Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sisilisko | 2009-12-26 15:03 | |
![]() | Träning! som många andra har jag som nyårslöfte att börja träna mer! Jag ska på semester om tre månader och vill vara fit tills dess. Har ni bra träningstips och diettips? Och HUR får man bort celluliter?? | |
| miaurora | 2009-12-26 15:06 | |
![]() | Jag ratar dieter. Det handlar helt enkelt om att göra av med med energi än man intar, så jag säger träning träning träning! Hur mycket tränar du i dagsläget? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-26 15:08 | |
![]() | Har hört att träning inte räcker alls. Gå länge och ät mindre och bättre. Men vill du bli fastare i hullet ska du förstås träna lite också. | |
| Sisilisko | 2009-12-26 15:08 | |
![]() | jag tränar rätt lite under vintern, är på crossträinern halv timme om dagen typ! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-26 15:15 | |
![]() | Ut och gå, ät rätt och mindre. Då går du ner. | |
| miaurora | 2009-12-26 15:15 | |
![]() | Crosstrainer en halvtimme om dagen är ju rätt bra ur "måbra"-synpunkt. Jag föreslår att du lägger in, till att börja med, längre pass (1½-2 timmar) kondition kanske två gånger i veckan och ett eller två styrkepass. Öka efter 2 veckor och se till att istället för att äta mer när du väl äter (för du kommer bli hungrigare när du tränar mycket) så ät mindre och oftare och byt gärna ut eventuella fikabröd till frukt och nötter osv. | |
| miaurora | 2009-12-26 15:17 | |
![]() | Katalias, träning räcker galet långt. Men givetvis är det ju så att om du käkar 10 semlor om dagen och tror att en promenad på 30 minuter räcker för att göra av med den mängden energi du proppat i dig så är man helt fel ute. Då kanske man får räkna med att röra på sig 4-5 timmar om dagen istället, men det enklaste sättet är ju att göra som du säger, äta bättre i kombination med träning. Men det är som sagt inte alls omöjligt att träna och ändå käka "skit". | |
| Sisilisko | 2009-12-26 15:18 | |
![]() | tack! :) | |
| miaurora | 2009-12-26 15:20 | |
![]() | Lycka till! Om du känner att du fastnar lite och motivationen tryter, hör av dig så peppar jag! :D | |
| nettan23 | 2009-12-26 15:25 | |
![]() | Som sagt gör av med mer energi än du stoppar i dig och du går ner, oavsett vilken mat det är och vad du tränar. Såg ni inte dokumentären om ett "camp" i Usa för ungdomar. De åt vitt bröd och massa onyttigt, men höll sig ändå på ett lågt kaloriintag och motionerade en hel del. Men vill du må bra inombords, hyn osv spelar ju kosten stor roll Hur vill du se ut? Smal? Vältränad?Mkt muskler? | |
| Sisilisko | 2009-12-26 15:55 | |
![]() | jag vill bara få bort bukfettet igentligen, och bli piggare och få bort celluliterna. | |
| Tur-Tomten - Ej medlem längre | 2009-12-26 15:57 | |
![]() | det går ljusår fortare att gå ner i vikt med diet än genom att träna. Både och är förstås bra. | |
| nettan23 | 2009-12-26 16:01 | |
![]() | Då tycker jag att du ska äta nyttigt, mkt kött och grönsaker, dra ner på kolhydraterna, ät inte mer än nödvändigt. Känn efter när du är mätt! Drick mkt vatten och grönt te Undvik alkohol cigg skräpmat godis Ut och rör på dig, gärna på dagen så du får det lilla dagsljus som finns. Skulle satsa på konditionsträning framför styrketräning | |
| nettan23 | 2009-12-26 16:03 | |
![]() | Minska de eländiga groparna De flesta krämer som lovar att bekämpa celluliter sätter sig på ytan och eftersom uppkomsten av celluliter styrs av underhudens struktur har de en liten verkan. Bästa sättet att minska celluliter är att motionera och äta hälsosamt. Ju mer man använder sina muskler desto fastare blir vävnaden i huden och desto mer fett förbränns. Man behöver inte hitta tid för att gå på gymmet, att använda trappor i stället för hiss, hoppa av några busstationer tidigare och gå eller ta en halvtimmes promenad med hunden kan vara minst lika effektivt. Måttlig och tät motion minskar celluliter bättre än ett hårt träningspass då och då. I samband med att man bränner fett är det också viktigt att se över sin kost och ämnesomsättning. För mycket fett, salt och socker kan bidra till apelsinhud. En sund kost som är rik på frukt och grönt förser kroppen med viktiga näringsämnen och förbättrar ämnesomsättningen. Det är också viktigt att dricka tillräckligt med vatten för att hjälpa till med slaggutrensningen. Även massage, torrborstning och peeling är bra för att hålla igång cirkulationen. Rökning däremot är en bov som gör huden mindre elastisk och spänstig och får groparna att bli större. För att uppnå bra resultat gäller det att bekämpa celluliterna från så många håll som möjligt. | |
| nettan23 | 2009-12-26 16:05 | |
![]() | Man ska även undvika kaffe, däremot sägs det att kaffesump som du peelar dig med ska fungera, men det vet jag inte :D Kan ju va värt ett försök ;) | |
| garder | 2009-12-26 16:44 | |
![]() | så mycket har redan skrivits överallt om ämnet, så - duh | |
| rufs | 2009-12-26 16:55 | |
![]() | Jag jobbar med utvecklingsstörda Bästa kommentaren : en tjej sitter o muttrar jag frågar henne vad det är? : hmm allt detta tjat om att gå ner i vikt tycker hon e riktigt jobbigt!!! det e väl ingen konst alls tycker hon Om man bara kliver ner från vågen ja då har man ju gått ner i vikt =) | |
| mrperfect | 2009-12-26 16:59 | |
![]() | Det är väl klart att träning räcker. Målet är att Springa en mil om dagen. Börja med att springa en km x 3 med 5 minuters vila, trötta inte ut dej fullständigt, du skall kunna prata samtidigt. Kör så tills du orkar 4x 3 km. är du otränad så gå snabbt istället tills du kan springa. Så ökar man på tills man är uppe på 10x 1 km. Sedan varvar man med 5x2 km och 3x3 km och 2x5 km. Till sist orkar man 10 km. det spelar inte så stor roll vad man gör om man bara vill förbränna fett, man kan simma också, eller åka skidor. | |
| mrperfect | 2009-12-26 17:01 | |
![]() | Glömde: träna 2 ggr i veckan till at t börja med, öka sedan till 3 och sedan 4. Vilan är viktig för att kroppen skall hänga med. När man blivit tillräckligt tränad så har man problem åt andra hållet, man måste äta mer. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-26 19:04 | |
![]() | sök upp närmaste crossfitcenter! härlig träningsform som inte tar mycket tid att utföra och komma i superform med. www.google.se/maps/m...4e e52ebee0 iform.se/traning/sty...-r ekordtid | |