Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 850710 | 2009-12-31 15:16 | |
![]() | Nyårsmat/supe 2009 Dagens meny består av följande: Förrätt: Västerbottensostpaj med tillbehör Huvudrätt: Fläskfile, tunn skivad i marinad med homemade potatisgratäng. Till detta serveras sallad med tomat, fetaost m.m. Efterrätt: Mjölkchokladpannacotta, med vaniljglass till! smaklig spis! | |
| 850710 | 2009-12-31 15:17 | |
![]() | * Huvudrätt: Fläskfile, tunn skivad i marinad med homemade potatisgratäng och rödvinssås, Till detta serveras sallad med tomat, fetaost m.m. | |
| slånbär | 2009-12-31 15:19 | |
![]() | Förrätt:Bruchetta med parmaskinka Huvudrätt: Ugnstekt oxfile med Hasselbackspotatis hemlagad beranaise eller rödvinsås(olika smak i familjen) Efterrätt: Filoinbakade bananer med glass | |
| leker | 2009-12-31 15:20 | |
![]() | Här blir det inte sååå avacerat.. :) Ingen förrätt. Huvudrätt: Stekt oxfilé med hasselbackspotatis. Två sortens såser, peppar och bearnaice. Till detta en stekt lökröra och sallad. Efterätt: Glass med jordgubbar och grädde! Gott nytt år! :) | |
| kung | 2009-12-31 15:22 | |
![]() | Vi ska äta kräftor... | |
| teamgrens | 2009-12-31 15:24 | |
![]() | Förrätt: skagentoast (hemlagat) Varmrätt: Kantarellstuvad oxfilé med bakad potatis och rödvinssås. Och en grönsallag Efterätt: Chokladmousse med hallon och grädde, riven mörk choklad på toppen Gott nytt år | |
| No Justice - Ej medlem längre | 2009-12-31 15:24 | |
![]() | Käkade rotmos för en stund sen, tror det var abbas fiskbullar i dillsås till. Blir inte så mycket mer idag. | |
| Miss_jk | 2009-12-31 15:24 | |
![]() | Förrätt: Hummer- och tryffelsoppa med champagne till. Huvudrätt: Helstekt oxfilé med bearnaisemos, madeirasås och sparris. Givetvis madeira att dricka till där. Ingen efterrätt, utan bara lite kaffe med avec och choklad. | |
| allida | 2009-12-31 15:41 | |
![]() | Vi ska till min bror och hans fru, så vad de bjuder på vet jag inte, men eftersom vi delar upp det lite så ska vi ta med efterrätten som då blir: ananaspaj med färska jordgubbar och vispgrädde + en flaska Cono sur, vit chardonnay. | |
| mahlin85 | 2009-12-31 15:48 | |
![]() | Förrätt: Skagen Toast Huvudrätt: Oxfilé med sourcream potatis. Bearnaise och rödvinssås till. Sallad och kanske några vitlöksbröd Efterrätt: Pannacotta med nougatbitar i, riven daim över. Givetvis är allt hemmagjort... =) | |
| No Justice - Ej medlem längre | 2009-12-31 15:54 | |
![]() | Vilket torftigt liv man lever märker jag. Kan ni inte skrapa ihop lite i en doggybag, adressen kommer senare. | |
| tattarfinkel | 2009-12-31 16:02 | |
![]() | Förrätt = Wasa knäckebröd med en ostskiva på. Huvudrätt = Kyckling klubba med ris och sötsur sås. Efterrätt = Vaniljglass med chokladsås och frysta hallon. | |
| med | 2009-12-31 16:04 | |
![]() | Förrätt: Tomat-och avokadobruschetta med räkor och pilgrimsmusslor med dragoncreme. Huvudrätt: Entrecote med basilika-och parmesanpotatis med citron gräddsås. Dessert: Melon med gräddvaniljglass och bär. Mums filibabba eller hur? Gott nytt År!!! | |
| Fetzer - Ej medlem längre | 2009-12-31 16:13 | |
![]() | Uhh för fläskfile....;-) Nej här blir det - Carpaccio med ekbladsolja, pinjenötter och parmesan - Lammytterfile med rödvisnsky och potatiskaka(mandelpotatis tunnt skívad blandad med vitlök, smör och kryddor). - Pannacotta med hasllon botten och ett knäck blad..... | |
| Affirmative - Ej medlem längre | 2009-12-31 16:31 | |
![]() | Ingen förrätt Huvudrätt: Hämtpizza Efterrätt: Kaffe, pepparkakor och smågodis :) | |
| vulcan | 2009-12-31 17:21 | |
![]() | Förrätt: En liten hummer (barnen har sagt att de vill ha också) Varmrätt: vitlöksmarinerad oxfile med klyftpotatis och nån slags sås med grädde, fond champinjoner och lite annat. Efterrätt: Har jag inte planerat nån - alla brukar vara så mätta. Men det finns chips, farmor har med sig en laddning smörgåspepparkakor och ev. kan det gå att rota fram nån glass ur frysen :-) | |
| vulcan | 2009-12-31 17:23 | |
![]() | Man skulle ha läst här innan för lite mer inspiration. Är avundsjuk på pilgrimsmusslorna och sparris skulle det naturligtvis ha varit till oxfilén. | |
| Tur-Tomten - Ej medlem längre | 2009-12-31 17:25 | |
![]() | Om jag får smaka på oxfilén kan jag komma och lära dina barn lite hyss. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-31 17:30 | |
![]() | Ska bara vara hemma själv och ta det lugnt men fixar lite god mat ändå bestående av oxfile med rotfruktsgratäng och sparris. Till det ett glas rödvin:-) Gott nytt år! | |
| arktis - Ej medlem längre | 2009-12-31 17:40 | |
![]() | Ligger raklång i soffa efter drygt tolv timmars maginfluensa. Blir ompysslad av min älskling, och njuter av vad ni alla ska äta. Bildligt, verkligen inte bokstavligt. :) Gott nytt beta-år. | |