Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 546

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-01-29 15:26
Antal inlägg: 9204

Häktade polischefen
är en framstående feminist. några tankar om det? *nyfiken*

devilseye2010-01-29 15:28
Antal inlägg: 224

Min tanke är ju att han måste vara schizofren. Med ena handen har han banat väg för kvinnor i en bransch där han verkligen inte har fått någon guldstjärna för det och med den andra har han gjort saker som inte ens hans motståndare inom polisen bejakar.

Ftang - Ej medlem längre2010-01-29 15:42
Antal inlägg: 148

Det är en gammal hollywoodklyscha att dubbla personligheter skulle innebära schizofreni. Det finns iof en sådan psykdiagnos men då heter det dissociativ personlighetsstörning. Schizofreni är dock något helt annat. Dock är knappast någon av ovannämnda diagnoser den sk "polischefen" lider av. Han är bara en ovanligt uselt lowlife som borde sitta inne på livstid.

apbur2010-01-29 16:00
Antal inlägg: 9699

Jag funderade på det där idag och tänkte att det nog kan vara så att ju mer engagerad man är i en fråga desto mer spännande blir det att bryta mot sina principer.
När jag var vegetarian tyckte jag tanken på att sätta i mig en hel gris var ganska kittlande.

Rizla Slim - Ej medlem längre2010-01-29 16:02
Antal inlägg: 20

däremot att lägga lite extra energi i offentlighetens ljus för att se bra ut med avsikt att avleda misstankar om en mörkare sida tror jag inte är så värst ovanligt.

ungefär som prästerna som förgriper sig på barn, tror ni verkligen de har ett kall från nån gud eller är (var) prästämbetet möjligtvis det bästa kamouflaget de kunde hitta?

Minta2010-01-29 16:33
Antal inlägg: 20042

En person i debatt igår sade någonting ganska trovärdigt: att mannen försöker tala med sig själv, tala sig själv tillrätta genom sina handlingar som går emot hans beteende och liv i övrigt. Han har dessa böjelser och beteenden so går stick i stäv med hans arbete. Han vet att det är fullkomligt oacceptablet och genom att arbeta med kvinnofrågor blir han lite bättre i sina egna ögon och han för ett resonemang med sig själv.

Mitch Ryder - Ej medlem längre2010-01-29 17:07
Antal inlägg: 631

Är det här en illustration till att "feminister har bättre sex"

ramsay - Ej medlem längre2010-01-29 17:10

minta, ja, det låter rimligt. han har uttalat sig om att han är uppfostrad av föräldrar som strävade efter milimeterrättvisa mellan könen. detta ska ha väckt hans feministiska engagemang. frågan är om en sådan fanatisk livsföring snarare väckt en massa av föräldrarna (och överjaget) mörka förbjudna fantasier och begär.

ingson2010-01-29 17:31
Antal inlägg: 4285

Trots bild i dagens AB så ska han inte betraktas som skyldig förrän han är dömd i laga domstol.

ramsay - Ej medlem längre2010-01-29 17:40

nej, vi spekulerar:)

saar2010-01-29 18:32
Antal inlägg: 14

Är det någon kan förklara hur man kan misstänkas för "förberedelse till våldtäkt" ? Vad innebär det egentligen?

ramsay - Ej medlem längre2010-01-29 18:46

i detta fall att han planerat och förberett sex med ett barn (som alltså inte kan ge samtycke).

MisanA2010-01-29 19:41
Antal inlägg: 9

Betänk att han är en framstående feminist i en branch där många anser att kvinnor inte hör hemma öht. Han har nog skaffat sig en hel del fiender. Har inte riktigt hängt med i vilka eventuella bevis han kan ha emot sig, men visst kan det vara så att någon/några vill försöka sätta dit honom?

Rizla Slim - Ej medlem längre2010-01-29 19:44
Antal inlägg: 20

ja som värsta hollywood lixom

pion ekrot2010-01-29 19:59
Antal inlägg: 3340

Jag skulle inte bli förvånad om det var sant.

På vilka sätt har han arbetat feministiskt?

Många som våldtagit hittar på ursäkter de själva tror på, som att "offret ville" på något sätt.

Hur många skryter inte över sin källsortering samtidigt som de kör bil till jobbet? Det är inte så illa i jämförelse, men dubbelmoral är väl inget nytt? Det finns förresten en försvarsmekanism som har med den där dubbelheten att göra - nån som minns vad den kallas?

Gunilla _2010-01-29 20:08
Antal inlägg: 4425

Jag har varit på en föreläsning med honom och jag blev onekligen jävligt besviken när jag läste på Ab att det är han... Så otroligt mycket bra som han snackade om, det går liksom stick i stäv med vad han _eventuellt_ gör. Men visst, som pion ekrot skriver, dubbelmoral är inget nytt...

pion ekrot2010-01-29 20:17
Antal inlägg: 3340

Som jag ser det verkar det där på helt olika nivåer. Det du hörde på föreläsningen är något rent intellektuellt, medan det andra är... ja, vad det nu är.

Men vem vet, han är ej fälld än.

Hego2010-01-29 21:00

"Hur många skryter inte över sin källsortering samtidigt som de kör bil till jobbet? Det är inte så illa i jämförelse, men dubbelmoral är väl inget nytt? Det finns förresten en försvarsmekanism som har med den där dubbelheten att göra - nån som minns vad den kallas?!

Du vet ju verkligen inte vad du pratar om, pion ekrot. Hur kan du bara jämföra dessa exempel? Håll isär begreppen.

Hego2010-01-29 21:14

"Häktade polischefen är en framstående feminist".

Var hittade du det här, TS? Tro inte på allt du läser. Lägg pussel och finn din egen bild.
Skrämmande, fy fabian, blir så in i h-e förbannad på detta. Vi måste ju enas om större krav på människor i högre position. Helt oacceptabelt.

ramsay - Ej medlem längre2010-01-29 21:25

jo då, jag kände till göran lindberg innan detta och är en av dom som är lite omtumlade. denna gång är det ingen massmedial konstruktion. läs gunillas inlägg här ovan tex. han är mkt känd för sitt jämnställdsarbete och var är uttalad feminist. men märk väl häktad inte dömd.

lite om den häktade och hans arbete

sv.wikipedia.org/wik...rg _(polis)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?