Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 346

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-11-27 22:59
Antal inlägg: 2790

En tanke från chewbacca2.
nu börjar jag bli riktigt ledsen över elände i tidningen .
Flicka våldtagen 200 gånger ....
En annan tidningsnotis rebellernas vapen .. Att våldta kvinnor ...
ska kvinnor snart gå med tårgasspraj eller något annat för att våga gå ut tycker det är så förbannat tråkigt att världen blundar i vissa avsennde bevara kvinnofriden psl

Myspruppen - Ej medlem längre2009-11-27 23:13
Antal inlägg: 5000

tårgaspray har jag haft & nu har jag ett larm,lika bäst det...

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-11-27 23:14

sjukt tycker jag

Myspruppen - Ej medlem längre2009-11-27 23:15

ja...

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-11-27 23:15

är du rädd för att gå ut mys ?

H1N12 - Ej medlem längre2009-11-27 23:16
Antal inlägg: 10

Kan inte ni som skriver om någon nyhet länka till den? Inte för att det är svårt att hitta den NU men tänk på att tråden oftast lever längre än många nyhetshändelser gör i folks medvetande.

Miss_jk2009-11-27 23:16
Antal inlägg: 8941

Jag blev visiterad i samband med en match en gång. Han tog parfymflaskan men lät mig behålla tårgasen eftersom jag skulle hem senare på kvällen... Det tackade jag för!

mrperfect2009-11-27 23:20
Antal inlägg: 11437

Det är som jag brukar säga förvånansvärt att ett samhälle har statistik över våldtäkter. Antalet våldtäkter skall inta vara statistik, det borde ligga på nivån : Ett per år eller så.
de som har dömts för våldtäkt har inte i samhället att göra, det är enbart enfaldigt att tro att några års fängelse skulle få dessa personer att sluta.

Så gäller för alla brott, det är några få procent man kan få att sluta med brott på grund av kriminalvård, så det är en fullständigt meningslös företeelse. Spärra in dem bara!

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-11-27 23:20

nu blir jag med mörkrädd 12 åring som våldtar var finns föräldrarna till en 12 åring....... o vad har föräldrarna lärt barnet om att vara emot andra hmm

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-11-27 23:21

jag säger kapa snorren
...

apbur2009-11-27 23:22
Antal inlägg: 9699

Det är lite missvisande att säga tårgas eftersom det är förbjudet för allmänheten att bruka i Sverige men det finns ju andra sprayer man kan använda i försvarsyfte.

Varje våldtäktsfall är ju tragisk men jag tror inte risken för att bli våldtagen av en främling har blivit så mycket större. Det är ju därför det har något nyhetsvärde just för att det är såpass ovanligt.

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-11-27 23:24

apbur sarkasm gillar du men jag ser skiten varje dag i tidningen våld dit o hit

apbur2009-11-27 23:28
Antal inlägg: 9699

Jag förstår inte varför du behövde komma med ett sådant påstående, du kan ju knappast tycka mitt inlägg var sarkastiskt?

Jag har också en dagstidning där det står om våldsamheter. Hur vi väljer att tolka det ser nog lite olika ut.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-11-27 23:34

chew:Jag går inte ensam om kvällarna,det är bara dumt,ja tyvärr så är det så....sedan kan det ju ändå hända ngt under dagtid så larmet är alltid med

H1N12 - Ej medlem längre2009-11-28 00:27
Antal inlägg: 10

När ni läser dagstidningarna, lägger ni då märke till vem/vilka som citeras till en början och vilka som INTE är intervjuade?

Så här kan det låta vid kontakter med vakthavande inre befäl på kvällarna:

Journalist: "Hej, har det varit något?"
Polis: "Ja, det har varit en våldtäkt?
J: "Kan du berätta några detaljer?"
P: "Det ska tydligen röra sig om att de var på fest och sedan ska de ha gått hem till killen. Där ska tjejen ha blivit våldtagen?"
J: "Vet du något mer?"
P: "Nej, men kvinnan har förts till sjukhus och har gått igenom prover?"
J: "Killen då?"
P: "Han är anhållen och ett kortare förhör har hållits"
J: "Vad säger han då?"
P: "Han förnekar"
J: (om man orkar dra det en gång till)"HUR VET ni att det är en våldtäkt då?
P: (Där kan det bli tyst, en fråga "Ville du något mer?" (märkbart stöd) eller vilket inte är ovanligt: "Vi har ju en anmälan"

Och i de fall där det blir något mer, en förundersökning inleds så är det mestadels åklagare och polis som pratar -- eller ingen. Häktningar bakom stängda dörrar, rättegång bakom stängda dörrar.

Och så vidare.

I XXXX-stad var det för ett kort tag sedan en nio dagar lång rättegång. Två män var åtalade för bland annat våldtäkt mot barn. Målsäganden var två små flickor, de åtalade deras pappa och en 20-årig bekant till familjen.

Bland annat skulle 20-åringen ha våldtagit barnen både analt och vaginalt, han ska ha klätt av en flickorna helt naken i köket, en av flickorna ska han haft handbojad en hel dag etc. Övergreppen skulle ha skett i den tre- eller fyrarumslägenhet där 20-åringen bodde tillsammans med sina föräldrar. Vid övergreppen skulle hans föräldrar, barnens mamma och deras bror samt ibland även andra vuxna ha befunnit sig.

I polisförhör förnekade han allt och till och med barnens mamma (som däremot stod bakom anmälan om att den andra mannen, hennes före detta man, skulle ha våldtagit barnen och misshandlat henne och dem) sa att det är helt omöjligt att han skulle kunnat gjort det där för hon hade aldrig lämnat barnen ensamma i lägenheten utan hela tiden varit där.

Vid häktningsförhandlingen försattes mannen på fri fot för det ansågs inte finnas skäl för häktning vilket i sådana här fall är en indikation på att åtalet är svagt.
Rättegången hölls bakom stängda dörrar.

Som sagt nio dagar. 9-17 varje dag.

Sedan friades han!

Även pappan till barnen friades från våldtäkter, men dömdes för annat -- till och med för sådant som visade sig vara preskriberat!

mollee - Ej medlem längre2009-11-28 00:47
Antal inlägg: 6087

Apbur ville nog bara informera om att det inte är tårgas man använder sig utav.

Själv är jag alltid lite rädd när jag går hem själv från krogen på nätterna. Brukar oftast prata i mobilen med en kompis hela vägen hem.

ramsay - Ej medlem längre2009-11-28 00:48
Antal inlägg: 9204

oj då! har en man släppts fri från misstankar? det visste nog ingen.

"Journalist: "Hej, har det varit något?"
Polis: "Ja, det har varit en våldtäkt?
J: "Kan du berätta några detaljer?""

var jobbar du? har ni ngt fackspråk? citatet ovan betyder:

"Journalist: "Hej, har det varit något?" =någon händelse någon anmälan
Polis: "Ja, det har varit en våldtäkt? ...anmälan

och fortsättningen:

(om man orkar dra det en gång till)"HUR VET ni att det är en våldtäkt då?
P: (Där kan det bli tyst, en fråga "Ville du något mer?" (märkbart stöd) eller vilket inte är ovanligt: "Vi har ju en anmälan"

journalisten är lite antydande ja, men polisen suckar för han kan ju bara svara på frågan men vet att journalisten är ute efter och får sin grej.

ramsay - Ej medlem längre2009-11-28 00:50

apbur?

ramsay - Ej medlem längre2009-11-28 00:52

och oj, en person friad. det måste bevisa vad?

ramsay - Ej medlem längre2009-11-28 00:54

ja där var apbur ja, *tittar tillbaks*, trevligt!:)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?