Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 377

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mattieh - Ej medlem längre2009-10-01 00:45
Antal inlägg: 249

Otrohet
Tittade på Cold Feet... I den tv-serien är det en hel del otrohet och det rinner av folk som om det vore ingenting.

Jag tycker det verkar absurbt! För mig är otrohet det värsta sättet man kan bryta ett förtroende. Hur svinig och äcklig man än är så förtjänar man avslut.

I ett förhållande skall man INTE hålla på med andra på så sätt.

Vad tycker ni?

Mathisen2009-10-01 00:47
Antal inlägg: 75

Om man vet med sig att man är en sådan person som inte kan hålla sig till en person, så borde man ju vara öppen med att man vill kunna träffa andra och leva i ett sk "öppet förhållande".

Jag själv skulle aldrig aldrig ALDRIG förlåta otrohet i ett tvåsamhetsförhållande!

run-marie2009-10-01 00:48
Antal inlägg: 1806

Mattieh, har inte sett serien, men helt klart är jag absolut emot otrohet. Är det nån som inte stämmer i förhållandet så ska man prata ut om det tycker jag och inte vända sig till nån annan. Hjälper det inte att prata och försöka ändra på sig, så är det bättre att inte längre vara tillsammans.

run-marie2009-10-01 00:50
Antal inlägg: 1806

Mathisen, samma gäller mig, skulle aldrig komma över ett sånt svek. Du kanske kan säga att du förlåter, men komma över innerst inne ALDRIG.

mattieh - Ej medlem längre2009-10-01 01:01

Jag tycker att det är helt oförlåtligt och ett tecken på att man är en dålig person.

Jag tror inte att en person som har mer gott än ont i sig är kapabel till att vara otrogen.

älexändrä2009-10-01 01:05
Antal inlägg: 123

Är glad att du säger precis sådär måste jag säga för jag håller precis med! Du måste ha en lycklig partner som litar på dig till fullo :)

aprilpojken2009-10-01 01:14
Antal inlägg: 48

Jag tror inte att det handlar om godhet eller ondhet om man är otrogen eller inte. Jag tror inte att det finns någonting som dåliga personer. Det är ju som bekant mänskligt att fela, göra saker man ångrar. Däremot om man är otrogen över tid och inte tycker att man gör något fel, då är det ett stort svek och man borde se över sina värderingar.
Annars är nog otrohet ganska så mänskligt, precis som det är mänskligt att ibland svika eller bryta löften.

skogstorparn2009-10-01 01:20
Antal inlägg: 2287

va tycker du själv?

mattieh - Ej medlem längre2009-10-01 01:21

Att vara otrogen är inte att vara mänsklig och göra NÅGOT fel. Det är att vara ett djur och göra ALLT fel.

skogstorparn2009-10-01 01:26
Antal inlägg: 2287

grattis..korrekt svar .stäng tråden..

mollee - Ej medlem längre2009-10-01 01:57
Antal inlägg: 6087

Människan är väl ett djur?

mollee - Ej medlem längre2009-10-01 02:09

Jag har varit otrogen en gång. Mot en kille som nedvärderade, hånade tryckte ner mig osv. Han var inte mkt bättre själv, satt å raggade på brudar över nätet pratade om sitt ex konstant och fick mig att känna mig usel som människa o som flickvän. Kanske därför jag var otrogen, kände mig redan hemsk så jag tyckte väl att det inte spelade någon roll vad jag gjorde längre.

Enligt mig är otrohet ett tecken på att man antingen är sexmissbrukare, att man mår psykiskt dåligt eller på att förhållande inte funkar som det ska. Visst det är jävligt fult gjort, men inte tycker jag man behöver vara ond för att göra misstag.

Man behöver inte heller vara ond för att mörda någon trots att det är en avskyvärd handling.

Mewn då är jag en förlåtande och vidsynt individ som tar reda på orsaken till handlingen innan jag dömmer folk och drar alla över en kam.

Ta en mobbare ex som retat n person så mkt att personen i fråga tar livet av sig. Är mobbaren då genom ond som människa, eller är det bara kanske en trasig människa som inte haft ett sånt bra liv själv och som tagit ut det på en annan människa i omgivningen? Människan kan göra de mest hemska handlingarna bara genom att ha blivit behandlad illa själv...

Våld föder våld osv. Verkligheten är hård och gud vet varför människan agerar som han gör ibland, men så är det och det har inget med ondska att göra utan så fungerar det. Vi är djur vi med, fast evolutionen har dämpat våra instinkter till en viss del. Sen om en del människor har svårare att kontrolera sina behov och sina instinkter det kan man nog inte skylla ifrån sig på ondska, utan så funkar det bara på jorden.

mollee - Ej medlem längre2009-10-01 02:11

sen får jag en känsla av att mattieh har blivit bedragen själv mtp att han reagerar så stark. Kan bara beklaga...

bahrt - Ej medlem längre2009-10-01 02:39
Antal inlägg: 375

molle <<<

Du funderade aldrig på att göra slut ist för att vara otrogen?

vindsus862009-10-01 02:44
Antal inlägg: 3785

tänkte fråga samma sak som bahrt.

fast vem är jag att säga något, jag var otrogen mot en också. och han var inte ens hemsk mot mig. jag bara kunde inte med att göra slut så han blev ledsen, men jag tyckte inte om honom.

och döm inte ut mig som en dålig människa. var inte så gammal. empatin utvecklas ju till fullo senare.

vindsus862009-10-01 02:45

tror iaf att det har med mycket mer att göra än enbart att man är en ond eller god människa.

mammastos2009-10-01 02:52
Antal inlägg: 38

usch, avskyr otrohet! Om man inte ens ska kunna lita på sin partner, vem kan man då lita på?

bahrt - Ej medlem längre2009-10-01 03:02
Antal inlägg: 375

kan man inte lita på sin partner är det inte rätt person man är tillsammans med eller så har man själv ett stort problem med tillit.

Tror det krävs väldigt mkt ge och ta från båda parter, framför allt i början av ett förhållande för att man ska kunna bygga upp en stabil känsla av att man kan lita på varandra...

mzHEJ2009-10-01 04:38
Antal inlägg: 4

Då är ju det intressanta i sammanhanget här - vad är egentligen otrohet? var går gränsen för det? Är det en handling? En tanke? En känsla?

vindsus862009-10-01 04:46

det har nog alla olika syn på.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?