Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 127 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MustaVeri | 2009-11-01 14:36 | |
![]() | Våga vägra bloggeriet Har ni, liksom jag, tröttnat på allt vad bloggvärlden heter? För ett halvår sen så beslöt jag mig för att sluta blogga i min egna blogg, trots att jag hade läsare, trots att jag hade haft min blogg sen 2005 (var en av de första ja!), jag tog bort ett halv liv kändes det som . För någon månad sen tog jag ytterligare ett steg, jag slutade att läsa andras bloggar. När det kom till "kända bloggare" så skriver dom om saker o på sätt som enbart ska locka läsare - hey fun? Och när det kom till folk i min bekantskapskrets så läste man varje vecka "idag är jag sjuk" (fyra gånger i veckan), "idag unnar jag mig godis" (6 dagar i veckan), "nu ska jag åka till skolan, jobbet stallet", alltid samma meningslösa sak, som dom ändå måste uppdatera minst 3-5 ggr per dag. Osv, osv. Blogawards, "tjäna pengar på din blogg", "locka läsare till din blogg". NU ÄR DET FAN NOG! Är det några fler där ute med mig som står upp mot bloggandet och vägrar det? | |
| Mouche - Administratör | 2009-11-01 14:38 | |
![]() | Har aldrig läst en blogg och kommer aldrig att göra det! Heja MustaVeri! Mouche | |
| MustaVeri | 2009-11-01 14:40 | |
![]() | Då har du något att vara stolt över Mouche! | |
| MustaVeri | 2009-11-01 14:40 | |
![]() | Eller ja, du har säkert mycket att vara stolt över, men ja, ni/du förstår ;) | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2009-11-01 14:43 | |
![]() | Har aldrig följt en blogg, men det har väl hänt att man läst några rader när någon länkat nånstans. Skulle säkert läsa vidare om jag nånsin snubblade över nåt välskrivet, underhållande eller informativt men hittils har jag ännu inte klickat mig fram till något som ens kommer i närheten av det. | |
| pion ekrot | 2009-11-01 14:44 | |
![]() | Men herregud. Orka förakta bloggar. | |
| run-marie | 2009-11-01 14:46 | |
![]() | Instämmer helt med Mouche! Då kan väl jag också va´lite stolt kanske? Verkar så löjligt med de på jobbet som berättar allt de läst om vad alla "vänner" har gjort hela tiden på Facebook. Gått på toa, ätit pizza, träffat nån ny etc. Ganska sjukt på nåt sätt enligt min mening. | |
| Mouche - Administratör | 2009-11-01 14:51 | |
![]() | Jag föraktar dom inte Pion Ekrot Det intresserar mig bara inte att läsa om vad andra människor käkar till middag, om de har skoskav, trassel med sin partner etc.. Jag har fullt upp med mina egna middagar, skoskav och relationstrassel nämligen. Mouche | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-01 14:53 | |
![]() | Jag har en blogg som jag skriver i. Och jag läser mina vänners bloggar, men det är allt! Jag använder mig blogg som en dagbok och terapi, och sedan får de som vill läsa den eller inte :) | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2009-11-01 14:55 | |
![]() | Jag orkar förakta bloggar, det är inte så energikrävande och man måste ju få tycka något om man vill. Jag tycker att längre textstycken för allmän läsning skall vara skriven av antingen en författare eller en journalist. | |
| MustaVeri | 2009-11-01 14:58 | |
![]() | Hade det bara handlat om vettigt skrivande, inte allt det där dit-lockandet, flest läsare/flest intjänade pengar/flest gratis prov m.m. så hade det väl varit en bra grej, då hade det varit vettigt. Men nu har det ju bara totalt gått överstyr. "Alla" vill ha en blogg som alla vet vilken det är. Det har kommit ett alternativ till att ställa upp och göra bort sig i Big Brother. Sen att det dessutom är flest unga tjejer i bloggtoppen som spenderar ofantligt stora pengar jämt och ständigt och skyltar med det, hur rätt är det? Alla har inte den möjligheten. Kan inte äta ute jämt, kan inte köpa senaste partydressen. Dom får det att verka lätt att själv få det så - och då har dom ändå haft den grunden från början i många fall. (Sen ytterligare..vad ger det för bild när Blondinbella minglade runt på uteställen och bevisligen dricker alkohol innan hon ens är 18 - ska våra unga ha sånna förebilder?) | |
| pion ekrot | 2009-11-01 14:58 | |
![]() | Mouche: Och hur vet du vad de skriver om, om du inte läser dem? | |
| pion ekrot | 2009-11-01 15:00 | |
![]() | Potthuve: Åsikter blir mer intressanta om de även innehåller något slags argument eller försök till argument. Men det är inget man måste komma med förstås. | |
| Mouche - Administratör | 2009-11-01 15:05 | |
![]() | Jag är, trots bristen på bloggläsande, läskunnig, och följer med andra ord det som skrivs om saker som just bloggandet i tidningar etc. Jag har också vänner och bekanta som tjatar för att få mig att gå med i Facebook och allt vad det nu heter för att få "chansen" att läsa om saker och ting. Mitt intresse är obefintligt och så är det bara. Mouche | |
| pion ekrot | 2009-11-01 15:13 | |
![]() | Mouche: Jag skiter i (ursäkta ordvalet) om du är intresserad eller inte, jag gjorde bara en reflektion. Alltså. Du vet vad de där bloggarna skriver om, därför att du läser vad andra skriver om dom som skriver i bloggar? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-11-01 15:14 | |
![]() | Det är samma här. Totalt ointresserad av bloggar. Förakt? Näe. Bara ointresse. Facebook har heller aldrig lockat mig. Vill folk blogga, varsågoda. Vill jag läsa deras bloggar? Näe. Vad tycker jag om folk som läser/skriver bloggar? Ingenting, faktiskt. Är detta något märkvärdigt? Inte ett dugg. Tror knappast det är unikt. "Våga vägra bloggar!" lyder rubriken, vilken då på något vis utgår från att man bryr sig om bloggeriet. Men vi som inte gör det då? Som aldrig ens tänker på företeelsen? Aha, naturligtvis. Vi behöver inte skriva i tråden... *smyger ut, lätt generad* | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2009-11-01 15:15 | |
![]() | Pion: Som exempelvis att bloggar sällan är välskrivna, underhållande eller informativa som jag nämnde i mitt första inlägg? Det är mitt argument för att jag hellre läser texter av personer som kan skriva. Eller missförstod jag dig nu? | |
| pion ekrot | 2009-11-01 15:16 | |
![]() | Äh. Jag stör mig på när jag tolkar det som att folk vill göra nån slags poäng av att de inte läser bloggar. Låter som nåt de kanske borde börja blogga om istället. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-01 15:18 | |
![]() | en blogg är ju en människas "dagbok". så den är lika intressant som människan är för mig. en intressant människa/nära väns ord läser jag en som inte är ngt av det (för mig) hoppar jag. att helt avfärda bloggar låter som att säga att "jag är inte intresserad av ngn" i mina öron. men självklart förstår jag att det kan bli för mkt. låter som om alldeles för mkt har kretsat kring bloggandet för dig musta. | |
| pion ekrot | 2009-11-01 15:20 | |
![]() | potthuve: Okej. Jag däremot kan inte uttala mig om huruvida "bloggarna" är det du säger att de är, eftersom jag inte vanligtvis läser bloggar. | |