Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 752 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-22 23:46 | |
![]() | Anledingar till att bli alkoholist? Beror det på gener eller miljö? eller andra faktorer. | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2010-03-22 23:47 | |
![]() | både och eller antingen eller.... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-22 23:56 | |
![]() | Tack för svar,jymden! | |
| Sporten4 | 2010-03-22 23:57 | |
![]() | Jag tror att man spelar bättre Beta till en början iaf. Så det kan vara en positiv fördel. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-03-22 23:57 | |
![]() | Vad tror du själv? | |
| Syntax-Fe | 2010-03-22 23:59 | |
![]() | Båda. Den som vet med sig att ha anlag för alkoholism kan ju välja att vara nykter eller leka med döden. | |
| wildcard | 2010-03-22 23:59 | |
![]() | Bristen på att ta ansvar för sina egna handlingar är den främsta anledningen, sedan kan det givetvis ligga i generna att man har dålig förmåga att ta detta ansvar. Det är alltid varje individs ansvar att inte ta droger, alkohol eller andra. | |
| Tommy 1979 | 2010-03-23 00:00 | |
![]() | Sporten4, du har nog kommit fel :-) Tror nog det kan vara båda delar, har hört att om man har alkoholism i släkten löper man själv större risk att åka dit. Sedan så har man ju olika tolerans för alkohol också. | |
| mrperfect | 2010-03-23 00:01 | |
![]() | 50 % som drunknar är nyktra, drick sprit! | |
| Sporten4 | 2010-03-23 00:05 | |
![]() | Frågeställningen är väldigt luddig. Först frågar TS om anledningar till att supa. Sedan om dess orskaker. Skriv en fråga eller svara på samtliga frågor. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 00:08 | |
![]() | "Båda. Den som vet med sig att ha anlag för alkoholism kan ju välja att vara nykter eller leka med döden." Låter inte det lite väl drastiskt syntax-fe? | |
| wildcard | 2010-03-23 00:35 | |
![]() | Sporten4: jag tycker att jag ser dubbelt, kan det vara ett tecken? | |
| wildcard | 2010-03-23 00:36 | |
![]() | För övrigt tycker jag aldrig att generna är så bra på att säga nej, det måste man göra själv. Det gäller att bestämma sig för att inte tacka ja. Varje dag! | |
| wildcard | 2010-03-23 00:38 | |
![]() | Anneli72: Vad gäller frågan? Är det du som har begynnande problem och vill ha en ursäkt eller ör du medberoende på något sätt? Lättare att svara direkt och seriöst om man vet ungefär vad det handlar om... Mina svar om det egna valet är dock oerhört seriösa, tro inget annat! | |
| wildcard | 2010-03-23 00:39 | |
![]() | *är du* | |
| Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-23 00:42 | |
![]() | Själv får jag balans- och språksvårigheter, begränsat synfält, sämre bedömningsförmåga vid bilkörning samt löper risk att hamna i trubbel när jag inmundigar alkoholhaltiga vätskor så jag har beslutat att sluta för att i.st. leva ett nyktert och skötsamt liv tills döden kommer som en befriare. Undrar vad jag kommer att missa? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-03-23 00:42 | |
![]() | Men det är väl ändå inget man måste svara på för att man ställer en fråga wildcard? Man kan väl helt enkelt undra utan att vara en begynnande alkoholist. | |
| wildcard | 2010-03-23 00:48 | |
![]() | BrokenString: Nej, så klart. Men jag menar bara att en tydligare fråga kan ge seriösare svar. Jag påstår inte att någon är en begynnande alkis, bara antyder att det kan vara en av oändligt många anledningar till att man ställer en sådan fråga på nätet och därigenom kan vara lättare att hjälpa till med om man förtydligar. Var och en kan sedan välja hur mycket man vill lämna ut, så klart... | |
| Sigson - Ej medlem längre | 2010-03-23 00:49 | |
![]() | Har antagligen en viss disponibilitet för tillståndet i fråga; har ett par alkoholister bak i släktträdet så i vilket fall har jag inte lust att spela hasard för att vinna vad då? Tycker bara det är så sorgligt när vanliga, fina personer gör bort sig med hjälp av alkohol utan att få ngt alls i retur, tvärtom kostar det alltså nte bara pengar. Ifrågasätter fullständigt hela vår kultur i det fallet! | |
| wildcard | 2010-03-23 00:55 | |
![]() | Ja, sigson: du har tagit ditt personliga ansvar att tacka nej. Ditt genetiska arv till att ta ansvar är större än ditt genetiska arv för alkoholism? Gratulerar dig i alla fall till ditt beslut! Jag har också en liknande problematik och tycker också att det skapar mer problem än vad det löser i "avslappning", så jag fattar ungefär vad du menar. | |