Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 730

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CrazyQ2009-09-03 01:53
Antal inlägg: 602

Djurpoliserna i USA på TV, vad tycker ni?
Det är verkligen så skrämmande att se hur människor kan behandla sina djur på detta sätt!
Jag kan inte förstå hur man köper ett djur för dyra pengar, sedan låter det svälta till döds eller plågas av olika sjukdomar!
Att man inte går till veterinär innan det är försent, att man överger sitt djur, att man låter halsbandet växa in i halsen, att klor och hovar får växa fritt så djuret inte kan gå, att djuren går med brutna ben, har öppna sår, får gå med svår skabb och andra parasiter, ja listan kan göras hur lång som helst!
Hur är man funtad som människa då man låter detta ske?? Och dessutom händer det också i Sverige!
Har djurägarna inget hjärta i kroppen??
Vad har man för syn på sitt djur redan från början då man skaffar det? Skaffar man inte ett husdjur för att älska och vårda?

Jag har sett denna serie länge nu och jag slutar aldrig förvånas!
Funderar också på att donera pengar till organisationerna, men vet inte riktigt hur man gå till väga. Någon som vet?
Såg härom kvällen en enda donator som skänkt pengar som räckte till att köpa 25 stycken hästar som annars gått till slakt för motsvarande 80 000:-.
Tur att det finns människor som verkligen vill hjälpa till!

MEN! Till vilket pris ska man också rädda vissa av dessa djur? När de kommer in med så svår skabb, att det ta månader att behandla och det också kan komma tillbaka. Dessutom bär de på hjärtmask och andra parasiter som tar lång tid att behandla.
Ibland kan känner jag att det humanaste vore att avliva dem direkt.

Vad tycker ni andra som ser på serien?

drakenborg2009-09-03 02:11
Antal inlägg: 143

Brukar oxå se detta o har bla skänkt pengar genom mina bilder till bla houston spca, här kan du skänka till dom www.houstonspca.org/...on ate_main
Jag tycker de borde finnas likadana "djurpoliser" här i sv, o som ja har förstått finns inte de vilket e en skam. Så många djur far illa ( o ja barn o ja bryr mig lika mkt ) o de gör ont i hjärtat att se!

drakenborg2009-09-03 02:13
Antal inlägg: 143

för din andra förfrågan om hur långt man bör gå för att rädda dom, så e de många som avlivas ändå, men dom som jobbar me de e ju inte mer än människor o de e klart att vissa fall påverkar dom mer än andra o de e väl dom som de läggs lite extra tid o pengar på fast de egentligen anses som "hopplösa" fall. De som ja tycker e beundransvärt e ju att allt dom får av pengar e av donationer...

Junkgirl - Ej medlem längre2009-09-03 02:31
Antal inlägg: 223

Den här organisationen gör mycket bra också;

www.hsus.org/

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-03 09:17
Antal inlägg: 5000

vi ger ju väldigt sjuka människor behandling under lång tid med...
självklart ska djuren få den chans som finns att överleva!dom har dom under mycket bra uppsikt å skulle de göra den bedömningen att trots hjälp som finns så kommer den nog inte klara sig,så tar de det säkra före de osäkra å låter djuret somna in...dom vet vad dom pysslar med!
självklart finns de fall där djur trots behandling gått bort,men som sagt alla måste få chansen när den finns
å fram för djurpoliser i varje land!!!

miljonären - Ej medlem längre2009-09-03 09:39
Antal inlägg: 1133

det låter bra tycker jag
vem ska annars föra djurens talan

nettan232009-09-03 09:40
Antal inlägg: 4086

Kan inte annat än att undra? Ni lever i Sverige, här sker djurmisshandel varje dag. Det finns otroligt många bra föreningar som motarbetar detta! Varför inte skänka pengarna dit?

Kollar på djurpolisen också och självklart blir man illa berörd, men börja hjälp på hemmaplan istället det gör jag!

nettan232009-09-03 09:43

Varje kommun har djurskyddsinspektörer som åker runt för att titta till och omhänderta djur, polisen är oxå rätt engagerad så vänd er dit om ni ser ett djur fara illa! Det har jag gjort några ggr.

miljonären - Ej medlem längre2009-09-03 09:48

börja var snäll mot era egna djur kanske och barn och grannar
älska din nästa såsom dig själv

BiNo8 - Ej medlem längre2009-09-03 09:50
Antal inlägg: 3473

Jag tycker programet är "bra" just för att påvisa hur människan är emot dom stackars djuren, jag har sett ett par avsnitt i början när programmet började visas, men kan inte titta på det längre, jag mår så fruktansvärt dåligt utav det. Sen tycker jag att man ska försöka rädda deras liv om man kan, men många gånger har ju serien även visat att dom faktiskt ger dom "sprutan". När jag såg programmet så såg jag aldrig att dom lät ett djur leva som led. Och att resonera att om en sjukdom kommer tillbaka är det lika bra att ta bort djuret tycker jag är helt fel. Tex jag har haft svår lunginflammation och blev botad, jag har en hög risk att få det ingen, kanske man skulle ta bort mig när jag fick det första gången? Nej det tycker jag inte. Men jag förstår även hur du menar.

Ja du..männsiksan är som den är, inget jag blir förvånad över, så går det när vår hjärna blir mer utvecklad "smartare"?...:)

BiNo8 - Ej medlem längre2009-09-03 09:51
Antal inlägg: 3473

Vill också tilägga att både usa och england har bra straff emot såna människor. Bara tafatta sverige som inte riktigt kommit dit än vilket jag hoppas dom gör

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-03 10:44

nettan:jag gör det så jag tar iaf inte åt mig åt de du skriver
djurksyddinspektörer?till åt mig skratta......vet du hur många,ja ja kanske ska skriva FÅ som de finns??på SÅ mycket djur i sverige?oj oj oj,har sett program om det där,inte mycket att hurra för
å att lita på kommunen(iaf den jag bor i)ger jag inte mycket för heller då ja ringt vid flera tillfällen ang djur som far illa
de sketna lagar som finns för djur följs knappt å straffen för djurplågeri är extremt lama...
det tas helt enkelt inte på de allvar de ska

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-03 10:45

djuren verka ska vara halvdöd innan det blir en reaktion
dagligen plågas djur i våra slakterier,de är fakta,åker polisen dit?nej
det ska göras stickontroller tycker jag,å de ska inte gå långt mellan gångerna

nettan232009-09-03 11:24

Myspruppen: Jag har inte sagt någonstans att DU ska ta åt dig! Jag står fast vid att jag tycker att vi ska börja bry oss om djuren här innan vi tar hand om andra länders!

Det finns bra föreningar att vända sig till. Det vet jag med säkerhet.

Självklart skiljer sig hjälpen från kommun till kommun. Men det finns djurskyddsinspektörer som är oerhört proffsiga, som sagt även polisen. Tycker det e trist att du ska smutskasta hela grejen för ngt du upplevt.

Sedan att du tar upp slakterier är ju en helt annan sak, det var ju inte riktigt det vi diskuterade?!

nettan232009-09-03 11:27

För övrigt har lagen ang djurskötsel skärpts, speciellt för våra husdjur!

Det kan ju alltid bli förbättringar, naturligtvis!

Men allt är inte skit, tycker det e så trist att du uttrycker dig så nonchalant mot en yrkesgrupp (djurskyddsinspektörer) som gör sitt bästa efter de resurser de har.

Ska du bli arg på ngn, bli det på staten som inte skänker tillräckligt med pengar åt detta viktiga arbete!

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-03 11:43

du skrev NI,soom om de va vi som skrev ovan ditt inlägg
jo,vi disskuterar väl djur som far illa,ja kan inte prata om enstaka djur i en enstaka länder,eftersom jag bryr mig om alla djur i alla länder
om jag inte får disskutera djur i sverige,så undrar jag varför du skrev om just sverige å vad som händer med djur här

miljonären - Ej medlem längre2009-09-03 11:45

haha, får man inte diskutera enstaka djur nu?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-03 11:45

jag har sett den serien men tyvär har vi inte den kanalen längre,däremot så följer jag ett australienskt,de verkar som vi blir mer å mer medvetna,men fortfarande så görs de för lite,de måste till mer!
jag hoppas på att det kommer bli så iaf

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-03 11:46

tycker man ska få disskutera vad man vill,men ibl verkar de inte så=/ djur som djur vart vi än är i världen

nettan232009-09-03 11:50

Självfallet får du diskutera djur i Sverige! Men slaktindustrin e ju en helt annan femma än husdjurs misskötsel katt,hund, häst osv

Jag tycker det e två skilda disskussioner!

Men oavsett så tycker jag det va fel av dig att dissa alla djurskyddsinspektörer för att du upplevt dåligt beteende.

Sak samma!

Det jag ville få fram var bry er om de djur som finns i Sverige innan ni skänker pengar till USA

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?