Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 491 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vincea | 2010-01-27 16:28 | |
![]() | Sveriges OS-hjältar får inga bonusar? Läste nyss detta på gt.se www.gt.se/sport/os20...-e n-maskot Svenska guldmedaljörer får ingen bonus från SOK utan istället en liten maskot. Någon annan som tycker att det är katastrof att inte belöna OS-hjältar med prischeckar? Nej, i Sverige ska alla ha det lika bra och lagom mycket pengar även om du är bäst i världen. Vad fan ge dom en rejäl summa pengar för sina guld så kanske vi tar några! | |
| kajix | 2010-01-27 16:29 | |
![]() | Hur många os-guld missar vi pga detta? | |
| janne121212 | 2010-01-27 16:32 | |
![]() | Ja ge Zetterberg och Foppa och resten av Tre Kronor 100 000 att dela på så kanske dom kämpar lite extra. | |
| vincea | 2010-01-27 16:46 | |
![]() | Tänker inte främst på hockeyspelarna även om jag tycker att de också ska ha bonus för guld. Skidåkare, skidskyttar, alpina tävlande, curling etc. Tror som att som idrottsman/kvinna så är absolut en, säg miljoncheck för guld, verkligen en morot. Ingen tvekan om det. | |
| Kewla | 2010-01-27 16:47 | |
![]() | vem ska betala det? dom tjänar ju redan så det står härliga till.. | |
| janne121212 | 2010-01-27 16:48 | |
![]() | Jag tror personligen att skattepengarna gör större nytta på andra ställen. | |
| vincea | 2010-01-27 16:56 | |
![]() | Förstår inte varför man aldrig kan vara värd en stor lön. Visst de tjänar bra med pengar men samtidigt är de bland de bästa i världen på det de gör även om det ibland är löjliga löner för vissa hockeyspelare. Visst, sport är lek, för vissa. Men för många ger detta så mycket till en nation som inte många tänker på. Den svensk som inte blir glad om Sverige vinner OS-guld i hockey eller någon annan sport vill jag gärna se räcka upp en hand. | |
| Mebiti | 2010-01-27 16:58 | |
![]() | Jag räcker upp en hand. Och dom får lön, det var bonusar dom inte fick? | |
| ANDERStG | 2010-01-27 17:02 | |
![]() | Förbise hockeyspelarna, har ni hört om en svinigt rik skidskytt? Eller om en curlingförmögenhet? | |
| stefanf | 2010-01-27 17:05 | |
![]() | Den som vinner ett individuellt OS-guld tjänar i princip redan en årslön extra i form av förbättrade kontrakt och bonusar (från sina sponsorer), givetvis lite beroende på person och idrott.. Jag förstår ts tanke men tycker samtidigt att det finns en viss charm (lite naiv, visst..) i att vi och våra idrottare lägger andra värden än pengar i idrotten och att lyckas. | |
| Mebiti | 2010-01-27 17:06 | |
![]() | Så bara för att man är skidskytt förtjänar man en förmögenhet? | |
| vincea | 2010-01-27 17:07 | |
![]() | Ja, du tror inte att du gör ett bättre jobb om projektet eller vad som helst du arbetar med belönas med en bonus om du gör det bra? Dessutom lär det ge dig en bra självkänsla om du får en bonus på något som du gjort riktigt bra vilket leder till bättre prestationer. | |
| Mebiti | 2010-01-27 17:10 | |
![]() | Om det är några som borde få bra självkänsla utan bonus så är det väl idrottsstjärnor som blir hyllade av hela svenska folket? | |
| janne121212 | 2010-01-27 17:10 | |
![]() | Vincea jag vill också få bra självkänsla | |
| vincea | 2010-01-27 17:19 | |
![]() | Alltså, som redan konstaterats, så har idrottarna överlag redan en bra lön. (Vet ej vad en curlingspelare har i årslön) För lilla Sverige så tycker jag i alla fall att kul att vi brukar ta några medaljer per OS vilka blir hyllade som hjältar och tv visar collage om hur de hyllas. Varför är det så svårt att då ge dessa en bonus för sin enastående prestation utöver äran? (Så vi slipper se dem som expertkommentatorer i tv sedan om 10 år. :/ ) | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-01-27 17:24 | |
![]() | Klart som fan att de ska ha bonus om de hamnar på prispallen? Det är ju sjukt bra reklam för sverige om någon vinner osguld i vilken sport det än må vara. Nä, detta tycker jag var pinsamt. | |
| stefanf | 2010-01-27 18:28 | |
![]() | Man ska inte heller glömma att det redan betalats ut en massa stöd från IOK/svensk idrott för att överhuvudtaget göra det möjligt för våra idrottare att lyckas. På sätt och vis skulle man kunna säga att de som lyckas betalar tillbaka lite av de satsningar och offentliga medel som man fått ta del av under sin utveckling.. | |
| magnusito | 2010-01-27 18:38 | |
![]() | Kan inte bankerna utarbeta en bonus. Det är de ju så bra på. De behöver ju bara avsätta någon promille av sina egna bonusar så rcker det nog och blir över. | |
| fugi | 2010-01-27 19:28 | |
![]() | Bonus till alla så gör alla ett bättre jobb!!!!!!!! eller? Vill du ge "idrottsstjärnorna" en bonus så är du fri att skänka dina egna pengar till dem. | |
| bove | 2010-01-27 20:23 | |
![]() | "Vad fan ge dom en rejäl summa pengar för sina guld så kanske vi tar några!" Om man behöver pengar som morot när man har chans att vinna ett OS-guld så har man ju något fel i huvet. | |