Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 194 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1stclassriot | 2009-10-27 21:21 | |
![]() | Tjejer, hur får jag lockarna att hålla? Hallå tjejer Nu behöver jag lite hjälp.. Har en jättebra locktång från OBH Nordica som det blir jättefina lockar av, men så fort går ut så slätas de ut av vinden så att när jag kommer fram till destinationen så är håret rakt igen! Mitt hår är ganska så rakt och tjockt... Hur ska jag få dessa lockar att hålla? Det hjälper inte med hårspray, har försökt... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-10-27 21:27 | |
![]() | sprayar innan jag lockar håret,ist för å spraya dom efter som de flesta gör!mina lockar håller bättre då jag gör så=)men du kanske gör så redan sj? sedan kanske du tar med för mycket hår i varje lock så de blir för tungt å hänger lätt ner sig | |
| CroCop86 | 2009-10-27 21:29 | |
![]() | Japp! Precis som Myspruppen, sprayar innan jag lockar, då håller det läääänge! Ja, fram tills jag tvättar håret. :) | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-10-27 21:30 | |
![]() | anv du glanspray?mina lockar håller sämre om jag har i för mycket sånt | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-10-27 21:36 | |
![]() | Är det verkligen bra att locka håret efter att man sprejat det? Nu vet ju jag att Myspruppen har väldigt bra kvalitet på hennes hår;) Men alltså, att värma upp ett hår som är nersprejat med kemikalier, slits det inte? Tror med på det där med att ta en mindre mängd hår till varje lock, och att spreja på en ggn efter att man lockat, hårlock för hårlock! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-10-27 21:37 | |
![]() | Finns ju dock speciell sprej att köpa hos frisören som är tillverkad att använda strax innan man använder olika värmetångar. Kanske det är bättre än vanlig spray? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-10-27 21:39 | |
![]() | ja fast jag behöver iaf spraya så lite så de gör inte så mycket,å så beror det ju oxå på hur ofta man gör det=) jag lockar mitt hår kanske tre ggr per år,haha å jag,sparyen hos frissan tycker jag är bättre för håret än den man kan köpa ute i butik | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-10-27 21:40 | |
![]() | bra stavning av mig där...haha | |
| Stubin | 2009-10-27 21:41 | |
![]() | Använd skum i håret innan du lockar och sen när du är klar så sprayar du. Funkar för mig och jag tar lite hår i taget. Min frissör säger att skum, spray och vax skyddar håret när man använder fön eller tång. | |
| CroCop86 | 2009-10-27 21:43 | |
![]() | Stubin: Jag väljer att tro din frisör för jag har väldigt bra hår fastän jag anväder vax/spray och liknande dagligen... | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-27 21:47 | |
![]() | Tar gelé i fuktigt hår och rullar upp på såna där stänger av skumgummi som har ståltråd i mitten. Låter självtorka nån timme (torkar med hårtork om det blir bråttom). Brukar sitta bra. Annars är vanlig läggningsvätska rätt bra tycker jag. Kanske inte i kombination med värme. Sprejar inte på lockar. | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2009-10-27 22:03 | |
![]() | Jag brukar också ha motsträvigt hår, men frisören brukar ha bra grejer om man vill få lockarna att hålla. Det finns bland annat särskilda spray och gel wax för att få hållbara lockar. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-27 22:16 | |
![]() | Clinique-healthy shine serum ska man använda först..sedan Wellas hairspray. | |
| Tess 08 | 2009-10-27 22:19 | |
![]() | Och jag har problem åt andra hållet... De få gånger jag jag fått hela håret rakt behöver jag bara tänka 'fukt' så krullar det sig. Och det oavsett vad för grejs jag har i håret... och frisören har också försökt, utan framgång :/ | |
| slånbär | 2009-10-27 22:47 | |
![]() | TS-vad är det för locktång du har? Platt ,vanlig,bred eller nån annan. Försöker hitta nån bra men lyckas inte. Har en vanlig och en tjock men dom är bara jobbiga. Funderar på en sån där som liksom gör korkskruvar.Tips-någon? | |
| Tess 08 | 2009-10-27 22:52 | |
![]() | Jag har en Philips med utbytbar lock-del.. kan bytar till platt, våffel och korkskruv eller lockar i två olika storlekar | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2009-10-27 22:53 | |
![]() | Btw, finns det något spray som INTE gör håret skitigt efter en dag?? | |
| 1stclassriot | 2009-10-27 23:15 | |
![]() | jag har obh nordica, den är smal och rund liksom. jag tycker inte att frisörhårsprayer är bra. köpte hårspray från märket sebastian och när det lagt sig såg det som ut som att jag hade mjäll i håret, det blev alldeles vitt! :-s men edt kanske finns bättre märken. ja det känns lite skumt att spraya innan, håret blir ju stelt? stubin - vad för skum? menar du hårmousse? jag har aldrig fattat mig på hårmousse tycker håret blir fettigt och äckligt, jag gör säkert fel! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-10-27 23:17 | |
![]() | ja fast det funkar att spray håret innan,du behöver ju inte anv halva flaskan*S*de behövs så lite,värmen gör resten givetvis beror det ju på vad man har för hårtyp,på mitt funkar det bäst iaf å så lite glanspray efter jag lockat | |
| 1stclassriot | 2009-10-27 23:22 | |
![]() | nej men jag har strong hold-spray så då får jag nog hålla långt bort :P | |