Spelrum
Giraffen26
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 311

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mrperfect2009-11-17 15:33
Antal inlägg: 11437

Kort kurs i positivt tänkande :)
Jag har kommit på detta för många år sedan.
Problem har alla människor , en del förstorar problemen i onödan, man måste försöka vara positiv så går allt lättare. det kan kanske ta ett tag för andra, för mej gick det lätt :) Se filmsnutten å lär er !!

www.dn.se/webbtv/liv...g- 1.995485

MustaVeri2009-11-17 15:48
Antal inlägg: 260

Haha..har en vän som sysslar med kamp-art, där får dom tydligen lära sig att tänka positivt - vad den än händer.
Det har dock gått så överstyr att jag snart mördar honom, kommer han ta det positivt med? ;P

Bitte - Administratör2009-11-17 16:07
Antal inlägg: 24221

ATTITYD ÄR ALLTING

Attityd är sättet du tänker på.

Din attityd är något som andra människor faktiskt kan se.

De kan höra det på din röst, se det på sättet du rör dig.

Känna det när de är med dig.

Din attityd visar sig i allting du gör hela tiden, vart helst du är.

Positiva attityder inbjuder alltid till positiva resultat.

Negativa attityder inbjuder alltid till negativa resultat.

Attityden förändras varje timme, varje dag.
I allt som du gör under hela livet.

Vad du får ut av varje sak du gör kommer att motsvara den
attityd som du har, när du gör det.

Allting som du gör med positiv attityd kommer att verka för dig.

Om du har positiva attityder ser du utvägar för att lösa de,
problem som du kan lösa.

Och låta bli de saker som du inte har kontroll över.

Allting som du gör med negativ attityd kommer att verka mot dig.

Bitte

nettan232009-11-17 16:46
Antal inlägg: 4086

Bra länk MrP :)

Försöker att tänka positivt så gott jag kan! Hjärnan är verkligen fascinerande. Hade vart kul att gå på ngn föreläsning med Stefan Pettersson. Det e ju färskvara sånt där, så det gäller att ligga i :D

nettan232009-11-17 16:47

Bitte: Visa ord, borde skriva ut det och sätta på kylskåpet ;)

Bitte - Administratör2009-11-17 16:49
Antal inlägg: 24221

Jag har dom på skärmväggen på jobbet

Bitte

annakarineli2009-11-17 16:53
Antal inlägg: 2519

Jag ska nog norpa dem med! =) Behöver nog påminnas både nu och då!

CroCop862009-11-17 17:17
Antal inlägg: 445

Sweet! Mera sånt!

Ibland kan det vara svårt att tänka positivt, fastän man är medveten om att det negativa tankesättet inte medför något bra. :)

Mer mer mer!

nettan232009-11-17 17:21

Crocop: Ja man vet att man borde tänka positivt, men ibland e det lätt att fastna i en negativ spiral :O

nettan232009-11-17 17:22

Jag har oxå en sån där positiv lapp på våran komihåg tavla, men man glömmer att kolla på den. Kke borde fästa den i pannan istället :D

Smutsig Djur - Ej medlem längre2009-11-17 17:32
Antal inlägg: 430

Kul att lära sig nya saker! Kanske borde kasta min plansch "Alla ska ändå då ändå" som hänger på väggen.

S Djur

Smutsig Djur - Ej medlem längre2009-11-17 17:33
Antal inlägg: 430

dö*

CroCop862009-11-17 20:06
Antal inlägg: 445

nettan23:

Japp! Man borde påminna varandra när man fastnar, istället för att bli sur. Hmm, nu tänkte jag ju negativt men! Jobbar på det..! :D

Varför är det lättare att fastna i negativt tänkande? Det får ju inte mig att må bra iaf, så om man kanske skulle försöka fastna i det positiva, då skulle man må bra.

Beklagar, men måste bara säga att överpositiva människor är jobbiga, och dryga! :/
Ex. Jag och min pojkvän handlade igår, och i Norge är det ooomöjligt att få ta en påse själv, utan den i kassan frågar efter att han är klar om man vill ha en. Men igår var det en kille som satt och packade ner varenda jävla vara medans han log som ett barn och tackade oss för att vi handlade där och önskade oss en jättetrevlig kväll osv. Fan, lite för mycket va?

mrperfect2009-11-17 20:17

En del dör aldrig, tänk t ex på van Beethoven :)

nettan232009-11-17 20:20

Jag känner oxå obehag av överpositiva människor, dom är lite ehh...påträngande på ngt vis :)

nettan232009-11-17 20:23

Överpostiva människor och andra närgångna ger mig den här känslan...

www.youtube.com/watc...lR jftIWEMA

China Doll2009-11-17 20:35
Antal inlägg: 342

"Haha..har en vän som sysslar med kamp-art, där får dom tydligen lära sig att tänka positivt - vad den än händer."

"Dum-fu"?

Kampsport oavsett stil eller tradition kräver ett väldigt realistiskt tänkande. Man måste veta vad som krävs i en viss situation, samt våga göra vad som krävs. "positivt tänkande" hjälper dig inte om du har en kniv mot strupen eller blir upptryckt mot en vägg.

Idiotiskt att predika positivt tänkande inom kampsport... Om man inte tränar Aikido förstås. Dom kan ändå inte försvara sig så...

Cosette2009-11-17 20:38
Antal inlägg: 104

Det är väl samma sak som med annat som man tror eller inte tror på!

Det vill säga att själv tro och tala om vad man tror på OK, att säga till alla andra "du måste tro på det här" en helt annan sak.

Själv mår jag mycket bättre av att tänka positivt, särskilt kring mig själv och min situation. Lättare att ta livet som det kommer då.

mrperfect2009-11-17 20:45

Egentligen så skulle jag kunna ha en poäng i att man ju inte bara kan säga till någon: Tro på det här! ..eller Ha kul!
Det är en inställning som man måste lära sig, det som visas på filmsnutten är snarast ett bra tips.

vad gäller nettan23:s Seinfeldklipp så var det ju kul :) jag kommer att tänka på kulturskillnader som jag lärt mig, i arabvärlden står man närmare den man talar med än i våra trakter, jag har aldrig sett något exempel dock, skulle va Seinfeldklippet då :)

pion ekrot2009-11-17 23:22
Antal inlägg: 3340

Det handlar väl mycket om vad som har en funktion, och när det isf är funktionellt. Ibland är det kanske inte särskilt funktionellt att tänka något speciellt överhuvudtaget, positivt som negativt, om man inte anser att tänkandet i sig kan vara ett slags självändamål.

Roligt Seinfeldklipp!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?