Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 351 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| paskapää | 2010-03-21 12:50 | |
![]() | Mats Alm Mats Alm, mördat sin blivande fru eller är oskyldig? Vad tror ni? | |
| Robbanhof - Ej medlem längre | 2010-03-21 12:54 | |
![]() | Guilty as hell, om du frågar mig. | |
| Minta | 2010-03-21 13:00 | |
![]() | Ja, guilty as hell tror jag också. Det är svårt att tro att några okända kidnappare skulle fört bort båda två och dödat den ena. De skulle sedan ha tänt eld på henne så att även han fick brännskador. Hans framträdande i TV är heller inte trovärdigt enligt en psykolog. Men han är inte dömd ännu. | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-03-21 13:59 | |
![]() | Tror också han är skyldig!! Hans historia känns ju smått osannolik. | |
| Robbanhof - Ej medlem längre | 2010-03-21 14:02 | |
![]() | Antingen var det Alm eller så var det utomjordingar. | |
| fräsen | 2010-03-21 14:04 | |
![]() | Skyldig!!! | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-03-21 14:04 | |
![]() | Ja jag håller med!! Tragiskt bara att han ev kommer bli frisläppt.. | |
| Minta | 2010-03-21 14:36 | |
![]() | Ja, hur starka bevis krävs? Har de bara indicier? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-21 14:48 | |
![]() | Om han blir frisläppt har det givetvis inte tillräckligt med bevis. Var inte han med i Efterlyst när hon försvann? | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-03-21 14:53 | |
![]() | Ingen aning. Han verkar ha betett sig besynnerligt, men vem skulle inte det om någon när och kär dött och man själv blir misstänkt? Jag vill se lite mer bevisning först. Känner att det är rätt obehagligt när folk stämplar någon som skyldig för grejor de inte själva sett och där det inte finns stark bevisning... | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-03-21 14:55 | |
![]() | Tills den stora revisionen av psykoanalysen är klar så skulle jag inte lita absolut på resultatet av dylika "undersökningar" ens om det handlade om en stor majoritet av psykologer som trodde på det och kunde grunda sina misstankar. Särskilt liten tilltro har jag till psykologers förmåga i medicinlandet sverige.. | |
| ElinMcLeod | 2010-03-21 14:57 | |
![]() | Han måste vara skyldig... Hans historia är så jäkla omständig och låter inte alls trovärdig... | |
| Minta | 2010-03-21 14:58 | |
![]() | Linn, jo, och det är den intervjun där han sitter och gråter som en psykolog inte ger mycket för. Hon ser tydligen många tecken på att han ljuger i den. | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-03-21 15:00 | |
![]() | Mycket i livet är inte trovärdigt. Mina upptåg i USA som tonåring går fortfarande runt som en vandringssägen på colleges mellan North Carolina och Florida :) rätt underhållande. | |
| Minta | 2010-03-21 15:02 | |
![]() | Det är mycket som talar för hans skuld. Han har tecknat en stor livförsäkring på henne inte långt före hennes död, de skulle gifta sig men han hade inte gjort de förberedelser och beställningar man skulle vänta sig, han säger att han blivit itvingad något narkotiskt medel och hållits fången (inget spår sådant medel har hittats i hans kropp), de okända kidnapparna ska ha dödat henne och tänt eld på kroppen, de har inte dödat honom eller försökt döda honom, ändå har han brännskador. Han har synts av vittnen under den tid han säger sig ha varit kidnappad. Det är förstås upp till åklagaren att lägga fram bevisen. | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-03-21 15:03 | |
![]() | Det är väldigt sannolikt att han är gärningsmannen :) men jag skulle inte gå att svära på det. Har sett konstigare tecken på synkronicitet... Det hör livet till. | |
| Minta | 2010-03-21 15:07 | |
![]() | Nej, svära kan man ju inte göra. Det blir intressant att se hur mycket bevis som krävs för en fällande dom eller bist på bevis för enf riande dom. | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-03-21 15:08 | |
![]() | Rent rättstekniskt så borde det inte finnas tillräckligt med bevis. Psykologiska undersökningar väger lyckligtvis mindre och mindre numera pga. det tidiga 00-talets strider med den förlegade psykoanalysen. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-21 15:10 | |
![]() | Det krävs väldigt starka bevis för att fälla någon för mord, vilket jag är väldigt glad för. Att en psykolog säger att han visar tecken på att ljuga gör honom inte skyldig (jag säger bara Thomas Quick). Efter vad jag läst så verkar han skyldig - men det är bara vad AB publicerat och det är aldrig hela bilden eller ens all information i en utredning som publiceras. Vi får se vad som händer i domstolen, och om han blir dömd kan man läsa domen. | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2010-03-21 15:11 | |
![]() | Ja, det är viktigt att vara källkritisk. Jag litar lika mycket på kvällstidningars ord som jag litar på skvaller från anställda på äldreboende. | |