Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 496 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-23 00:37 | |
![]() | Förstörelse av kyrkogård Va fan håller folk på med? Jag blir både jätte ledsen och förbannad. En kyrkogård liksom. Är inget "heligt" längre sydsvenskan.se/malmo...ar den.html | |
| vulcan | 2009-09-23 01:02 | |
![]() | FORUMADMIN: Seriöst är inte till för "nyhetsrapportering" - det är något vi påpekat ett antal gånger och rensat inlägg i samband med det också. Vandalisering av kyrkogårdar är f.ö. inget nytt - det är något som hänt med jämna mellanrum så länge jag kan minnas det (typ dryga 30 år bakåt i tiden). Då tråden saknar en rimlig diskussionsvinkling flyttas den till Snack. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-23 01:03 | |
![]() | Jovisst har det hänt förr, men det är väl inte mindre hemskt för det | |
| Drömtydare - Ej medlem längre | 2009-09-23 01:41 | |
![]() | De vandaliserar kyrkogårdar. Jo | |
| Dillpotatis - Ej medlem längre | 2009-09-23 07:04 | |
![]() | Du har för klen insyn i den norska blackmetal-scenen Bino. Det är hur skönt som helst att bränna ned en kyrka. | |
| kajix | 2009-09-23 07:35 | |
![]() | vad gör det skönt att bränna ned en kyrka? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-23 10:13 | |
![]() | Dill ????? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-09-23 10:15 | |
![]() | Jag liksom bara undrar vilken slags uppfostran dessa ungdomar fått? Jag menar jag är inte religös men man kan väl ha respekt för dom döda och kyrkor. | |
| micro113 | 2009-09-23 10:57 | |
![]() | Jag tror knappast de är fostrade till att sabotera kyrkogårdar -- snarare att det är en protest i samma klass som att kasta stenar på polis och brandmän, men att den tar sig andra uttryck. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-23 10:58 | |
![]() | De har fel i huvudet helt enkelt. Jag föraktar den här sortens dåd. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-23 10:59 | |
![]() | ja det är fruktansvärt!har hänt på en kyrkogård här att de välter stenarna å förstör... Känner en kille som jobbar som vaktmästera på en kyrkogård,de finns de som stjäl blommorna från andras gravar å sedan sätter på de sinas,de kan man oxå fråga sig hur man har själ till tyvär så är det vanligt,men på den kyrkogården han jobbar på har dom iaf satt upp kameror,berättade han sist | |
| vulcan | 2009-09-23 11:12 | |
![]() | Man får trösta sig med att de döda i alla fall inte lider av det hela. Grupptryck får människor att göra många konstiga och dumma saker. Men jag har ändå svårt att begripa hur man kan få för sig att förstöra just på en kyrkogård. Hela platsen som sådan utstrålar ju lugn och allvar och borde dämpa såna känslor. Jag promenerar själv rätt ofta på kyrkogårdar just för att det får en att reflektera över tillvaron och komma in i ett slags meditativt lugn. | |
| magga | 2009-09-23 11:15 | |
![]() | Det är ju inte de döda som lider av det utan de anhöriga. Att mitt i sorgen bli kränkt på detta sätt. sjukt | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-23 11:18 | |
![]() | näe,jag fattar inget av det jag heller...då jag är på gravar där de jag fölrorat ligger,så är jag jätte noga med att inte gå rätt över andras,vill som inte trampa å kliva där dom ligger :S när det blir vandalisering på gtavar så far ju de flesta anhöriga illa av det skulle det ske på min morbrors grav dit mormor åker & har åkt varannan dag i 11 år å pratar med honom å är jätte noga med att det ska vara fint å fräscht vid hans gravsten,jag tror hon skulle må fruktansvärt dåligt.. jag skulle oxå tycka de va jobbigt men bli mest förbannad! | |
| nettan23 | 2009-09-23 11:19 | |
![]() | De döda kanske inte lider av det men deras anhöriga gör det nog! | |
| kajix | 2009-09-23 11:20 | |
![]() | jag fattar. "Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad." /tyko | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-09-23 11:23 | |
![]() | Det är skrämmande hur vissa (unga) människor helt tycks sakna känsla för det förflutna - klotter på vackra gamla byggnader etc. Vandaliserar man en kyrkogård så känns det som ett statement. Då vill man verkligen signalera att ingenting är heligt. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-23 11:26 | |
![]() | ja det är att verkligen kliva över gränsen:S | |
| apbur | 2009-09-23 11:35 | |
![]() | Jag undrar om den där inneboende respekten för ting, speciellt gamla ting, kommer med åldern och mognad. Jag kunde inte riktigt se tjusningen med gamla byggnader när jag var tonåring. Man har fullt upp med sig själv, alldeles självupptagen, krävs några år på nacken för att intressera sig av historia tror jag. | |
| micro113 | 2009-09-23 11:37 | |
![]() | Jag håller med om att det verkligen är att gå över gränsen när man vanhelgar helig mark. Samtidigt kan jag känna att om de nu måste kliva över gränsen för att få utlopp för sin ilska och frustration så är det ändå bättre att det sker på döda ting än levande människor. | |