Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 518

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Giddy2010-01-23 00:06
Antal inlägg: 315

30 års-fest!
Är det nån som har några roliga tips på saker/tävlingar som man kan ha på en fest?

Jag o min tvillingbrorsa ska ha gemensam fest nästa lördag. Vi vill gärna göra nått extra på festen, som folk kommer ihåg som en rolig grej. Så de inte blir som en "fest i mängden".
Speciellt efter vi fyller jämnt, vi har en gemensam 60-årsfest. :)
Festfolket kommer vara i åldrarna ca 25-35 o vi kommer vara ca 25-30 st. :)

Kom gärna med roliga förslag! Om de är tävlingar vill vi gärna ha förslag på vinster också. :D

ViktorWig2010-01-23 00:19
Antal inlägg: 442

Vad är det för typ av folk och vad är det för typ av fest ni vill ha?

Det finns ju lekar för olika typer av fester.

Galna lekar?

Sofistikerade lekar?

Lugna?

Giddy2010-01-23 00:28

Det kommer vara som en sorts förfest, så de är en fest som är ca 5 h kanske. Sen ska vi ut på krogen.

När folket kommer ska dom få välkomstdrink, snittar, tilltugg o sånt. Sen kommer dom få tårta. Men i övrigt så är de som en "vanlig" fest med hans kompisar, mina kompisar o några gemensamma kompisar. Så alla känner inte varann. De ska nog inte vara nått där man gör bort sig massa, utan mer "roliga" saker. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. :)

En idé som vi haft är att alla ska få en lott eller nått liknande när dom kommer. Så kan dom vinna nått roligt. Men vi vet inte än vad dom ska vinna. Vi vill även gärna ha lite mer roliga saker, så dom känner att de är lite "extra" eftersom vi fyller 30. :)

Forticert2010-01-23 10:17
Antal inlägg: 271

Lite teater kanske, jag hade denna på min 30 årsfest och det blir väldigt kul och uppskattat om folk törs bjuda lite på sig själva och leva sig in i sina roller fullständigt. De olika rollerna kan med fördel lottas ut. Utöver rolllistan behövs en regisör/uppläsare.
209.85.129.132/searc...ru tten.php

odin - Administratör2010-01-23 10:45
Antal inlägg: 7442

Något som är roligt, men som era kompisar kanske bör anordna:

Man ger er en varsin skylt med "Ja" och "Nej". Sen ska ni stå mot varandra rygg mot rygg och besvara roliga frågor som något hittat på för att det skall bli roligt:

"Är X smartare än?", "Vem bestämmer över vem, är det X?" osv. Är roligare än det låter, speciellt om man tagit några öl/vin innan ;)

Var med om detta på ett bröllop men borde ju funka på två brorsor också...

anneli72 - Ej medlem längre2010-01-23 11:57
Antal inlägg: 11612

Gör som Linda Rosing!

Köp ostron till hela sällskapet..alltid kan det bli lite svårt att öppna.

ViktorWig2010-01-23 12:07
Antal inlägg: 442

Eller ännu bättre, bjud in Linda Rosing. Då får ni mycket att skratta åt :)

anneli72 - Ej medlem längre2010-01-23 12:17
Antal inlägg: 11612

Nej,undvik småbarnsmammor på 30-årsfest!

Dom pratar bara välling och blöjor.

Rizla Slim - Ej medlem längre2010-01-23 12:26
Antal inlägg: 20

är det inte en bror och en syster?

Giddy2010-01-23 12:52

Jo, det är en bror o en syster. :) Han är min tvillingbror. :D
Tack för förslagen, kom gärna med fler! :)
Ingen som har tips på typ roliga tävlingar o vad man skulle kunna ha för pris att lotta ut? Behöver inte vara ett dyrt pris, men gärna ett som är roligt. :)

Mammaoxå2010-01-23 13:00
Antal inlägg: 494

Jag brukar köpa SMÅ champangeflaskor eller vinflaskor till priser. Inte alltför dyrt. Det beror ju på hur många priser man ska ha, ett stort eller flera små.

bomah - Ej medlem längre2010-01-23 13:09
Antal inlägg: 1021

Trådtiteln ger mig ångest. Om 10 månader är det dags...

Gunilla _2010-01-23 13:18
Antal inlägg: 4425

Den här är nog väldigt kul för de övriga iaf :p
www.youtube.com/watc...re =related

Snapsstafett
Förbered en bricka med glas fyllda med snaps (eller annat), ett för varje deltagare.
Dela upp deltagarna i två lag och gör upp en startlinje som lagen ställer sig på led bakom.
Ställ upp två stolar några meter framför lagen. Förste man i varje lag får ett snapsglas i handen och ska så fort som möjligt gå fram och runda stolen och tillbaka.
Näste man i led tar över glaset, dricker upp snapsen och tar ett nytt glas från brickan och fortsätter leken.
Om deltagaren tappar glaset måste denne börja om från startlinjen och dricka ett nytt glas.
Den som startade är också den som sist rundar stolen. Det lag som blir först i mål vinner.

Ballongstafett
Deltagarna är i par och har en ballong/par vilken ska transporteras mellan dem (dock ej med hjälp av händerna) mellan ett par givna punkter. När man kommer tillbaka till sitt lag ska man smälla ballongen mellan sig innan nästa par fortsätter.

Vem får in flest marshmallows i munnen och fortfarande kan säga "Funny Bunny"?

Giddy2010-01-23 22:54

Tack för tips o förslag! :)
Vill gärna ha fler. :D

henrik_l2010-01-23 23:06
Antal inlägg: 918

Jag tycker att ni kör krokodilernas julafton. Det ska egentligen vara till midsommar men det går såklart att köra på vintern med.

foxy_12010-01-23 23:36
Antal inlägg: 140

en "tipsrunda" där frågorna handlar om födelsebarnen.. typ skostorlekar, favoritlåten och allt annat man kan komma på.

mjf2010-01-24 00:20
Antal inlägg: 1094

Lek ja och nej leken. En person får tänka på en person/figur - död eller levande, riktigt eller påhittad, alltså som "min mamma", Pippi Långstrump, jag själv eller nån kändis...
De andra får ställa frågor som den som tänker på en person varar på med antingen ja, eller nej.
En liten flaska champagne är ett bra pris till den som är bäst på att avslöja vem det är som är påtänkt.

Giddy2010-01-24 00:22

Åh, tipsrunda skulle vara roligt. :) Men blir nog lite svårt att komma på frågor. Vissa av mina kompisar känner inte brorsan så bra, o vissa av hans kompisar känner inte mig så bra. Blir nog enkelt iaf för dom som vi båda kännt i många år. :)

KattaBa2010-01-24 00:27
Antal inlägg: 133

"Lekar för vuxna" ger 327 000 träffar på Google! Tycker att det är kul med lekar där man hjälps åt att lösa uppgifter i lag. Gärna med kroppskontakt typ skicka en gurka som man håller mellan knäna till näste man som tar den mellan sina knän och skickar sedan vidare till nästa osv. Brukar bli en del kul kommentarer...

mjf2010-01-24 00:42
Antal inlägg: 1094

Och så är det kul med den gamla vanliga hederliga trådleken. Man delar upp gästerna i lag, ca 6-10 per lag är lagom, och så ska en tråd - typ en mycket lång tråd av ett garnnystan- föras genom kläderna (inte underkläderna, men topp/byxor) på var och en i laget och det lag som vinner, dvs gör detta snabbast, får en himla massa ära och en skål godis att dela med sig av.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?