Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 338 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| leker | 2009-10-06 20:25 | |
![]() | trodde inte det fanns ålderskriser.. tills nu! Man har ju alltid hör om alla dessa kriser i olika åldrar. Har aldrig fördjupat mig i vad det innebär, då jag aldrig ens trott det fanns. Tills nu då.. Jag fyller 30 i april. Haha, tänker nog många, det är väl ingen ålder. Jag har blivit som bebytt!! Jag ser mig i spegeln och ser bara rynkor. Titttar på min kropp och ser en gammal kvinnas kropp. Jämnför mig med alla 18-åriga flickor på jobbet, vill vara som dom. Jag springer på krogen var och varannan helg. Söker bekräftelse på att jag duger. Jag har börjat använda alla rynkkrämer jag kan. Funderar på att släta ut alla rynkor jag ser med antingen botox eller alla andra konstiga medel som finns. Det som är komiskt i det hela är att jag är vanligtvis en kvinna, mycket nöjd med mig själv och mitt liv. Jag trivs på jobbet, hemma och bland vänner. Har inga bekymmer direkt och mår bra. Hur kan denna åldersnojan bara slå mig som en spark i ansiktet? Nån annan som varit med om detta? Tack för svar | |
| micro113 | 2009-10-06 20:28 | |
![]() | Nej, faktiskt inte -- mer än att jag kan titta på gamla foton och tänka -- gud vad gammal jag blivit. | |
| micro113 | 2009-10-06 20:30 | |
![]() | Jo förresten - en typ av åldernoja har jag faktiskt fått sista året. Min man fyller femtio i vinter -- han är sju år äldre än mig -- och jag har helt plötsligt blivit så himla rädd för att han ska dö. Jag vill ju inte bli ensam kvar. Det är faktiskt en jobbig noja | |
| Minta | 2009-10-06 20:32 | |
![]() | Det var en lite tidig ålderskris. Hur ska det då bli när du blir 40, 50, 60 ....Det går över. Jag tyckte att de riktiga ålderstecknen började ungefär vid 40. | |
| Frk Panik - Ej medlem längre | 2009-10-06 20:32 | |
![]() | Eftersom jag var mer tant som 24-åring (och nybliven mamma) än jag är idag som 40+ så har jag slutat bry mig :) Det hänger nämligen inte alls på utsidan! | |
| Behringer | 2009-10-06 20:35 | |
![]() | Det är inga rynkor - det är fartränder Och med tanke på alternativet känns det bara bra att bli gammal | |
| run-marie | 2009-10-06 20:37 | |
![]() | Har inte haft nån åldersnoja alls tidigare i mitt liv, men nu när jag är 64+ så känner jag den där hemska tanken: oj, jag blir pansjo nästa år, jag som känner mig i sinnet som för 30 år sen. Det är inte alls kul. Dessutom har jag samma rädsla som du Micro, min man fyllde 60 i somras och jag är så rädd att han ska dö. Han är ju för fasen yngre än jag! Jag vill inte heller bli lämnad. Det hjälper inte då att man har barn och barnbarn när dessa känslor kommer, det känns bara lite panikaktigt. Det måste vara ÅLDERSkris. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-06 20:50 | |
![]() | Visst ibland kommer det över mig. Jag blir snart 57, är på döhalvan som det så skämtsamt heter. Har aldrig haft någon åldersnoja, men på något sätt börjar jag se på mig extra noga? Ibland gillar jag mig och ibland inte .Det sista året har varit tufft och jag gick ner 7 kg pga. omständigheter i mitt liv. Har aldrig studerat mig själv tidigare. Men en sak som är säker det är att åldern är en siffra. | |
| leker | 2009-10-06 20:52 | |
![]() | micro: ja, det förstår jag. Fast om han är frisk å kry så är ju även det en obefogad noja? Pappan min är 63 och frisk, mormor 84 å hon är nästan friskare :) Svårt för mig att sätta mig in i, hoppas du finner ro i att njuta av varandra varje levande stund! Minta: Jag vet inte , jag är inte besatt av utseende, aldrig varit.. så ingen aning. frk panik: Jag blev nybliven mamma vid 22. Då kände jag mig vacker och allt var prima! Denna kris kommer som ett brev på posten :( Behringer: ja, så kan man se det :) Dock kan inte jag det just nu... run-marie: Det du pratar om, det blir så svårt att sätta sig in i. Jag förstår rädslan, som jag förstår min rädsla att förlora mina föräldrar :( Låter som väldigt jobbiga tankar :( | |
| leker | 2009-10-06 20:53 | |
![]() | vita_syrener: Vad gör man om man inte ser ut som man känner sig då? :S | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-06 20:53 | |
![]() | Jag kan sakna mig själv som jag var, klädde mig och såg ut när jag var 20 år. Anledningen är nog mycket att jag inte har utvecklats och gjort så pass mycket som jag borde ha gjort. | |
| run-marie | 2009-10-06 20:56 | |
![]() | Leker, mina barn har samma rädsla som du ang att förlora oss. Min ena dotter frågade för ett par år sen om vi fyllt i nåt vitt arkiv? Fonus har sånt (kanske andra också). Hon vet ju att mormor hade gjort det och är rädd att det inte ska bli som vi vill den dan det händer. Då kändes det på nåt sätt ännu mer påtagligt att man är "lite gammal". Jag förstår ju henne till 100 % att hon och säkert även hennes syskon vill veta, men jag vill inte tänka så just nu. Ja, det är jobbigt :( | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-06 20:57 | |
![]() | För att parafrasera Schindler's list: Jag kunde ha lägrat fler. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-06 20:59 | |
![]() | leker, hur menar du? | |
| leker | 2009-10-06 21:01 | |
![]() | run-marie: fyydåå, det lät skrämmande :( Kanske ska man göra sånt, fast jag tänker aldrig fråga mina... vill inte ha den diskussionen. Nä, jag förstår mycket väl att man ska leva för dagen och det gör jag verkligen och har alltid gjort. Därför blev jag så paff när jag fick panik över rynkor och annat :S Trodde själv att jag aldrig skulle bry mig om sånt. Vet nog vad som utlöste det också.. men men | |
| leker | 2009-10-06 21:03 | |
![]() | vita: Jo såhär: Jag är snart 30, känner mig som många av mina arbetskramrater som är 18 i kropp å själ. Jag ser ut som 30 men känner mig som 18 :) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-06 21:13 | |
![]() | leker: här ser du en som snart är 57, nybliven farmor, borde sitta i en gungstol och virka eller sticka små söta bebiskläder, enligt andra ser jag ut som max 40 men kan ibland känna mig som 100 och vad gäller insidan så undrar jag om jag ens fyllt 15? Och kan inte tänka mig en man över 50. Vad säger man då? Skruvad? :-D | |
| rufs | 2009-10-06 21:14 | |
![]() | Åldersnoja vad e det för ngt har jag aaaldrig upplevt^^ kanske beror det på att mina barnbarn vägrar kalla mig mormor :)morfar o madde e det ständiga uttrycket :) Tycker det känns lite stelt i nacken men inte har väl det med åldern o göra herregud min bil pajade för 2 veckor sen så nu pendlar jag med moppe i ur o skur måste bero på det eller??:) Gråa hår har jag nog bara skymtat någon gång men då har jag säkert målat om ngn grej :) Har ju färgat håret sen jag va 13 år så när jag tänker efter noga va jag nog gråhårig redan då ^^ Sen e det kläderna !! I dag tillverkas väldigt konstiga modeller fattar inte vad dom har för mönsterkonstruktörer inom mode ngt fel måste det väl vara min kroppp ser ju ut som den alltid har gjort !!!! eller???Funderingar som väcks av såna här frågor e inte bra för det ungdomliga sinnet ... för det har jag iaf kvar i stroa mängder :) | |
| leker | 2009-10-06 21:23 | |
![]() | rufs :) så underbar story :D Flinade lite :D | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-06 21:23 | |
![]() | Vita, på dina bilder ser du faktiskt ut att vara över 40 år. Ta inte illa upp. Jag tror dina vänner blir förvirrade över att du är så snygg bara. Ibland säger man att en del ser yngre ut än de är men det man egentligen uppfattar som ungt är skönhet :) | |