Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jesper M | 2009-12-10 17:06 | |
![]() | betalar du för film/musik/spel? själv så laddar jag ner en massa, massa. musik köper jag en del, ett par skivor i månaden. film köper jag aldrig, men ser en del på bio och hyr ibland. spel är jag inte så intresserad av, blir nåt arkadspel till xbox ibland. jag är lite nyfiken på övriga betapetares kulturkonsumtion, så svara gärna. | |
| LockedUp - Ej medlem längre | 2009-12-10 17:10 | |
![]() | Laddar ner. Köper aldrig. | |
| caughtbock | 2009-12-10 17:14 | |
![]() | Om det är en skiva som jag stolt har i min skivsamling och som betyder mycket för mig så ser jag till att köpa den. Annars - nej. Artisterna jag lyssnar på har jag ingen större sympati för, de lär klara sig. Film ser jag ofta på bio, men laddar även ner. Brukar dock inte ladda ner svenska filmer. Hyrfilm känns väldigt 2001. Spel köper jag eller så spelar jag gammalt eftersom de nya ändå inte intresserar mig. Det skulle väl vara the sims-spelen då, men då får man väl offra en femhundring. | |
| caughtbock | 2009-12-10 17:33 | |
![]() | Är det ingen som vågar svara i den här tråden eller vad är grejen? :D | |
| tydal | 2009-12-10 17:34 | |
![]() | Köper inte så många skivor nuförtiden. Blir nog bara ett par om året. Tappade intresset för skivor när de började med kopieringsskydd 2002. Men jag har Spotify i mobilen (99 kronor i månaden). Tyvärr har jag inte så mycket tid åt att hitta ny musik så man lyssnar mest på sin stora skivsamling. Vad det gäller film så har jag använt mig av Lovefilm sen de började 2003. Man betalar 229 kronor i månaden och får ha tre filmer hemma. När man tittat klart på en eller flera stoppar man dem i brevlådan och får med vändande post motsvarande antal nya filmer tillbaka. Spel blir det ju heller inte så mycket tid över åt, men jag tycker nog det är roligast med de gamla man växte upp med. Worms, Dune 2, Strike Commander t.ex. | |
| Arkebusera - Ej medlem längre | 2009-12-10 17:38 | |
![]() | Trackers är mina bästa vänner. Men jag anser mig ha rätt att tjyva efter att lagt ned hutlösa summor genom åren på musik och spel. | |
| nettan23 | 2009-12-10 18:11 | |
![]() | Lyssnar på Spotify och laddar ner från Gomusic.ru (man får betala) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-10 18:26 | |
![]() | Precis som tydal har jag redan en ansenlig mängd cd-skivor och köper väldigt sällan. Det jag har räcker att lyssna på i många år, kanske resten av livet. Enda köp 2009 var AC/DC Black Ice. Tror jag laddade ned några enstaka låtar från 60-70-talen, gamla favoriter jag hade på kassettband förr och blivit påmind om. Vad gäller filmer är det en annan femma. Har en rätt stor dvd-samling och lägger säkert flera tusen varje år på nya filmer och tv-serieboxar. Laddar även ner filmer, såna som jag känner att jag inte behöver ha kvar. Detta från en medlemssida jag betalar till. Spel är inte min grej, så det varken laddar jag ner eller köper. :) | |
| Pseudonymf | 2009-12-10 19:16 | |
![]() | Film ser jag på titt som tätt och de laddar jag ner... Jag lyssnar på Youtube och laddar ner dem superlagligt här: www.vidtomp3.com/index.ph p | |
| odin - Administratör | 2009-12-10 19:17 | |
![]() | Förr i tiden köpte jag aldrig spel, men spelade en hel del, nuförtiden köper jag dock mina spel. | |
| LockedUp - Ej medlem längre | 2009-12-10 19:18 | |
![]() | Det använder jag med. Äger. :) Blir lite dålig kvalitet och tar 1000 år om man vill ha fler än ett par låtar. Men ändå! | |
| LockedUp - Ej medlem längre | 2009-12-10 19:18 | |
![]() | Till Pseudo alltså. | |
| jonte91n | 2010-04-28 00:13 | |
![]() | en hel skiva med bra låtar- jag köper den en skiva med en två bra låtar- tankar hem den köper all film | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2010-04-28 00:54 | |
![]() | Nej, nej, nej | |
| Loozer | 2010-04-28 04:49 | |
![]() | köper | |
| emmylicious | 2010-04-28 07:55 | |
![]() | Ser väldigt sällan på film, och om jag gör så är det på bio, tv eller hemma hos någon annan oftast. Kanske laddar ner en film varannan månad, om ens det. Musik har man väl Spotify till?! Finns inte låten på Spotify så tankar jag den från YouTube. Behöver jag lösa mp3:or så spelar jag in. Det enda spelet jag spelar är typ Sims och det har en speciell plats i mitt hjärta, därför köper jag det :) | |
| emmylicious | 2010-04-28 07:57 | |
![]() | ...och när det gäller program till datorn så försöker jag oftast hitta gratisprogram... VLC, Google Sketchup, AVG, OpenOffice m.fl. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-04-28 08:47 | |
![]() | Hatar när det är dålig kvalitet på mp3:orna så jag brukar köpa skivan och rippa själv. | |
| lolinonek | 2010-04-28 09:10 | |
![]() | jag köper alltid musik och film. Enstaka låtar köper jag från cdon och ibland nån skiva i skivbutiken. Jag är starkt emot nedladding illegalt såsom piratebay och sånt. | |
| Le Cake - Ej medlem längre | 2010-04-28 09:43 | |
![]() | Jag har inte köpt en skiva/film på evigheter, varför skulle jag göra det när allt finns att tillgå gratis på nätet? :) | |