Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 106 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mumskakan | 2009-10-22 15:00 | |
![]() | Sluta röka! Inne på fjärde veckan av mitt nya rökfria liv, har nikotinsugtabletter och de har funkat bra fram till nu. De ger mig inte tillfredställse av att vara nöjd, ett kryp i kroppen finns hela tiden. Har även provat en cigg gav mig inte det jag ville ha, även en snus som heller inte gav mig tillfredsställelse. Vad är det för "fel" då? Är det min hjärna som spelar mig ett spratt av "forna" röktiden, påminner om att man borde va röksugen eller vad? Alla tips och råd tas tacksamt emot. Kram | |
| Anna Anka - Ej medlem längre | 2009-10-22 16:31 | |
![]() | Det pirrar i kroppen och känner dig otillfredställd, är det rätt uppfattat? | |
| MustaVeri | 2009-10-22 16:37 | |
![]() | Börja ta droger så kanske det blir bättre. Nej då, absolut inte. Är ingen rökare/eller ens varit/ så vet inget om det där, hoppas det löser sig iaf! | |
| le-lou | 2009-10-22 16:39 | |
![]() | krypet i kroppen kommer och går, har hört att det finns nån magisk kris just vid din period, 3-4 veckor så kör det i gång. Håll ut bra och tugga frukt så ska det gå bra :) Och stolt du borde vara över dig själv, själv har jag bara rökt mer och mer från feströk och det är tamejtusan dags att sluta helt nu. Snart. Bra jobbat! | |
| idafredde - Ej medlem längre | 2009-10-22 16:39 | |
![]() | Bli gravid så slipper du tänka mer på cigaretter :) | |
| ulrikjanss | 2009-10-22 16:42 | |
![]() | Det finns en slags munspray man kan använda. har inte provat den själv, men en kompis tycker den fungerar toppenbra. När jag slutade röka använde jag nikotinplåster samt "låtsascigaretten"av plast. Stå och suga i plastciggen tyckte jag inte var något vidare, smakade så starkt i halsen och bak på tungan. något jag däremot gjorde var att spara folieförpackningen som nikotinplåstret låg i, dessa luktade jag i/på och för mig var det som att ta halsbloss då. Låter fånigt men det funkade för mig. lycka till - du är jätteduktig!!! | |
| le-lou | 2009-10-22 16:50 | |
![]() | tillägg - jag är en av de som inte tror på substitut även om de finns ..såklart av en anledning, förmodligen hjälper de en del. Jag tror att man borde börja med att bryta nikotinsuget, och med hjälp av massa plåster och tuggisar så förlänger man det bara. | |
| Junkgirl - Ej medlem längre | 2009-10-22 22:46 | |
![]() | Läste någonstans för ett antal år sen att det tar längre för kroppen att bli kvitt nikotinberoendet än heroinberoende. det lär ta över två år innan de sista nikotinresterna lämnar kroppen. | |
| mumskakan | 2009-10-23 02:00 | |
![]() | Svar till anna anka är JA! Kan inte bli gravid idafredde är dock självvalt då jag har 3 barn :) Och du musta veri behöver ju inte öppna truten då med ett så förbannat dumt inlägg. Än värre när du inte vet vad det handlar om att sluta.. Tråkigt!! Men tack för råden å jag kämpar på.. Kram | |
| KenKarlsson | 2009-10-23 04:18 | |
![]() | Jag spolade kröken som många andra i slutet av 70-talet. Kan ärligt säga att jag inte känt mig tillfredställd sen dess. Alkoholen och "fimpen" fick mig att må bra. Hälsan är nog desto gladare, jag tar 90kg(!) i bänkpress och har alltid fina värden på spontana hälsokontroller. | |
| hording | 2009-10-23 05:06 | |
![]() | Läs boken "Äntligen ickerökare" av Allen Carr... | |
| gnill | 2009-10-23 06:46 | |
![]() | mumskakan, det kallas abstinens och det går över, det är bara att hålla ut. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-10-23 07:01 | |
![]() | Det tar lång tid, jag höll upp i några år, suget kommer och går men inte lika ofta ju längre tid som går. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-10-23 07:01 | |
![]() | KenKarlsson, bra jobbat :) | |
| ooppps | 2009-10-23 07:49 | |
![]() | Grattis att du kommit så långt. Själv slutade jag för 3 år sen p.g.a. medicinska skäl. Promenader har hjälpt mig, när det känts jobbigt har en promenad skingrat tankarna. Röksuget finns där men går lika fort över om man tänker på annat. Jag har rökt hela mitt vuxna liv och det är underbart att kunna bestämma över sin egen kropp igen. Lycka till!!! | |
| mumskakan | 2009-10-24 15:55 | |
![]() | Håller med Johanna73; bra jobbat KenKarlsson :) Gnill, tror inte på abstinens längre efter 4 veckor men tror mig kommit på vad det är som spökar. Vill ha mina belöningar helt enkelt. När jag gjort nått "duktigt" sätter suget till mer.. Finns det cigg i närheten då så är det assvårt å få hjärnan att säga NEJ!! Hording; har läst boken å den står i bokhyllan. Ska ta den en gång till :) Har vart till bibblan för fler böcker med. Trevlig helg och kram till er för tipsen. Någon bra nätsida ni kan tipsa om förresten vad som händer i kroppen vid rökstopp?? | |
| smörbit | 2009-10-25 10:45 | |
![]() | Kram:) | |
| KraxeKråka - Ej medlem längre | 2009-11-10 22:02 | |
![]() | Hej mumskakan. Lycka till i ditt smarta val, är själv inbiten rökare sedan väldigt lääänge. har köpt boken som nämns i tidigare inlägg : äntligen rök-fri den funkar och du måste röka när du börjar läsa den. stå ut...., det blir lättare och lättare | |
| Rhotheta | 2009-11-11 07:29 | |
![]() | Ibland misstolkar vi varandra. Läs mustaveris inlägg igen så ser du att hon uttrycker sitt stöd, men inte känner att hon kan hjälpa dig eftersom hon inte "varit där". Inleder sålunda med ett skämt. Finns inget illa menat i det någonstans. | |
| tae | 2009-11-12 01:33 | |
![]() | Jag är helt nikotinfri sen 1 augusti men använder mig av det här fortfarande. Mixa 1dl fiberhavregryn, 1msk pressad apelsin, 1½-2 msk vatten, 1msk ingefära på burk, 2msk basilika(torkad), 2tsk chilikrydda. Räcker till ca 2 dosor. Det gäller att vara motiverad, jag har använt nikotin sen -67 (cigg, snus, plåster, tuggummi) äntligen har jag bestämt mig och är helt säker att jag fixar det | |