Spelrum
Giraffen | 0 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 1 |
Mobilspel
Pågående | 19 563 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Stinatorsken - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:18 | |
![]() | Olika grötsorter. Hej, jag är en ny användare här på betapet. Har inte spelat så många spel då jag faktiskt är mer intresserad av forumsdelen på sidan. Jag heter Stina, och är uppvuxen i både serbien och här i sverige. Eftersom jag känner till dom svenska grötsorterna, som inte skiljer sig mycket mot dom i serbien. Men jag undrar vad för sort är eran favorit, vad ni tyckte om eller hatat och börjat gilla på äldre dagar? Min favorit är mannagrynsgröt blandat med banan och russin med honung på. Hoppas på trevlig diskussion, vilket jag har sett efter ha läst igenom ett par trådar på förhand. =) /Stina | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:20 | |
![]() | Välkommen Stina! Risgrynsgröt med kanel, mjölk och socker är min favorit. | |
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:20 | |
![]() | Hej och välkommen hit! :) Jag tycker mest om mannagrynsgröt faktiskt. Tomtegröt funkar till jul men är ingen gröt människa egentligen. | |
Satyra | 2010-01-21 23:22 | |
![]() | Havregrynsgröt med smör och salt på - enbart! Mums! | |
Sotfinger | 2010-01-21 23:25 | |
![]() | Gröt på grahamsmjöl, äts med fjällfil runt om och lingonsylt på. | |
Pensioneren - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:26 | |
![]() | Hejsan hej Stina. Välkommen ska du vara. Jag tycker om gröt gjort på durumvete och vatten med solrosfrön, pumpakärnor, solroskärnor och linfrön. Kan upplevas som torrt för ovetaren men jag som är utsedd till mästerkock VET att detta är gött som faauueen. | |
kleinp | 2010-01-21 23:26 | |
![]() | Risgrynsgröt och rågflingegröt, väldigt olika men båda väldigt bra. Det bästa med svenska armén var att vi fick rågflingegröt två gånger i veckan och risgrynsgröt en gång i veckan till frukost. Havregrynsgröt, det är för klistrigt. Mannagrynsgröt, det är OK men inte så spännande. I Kanada har de en märklig blandningsgröt som består av råg, vete och linfrön. En tråkig kompromiss. I Storbritannien och USA kan de inte ens föreställa sig att man kan göra gröt på annat än havre. Förutom förstås i Minnesota där jag en gång faktiskt fick tag på grötflingor av råg, men det är inte vanligt där heller. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:27 | |
![]() | ja.havregryn med lingosylt. Hellre med smör och socker, | |
Minta | 2010-01-21 23:40 | |
![]() | Risgrynsgröt och römmegröt är favoriter, gröt gjord på hela kornsorter som kokats efter att ha legat i blöt med mjölk och honung är också mycket gott. Mannagrynsgröt har jag inte ätit sedan jag var barn och då avskydde jag den, den hade ofta klumpar som var det värsta som kunde hända. | |
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:43 | |
![]() | Kom på en annan favorit, klappgröt. Typ det bästa som finns. Det tar dock ganska lång tid att göra så det blir inte varje dag inte. | |
Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:44 | |
![]() | klappgröt *mums* | |
Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:44 | |
![]() | men oj, SM hann före. | |
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:44 | |
![]() | :) | |
Satyra | 2010-01-21 23:45 | |
![]() | Klappgröt finns väl inte i Sverige? :-O Trodde det var finskt. Och ja, det är gott - åt det ofta som barn. | |
Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:46 | |
![]() | Lagar ni också den på lingon? | |
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:48 | |
![]() | "Klappgröt finns väl inte i Sverige?" Betyder det att man inte kan göra den i Sverige? | |
SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:48 | |
![]() | Miss Yoco: Jaa :) | |
Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-21 23:49 | |
![]() | sv.wikipedia.org/wik...pg r%C3%B6t | |
Satyra | 2010-01-21 23:49 | |
![]() | Miss Yoco - Ja den är gjord på lingon. Och så hällde man mjölk på och sockrade lite, vill jag minnas. Mormor gjorde sådan själv men mor min, som är ungefär lika bra på och intresserad av matlagning som jag själv (usel och noll intresserad alltså, hehe) köpte färdig klappgröt åt oss. | |
Satyra | 2010-01-21 23:51 | |
![]() | Sirius - hehe, nej såklart inte - är bara inte intresserad av matlagning och uppvuxen i ett hem där ingen heller var intresserad av matlagning så köpeklappgröt är det enda jag ätit sedan mormor slutade göra den. Därav min (dumma) undran. ;-) Visste förövrigt inte ens att svenskar visste var klappgröt var - har aldrig sett/hört talas om det i Sverige ens. Men genom ditt nick förstår jag att du inte är sådär ursvensk heller kanske?! ;-) | |