Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sotfinger | 2009-12-27 21:28 | |
![]() | Assassins Creed Ungdomarna fick detta spel i julklapp men får det inte att fungera riktigt som det ska. Det går att spela en stund - från några minuter till upp till en timme eller så. Men sen blir det tvärstopp. Grafiken är heller inte riktigt som den ska, det faller bort delar ur miljön. När man installerar spelet får man upp en ruta som meddelar om datorn uppfyller kraven. I vårt fall får vi gröna bockar på allt utom CPU Frequency. Vårt grafikkort är ett NVIDIA GeForce 6200. Vi har ställt in spelet på minst krävande inställningar, rensat tempfilerna och stängt av internet. Man tänker sig att man skulle kunna stänga ner en massa program som körs i bakgrunden också, men hur vet man vad man törs stänga? Några andra idéer om vad som kan göras för att slippa dessa ständiga avbrott? Man vill ju gärna att barnen ska få mörda i lugn och ro... (ironi) | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-12-27 21:40 | |
![]() | köp bättre processor o grafik kort så ska du se att de funkar | |
| Pseudonymf | 2009-12-27 21:41 | |
![]() | Eller så köper du inte spel där barnen får mörda. Satsa på "Fia med knuff" istället. Eller TP. Då behöver man inga grafikkort :) | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-12-27 21:43 | |
![]() | de är inte på riktigt,klart som fan dom ska döda,man ska inte dalta med ungar,dom hör o ser mer saker i skolan ,så bara larv på folk som inte låter sina ungar spela eller se såna filmer/spel :S | |
| Sotfinger | 2009-12-27 21:50 | |
![]() | Får jag bestämma så blir det "Med andra ord".... :-) Jag begriper också att det förmodligen funkar om man skaffar en ny processor och ett nytt och bättre grafikkort. Men nu hade jag liksom inte tänkt göra det bara för att ungarna ska få spela det där spelet, som _jag_ för övrigt inte köpt till dem. Finns det alltså inget man kan göra i inställningsväg, med befintlig utrustning? Det verkar ju vara så på gränsen att det ska funka, att man tänker att om man bara kan frigöra lite extra kraft så går det. | |
| slånbär | 2009-12-27 22:10 | |
![]() | Pseudo-Jag utgår ifrån att du inte har egna barn. | |
| slånbär | 2009-12-27 22:13 | |
![]() | Sotfinger-Det är fullständigt hopplöst med alla nya soel som kommer hela tiden och som ungarna MÅSTE ha. Det krävs bättre grafikkort nästan vartannat år och i princip så är datorn gammal efter tre år och dags att skaffa ny. Bättre då med konsoll. Mina har både dator och x-box och med boxen behöver man aldrig fundera däremot får vi köpa nya datorer med jämna mellanrum. Tröttsamt och dyrt. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-27 22:37 | |
![]() | Byta vartannat år är i underkant vad gäller grafikkort och processorkraft till nya spel. | |
| odin - Administratör | 2009-12-27 22:49 | |
![]() | När ni väl lyckats spela klart AC1, glöm inte AC2. Dubbel så bra och mera härligt dödande och mördande :-) | |
| odin - Administratör | 2009-12-27 22:51 | |
![]() | Kan tänka mig att man kan köpa något år gammalt grafikkort på Blocket om ni behöver nytt, och vill man ha bra "bang for the buck" så finns det jättebra kort för runt 1500 som klarar det mesta. | |
| Sotfinger | 2009-12-28 11:15 | |
![]() | Det grafikkort vi har nu köpte vi för knappt ett år sedan. Men detta med CPU, är det processorkraften det? I så fall kanske vi har största boven där? Tack för tipset med x-box. Kan vara nåt att tänka på. | |
| DeadSilent | 2009-12-28 11:18 | |
![]() | Min sambo tog sej en titt på vad du hade skrivit (han jobbar i en datorbutik) och han sa att grafikkortet inte är mycket att ha. Det är tråkigt när man köpt grafikkort för inte allt för länge sedan och det kommer ett spel som är mer krävande och då går det inte ihop sej alls. | |
| odin - Administratör | 2009-12-28 11:23 | |
![]() | AC1 kom för 1+ år sen så eg. borde det inte vara några problem. Och om det fungerar ett tag så låter det ju iaf lite OK. Har ni provat att installera de senaste grafikkortsdrivrutinerna? | |
| Sotfinger | 2009-12-28 12:01 | |
![]() | Odin: nej det har vi faktiskt inte gjort! "Tänkte inte på det..." Ska genast sätta kidsen på att leta rätt på nvidias hemsida. | |
| Sotfinger | 2009-12-28 13:49 | |
![]() | Lustigt. Ungarna laddade ner färska drivrutiner men installationen misslyckades. Datorn återställde sig själv till de tidigare inställningarna. Och nu funkar spelet..... | |
| Pseudonymf | 2009-12-28 16:22 | |
![]() | Slånbär, hur tänker du nu? Varför skulle jag inte ha egna barn? | |
| slånbär | 2009-12-28 17:13 | |
![]() | Pseudo-därför att ditt inlägg är lika verklighetsfrämmande för oss som har tonåringar som att du skulle säga att det är dumt att ha tv för det är bättre att läsa böcker eller skippa datorn så ungarna kan träffas och umgåsIRL. Det funkar helt enkelt inte så idag. Mina ungar som är 15 och17 lever i en helt annan värld än jag gjorde i den åldern och att säga att dom inte skulle kunna spela dessa spel utan istället köra Fia är ju så jävla dumt så det finns ju inte. Visst riktigt små barn ska ju naturligtvis inte spela såna spel men redan i tioårsåldern så är dom ikapp. Argumentet att spelen gör barnen våldsamma håller liksom inte för det är ju isåfall värre att titta på nyheterna en måndagskväll. | |
| Pseudonymf | 2009-12-28 17:17 | |
![]() | Det är inte alls så "jävla dumt". Då är din barnuppfostran också helt jävla dum, (om jag nu ska uttrycka mig på samma språk som du) som låter dina barn spela eventuella mördarspel. | |
| ANDERStG | 2009-12-28 17:26 | |
![]() | Jag har minsann spelat fia, spelat våldsamma spel, sett på nyheterna och läst böcker. Som yngre sprang jag även med käppar i skogen och viftade. | |
| DeadSilent | 2009-12-28 17:51 | |
![]() | Jag tycker inte det handlar om enbart "mördarspel" utan dator överhuvudtaget. Den tiden jag tycker är värd att minnas är den som jag spenderade tillsammans med kompisar och hittade på andra saker som inte hade med datorer att göra. Då gick man ut och hittade på något eller lät fantasin flöda och hittade på någonting inomhus istället. Sedan kom tiden då det enda jag gjorde med kompisar var att sitta vid datorn för att spela spel, chatta och hitta på dumheter. Det var mycket man gjorde som inte mamma och pappa visste någonting om. Jag tycker det är bättre att vara social med människor än med en maskin, speciellt när man är barn, sedan menar jag inte att det är fel med datorer, då skulle väl inte jag sitta här? :) Förhoppningsvis förstår ni var jag svamlar om. | |