Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 496 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yamma | 2009-09-17 09:32 | |
![]() | Moraliskt stöd Hej! Denna tråd är enbart till för att ni ska kunna lugna mitt samvete och säga att det är ok, eftersom jag egentligen vet det, men ändå är ledsen över för att jag skäms så. För två veckor sedan var jag borta en dryg vecka från jobbet för att jag fick urinvägsinfektion och penicillinet fick bytas efter tre dagar för att det inte hjälpte, och sen hade jag biverkningar av det nya. Nu, en vecka senare, har jag blivit förkyld med feber (förmodligen för att penicillinet slog ut immunförsvaret) och är hemma från jobbet IGEN. Igår gick jag faktiskt trots febern, men det gick jättedåligt och jag var helt utslagen när jag kom hem. Jag arbetar som lärare, och det innebär en massa jobb och stress när någon är sjuk. Jag skäms alltså jättemycket för att jag är sjuk, och sitter och slits mellan att rusa till jobbet i alla fall idag, trots att jag ringt och sjukanmält mig - IGEN. Kan ni inte virtuellkrama mig och säga att jag inte behöver ha dåligt samvete...? | |
| Mindymoo | 2009-09-17 09:36 | |
![]() | Du ska absolut vara hemma och ta det lugnt! Ingen tjänar på att du sliter ner kroppens immunförsvar helt. Det skulle vilken läkare som helst skriva under på. Och dessutom har du ett så viktigt jobb där man inte kan gå på halvfart. Kram! | |
| Yamma | 2009-09-17 09:40 | |
![]() | Tack för stödet. Det känns redan lite bättre! | |
| Vit_Granit - Ej medlem längre | 2009-09-17 09:41 | |
![]() | Men usch, stackars! :( Men jag är säker på att jättemånga personer kommer att säga till dig hur attans dumt det hade varit att smitta halva skolan med förkylning. Då kommer dessutom alla bli mer eller mindre säkra på att de fått svininfluensan. Blickarna kommer att mordiskt peka åt ditt håll - du kommer bli utfryst av alla. De få elever som inte är smittade kommer att åka hem av rädsla för att bli det. Lärarna blir för dyra i drift då - och lite onödiga dessutom. Skolan blir ett ödehus som byggs om till ett fängelse, för att rymma alla elever som missat skolgången och skaffat alternativa arbeten. Ortsborna kommer att hata dig ännu mer efter det. Så jag tycker absolut du ska stanna hemma. Med gott samvete. | |
| Yamma | 2009-09-17 09:44 | |
![]() | Haha, tack Granit! Det där lät faktiskt som en mycket bra anledning att vara hemma. | |
| sanlin | 2009-09-17 09:45 | |
![]() | Såklart du ska vara hemma!! Även om det oturligt nog blev så tätt inpå,men det kan du ju inte hjälpa ju! Kraaaam! | |
| Yamma | 2009-09-17 09:47 | |
![]() | *kramas* Vad ni är gulliga. <3 | |
| riotfux | 2009-09-17 09:52 | |
![]() | du ska INTE ha dåligt samvete. du gör ju INGET fel. Krya på dig. MEN låt sjukdomen ha sin tid. | |
| kajix | 2009-09-17 09:54 | |
![]() | *armbågshälsar* | |
| nettan23 | 2009-09-17 09:55 | |
![]() | Självklart ska du vara hemma, vet hur det känns, men med ett sådant jobb e det ju extra viktigt, annars smittar du ju ner alla andra :) Krya på dig och låt det ta sin tid! | |
| ___Tania___ | 2009-09-17 09:55 | |
![]() | Din hälsa är viktig i det långa loppet, både för dig och dina kollegor och kamrater, så krya på dig i lugn och ro! | |
| Yamma | 2009-09-17 09:56 | |
![]() | Kajix, bra tänkt, annars kanske jag ger dig datorvirus. =) Tack riot! | |
| Yamma | 2009-09-17 09:56 | |
![]() | Det kändes verkligen som att min chef anklagade mig lite när jag ringde, det är därför jag skäms. =( | |
| ___Tania___ | 2009-09-17 09:58 | |
![]() | Chefer är så ibland. Ha förståelse för chefens brister. :) | |
| nettan23 | 2009-09-17 09:58 | |
![]() | Men klart de gnäller, men det e DIN hälsa inte deras. Just nu kan du inte göra ngt. Stå på dig! | |
| ___Tania___ | 2009-09-17 10:02 | |
![]() | Så här är det, du kostar pengar, och chefen gillar varken det, eller att behöva ringa in vikarier. Han tänker inte på dig, så glöm de dåliga vibbarna du fick därifrån. | |
| Yamma | 2009-09-17 10:04 | |
![]() | Tack så mycket! Det känns faktiskt mycket bättre nu. Tänk vad lite moralisk support kan göra. <3 | |
| Mouche - Administratör | 2009-09-17 12:09 | |
![]() | Var du hemma med gott samvete och pyssla om dig på alla sätt. Ingen tackar dig för att du går iväg och kanske drar på dig långvarig ohälsa pga att du är plikttrogen. Så fram med goa morgonrocken, tofflorna, en kopp the med citron i, ett stort glas juice och lägg dig i soffan och ha det bra. Eller varför inte ta ett parti här på Betapet i lugnt och sansat tempo. =) | |
| ercama | 2009-09-17 12:36 | |
![]() | Som chef vet jag hur dum man kan vara och låta pga av det dilemma du försätter mig i när du är sjuk, det har hänt att jag har fått ringa upp och be om ursäkt, så skit i chefen! | |
| Sallen | 2009-09-17 20:28 | |
![]() | Precis, skit i chefen, han borde ju vara otroligt glad att du inte smittar ner andra... För det blir ju ännu jobbigare för honom/henne när 10 pers helt plötsligt är hemma och sjuka. | |