har en Canon EOS 40D och den är jättebra. | |
| Tess 08 | 2009-08-28 17:36 | |
![]() | (finns även Canon EOS 450D eller 500D som är helt ok också) 40D (eller 50D som också finns) kan ta 6,5 blid i sekunden om man vill ha fina bilder på något som rör sig. 450D tar bara 3 bilder i sekunden. Däremot har 450D och 500D fler megapixlar men det kan vara en nackdel då bilderna blir så stora och innehåller mer brus. | |
| graniten | 2009-08-28 17:37 | |
![]() | Nikon har prisvärda kameror, och dom har gått om canon i kvalitet. | |
| graniten | 2009-08-28 17:37 | |
![]() | Nikon D40 eller D60 är bra kameror att börja med. | |
| Sotfinger | 2009-08-28 17:39 | |
![]() | Nikons D-kameror är fina, men även Nikons Coolpix-serie. Inte system, men ändå. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-28 17:43 | |
![]() | Finns säkert många bra kameramärken, men själv har jag bara Nikon - systemvarianter - och är helnöjd med mina. Recensioner om allt möjligt då det gäller kameror och fotoutrustning kan du t.ex hitta på fotosidan.se. | |
| Wordlezz - Ej medlem längre | 2009-08-28 17:49 | |
![]() | Kan nån kan Canon. | |
| Lill-IT | 2009-08-28 17:49 | |
![]() | Canon <3 | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-08-28 17:50 | |
![]() | Hm...nu minns jag inte exakt vad det var, men jag läste någonstans, för evigheter sedan, något jätte-ofördelaktigt om Nikon D40. - Som sagt, minns inte, men vill ändå tipsa om att extra uppmärksamhet kanske vore på sin plats OM nu någon skulle gå med funderingar att satsa i en sådan... ( orkar inte lägga ner tid på att leta rätt på dom uppgifterna just nu ) | |
| Hagwall | 2009-08-28 18:39 | |
![]() | Låter som att Canon EOS 500d är favoriten om jag slår samman allas tips - stort tack! | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-08-28 19:28 | |
![]() | Proffsen använder Canon. Nikon är ute! | |
| mawal | 2009-09-02 10:50 | |
![]() | Huruvida "proffs" använder Canons eller Nikons kamerahus beror till stor del på vad de använt tidigare i karriären, man byter inte gärna system så lätt då en ny samling objektiv är både dyrt och omständligt att köpa in.. | |
| Måns_E | 2009-09-02 11:04 | |
![]() | Som det var förr så brukade sportfotografer använda Canon och naturfotografer Nikon. På den tiden var Nikon mer byggda som pansarvagnar och höll bättre om man tappade dom. Oavsett vilket så skall man testa kameran så att man själv trivs med den, att reglage sitter där man förväntar sig och att menyerna fungerar på ett sätt som man trivs med. I övrigt så är optiken betydligt mer intressant än själva kameran (om man nu talar om kvalitet alltså) | |
| Ronny | 2009-09-02 11:10 | |
![]() | hade en canon eos 300 förrut men bytte till en nikon D60, tycker att det mesta fungerar bättre och smidigare på nikon än på canon., menyerna är bättre, mer funktioner osv. | |
| Ronny | 2009-09-02 11:11 | |
![]() | kan ju vara bra om man har tillgång till att låna olika kameror innan man bestämmer sej för vilken man ska ha. | |
| ynnest | 2009-09-02 12:27 | |
![]() | Läs tester. Att köpa ett vettigt märkesobjektiv med det zoomomfång man tror sej behöva är lika viktigt som att köpa kamerahuset. Och ofta dyrare än kamerahuset. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-09-02 12:53 | |
![]() | Canon är det märke som föregår alla andra, det är Canon som alla andra (även Nikon) tar efter. Canon är dessutom billigare än Nikon av motvarande kvallitet, köp en Canon krasst sagt. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-02 12:57 | |
![]() | Kan bara hålla med ovanstående. Och ganska säkert är också att "vill ha begäret" växer allt eftersom... Jag menar att brinner man verkligen för fotografering så vill man nog allt eftersom få mer och mer avancerade grejor. Man kanske exempelvis börjar med att fota stillbilder i naturen, men skulle man sedan t.ex fastna för fågelfotografering så kan jag lova att man en dag sitter där och vill ha nästan hur mycket zoom som helst, och sådant blir i regel rätt dyrt. - Sen kan man kanske hitta billigare lösningar med att använda sig av olika telekonverter till objektiven, men hursom så tror jag att man vinner på om man redan vid kameraköpet blickar framåt....på ev framtida behov... | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-09-02 12:59 | |
![]() | Jag syftade på ynnest inlägg -------> 2009-09-02 12:27 | |