Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 389 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| psykadelica | 2009-12-13 09:59 | |
![]() | Hjälp med world of warcraft Försöker installera World of warcraft på min dator, de går inte så bra. Mitt i allt kommer de upp att jag har en brandvägg som hindrar. Jag testade då att bocka av windows brandvägg, men de händer fortfarande inget. Finns de fler brandväggar jag måste ta bort tillfället? Jag är superdålig på datorer så jag vet verkligen inte vad jag ska göra nu. Någon som har nått tips ? | |
| Palini | 2009-12-13 16:24 | |
![]() | Kika på de små symbolerna längs ner i det högra hörnet. Oftast brukar brandväggar ha sin egen symbol där nere om de är aktiverade. Om du för muspekaren på en av symbolerna så kommer det upp en text som talar om vad det är för nåt. | |
| le-lou | 2009-12-13 17:11 | |
![]() | Det är förmodligen antingen Windows egna som stoppar (den måste du in och bocka av manuellt) eller så har du en egen brandvägg som stoppar. Testa och stänga av igen (alltså hela windowsskyddet) och se om det hjälper. | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2009-12-13 17:18 | |
![]() | Råder till att lyssna på din smarta dator som inte vill installera det helvetesspelet... | |
| le-lou | 2009-12-13 20:13 | |
![]() | helvetespel? vad menas? | |
| amb1 | 2009-12-13 20:26 | |
![]() | Fråga Hirvo. | |
| odin - Administratör | 2009-12-13 22:27 | |
![]() | Håller med, installera det inte :-) Det är starkt beroendeframkallande... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-13 22:55 | |
![]() | Har en släkting som är beroende. Förra vecka dygnade han 3 nätter i rad! | |
| grubblarn | 2009-12-13 23:13 | |
![]() | Kan inte hålla med om att det är beroende. Jag har slitit upp en gubbe till lvl80 för länge sen sen tog jag uppehåll. Nu när vintern kom så tänkte jag att det kan vara mysigt att börja spela igen så jag betalade mitt konto för 2 månader.. Det visade sig att jag spelade två dagar sen var jag less... :P | |
| le-lou | 2009-12-13 23:49 | |
![]() | Vem är Hirvo? Och varför är det beroendeframkallande? Allt kan bli ett beroende. Beroende på vem man är och vad man tillåter sig till att göra. Du kan bli alkis också om du nyttjar alkohol. Jag kör också wow, spelar som grubblarn - uppehåll lite då och då. Ibland blir det mer, ibland nästan inget. Det är något jag sysselsätter mig med om kvällarna när barn sover, när mörkret lagt sig, istället för att glo på tv så sitter jag och spelar. Skitkul spel för övrigt. Det är en ren hobby och ska behandlas som en sån :) De flesta som tycker att wow är "hemskt" är antingen: 1. De som inte har en aning om vad det är för något. De läser "onlinespel" och gastar sig hesa på betapet.se.. som också är ett onlinespel och förmodligen minst lika beroendeframkallande om nåt. 2. De som har spelat, men var tvungen att sluta för att beroendet tog över fullständigt hehe.. har hört om vissa missbrukarpersonligheter som struntat i jobb o sömn för att få spela. Det är att ta det, well lite för långt kanske? De har gjort helt rätt i att droppa. Jag känner ett par sådana. 3.De som har spelat, men inte längre får. Tex för att en arg flick eller pojkvän satt ner foten. | |
| herradam | 2009-12-14 01:24 | |
![]() | le-lou Nu är det ju faktiskt så att huvudmålgruppen på spelet inte är morsor som vill ha en liten kvällshobby. Det är barn och ungdomar, och då är fallet en helt annan sak. Det klart att man inte kan bli beroende av ett spel om man är vuxen med barn och ta hand om, eller om man jobbar och har andra fritidsintressen. Men majoriteten har ju inte barn och jobb och då är det ju såklart mycket lättare att falla in i ett missbruk. Och att jämföra det med betapet är nog aningen trångsynt. Men jättekul för dig att du trivs med spelet och att det går så bra =) tackohej | |
| le-lou | 2009-12-14 01:39 | |
![]() | herradam - jasså, om du kollar statistiken så är det flesta som spelar över 25 år med en medelålder på 32. tji på dig! | |
| le-lou | 2009-12-14 01:41 | |
![]() | i juli 2007 var det 28 - nu har det stigit väsentligt. Men herradam - du tillhör med all sannolikhet grupp nummer 1 som jag pratade om :D | |
| allida | 2009-12-14 01:57 | |
![]() | kan man köpa förbetalda gamecard och ge som julklapp/presentkort? har två söner som spelar wow | |
| SylphiD | 2009-12-14 03:01 | |
![]() | Det kan man. | |
| TomasLeonard | 2009-12-14 03:44 | |
![]() | Det som slår en är hur otroligt töntigt och meningslöst spelet ser ut. | |
| mawal | 2009-12-14 10:00 | |
![]() | Ungefär som FarmVille då.. | |
| psykadelica | 2009-12-14 10:10 | |
![]() | Kan säga så här, får inte skiten att funka. Ändå har jag alla krav som krävs av datorn, men de är fortfarande den där brandväggen som förstör allt. =( Berondeframkallande eller inte.. Betapet är nog minst lika beronde de. Minns i början när jag spela. Jisses drömde om ord och kombinationer poäng, DÄR kan vi kalla beroende :P | |
| le-lou | 2009-12-14 10:51 | |
![]() | betapet ser ju också rätt töntigt ut fast det är kul. en del tycker att man är kuf för att man gillar betapet <.8 | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2009-12-14 12:53 | |
![]() | Tycker alltid det är ett helvete så fort personer anser att de måste spela rollspel via datorn istället för att umgås med människor irl... Iaf när det går till överdrift som det i så många lägen gör när det gäller detta spel. Förhållanden som tar slut, planer som skiter sig för man "måste ju bara"... När det börjar ta över ens liv och påverkar varje liten minut så är det ett helvete... Mhm... | |