Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| F_Errari | 2010-04-12 17:33 | |
![]() | Hur vidskepliga är ni? Jag var precis och handlade och kunde inte köpa gurkan jag valt ut när jag såg att den kostade 6,66. Är nog mer vidskeplig än jag vill erkänna... | |
| Lillstölla | 2010-04-12 17:35 | |
![]() | Är inte vidskeplig alls, lägger nycklarna på bordet och går under stegar och ser jag en katt ( kanske ska vara svart katt?) gå över vägen så vill jag bara klappa den! | |
| Ritter | 2010-04-12 17:36 | |
![]() | Det känns inte bekvämt att gå under stegar... eller om en svart katt korsar min väg. Skulle förmodligen valt en annan gurka :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 17:38 | |
![]() | Inte så värst Men det har blivit en vana att ej gå på brunnar med bokstäver, måste vara ett med från ungdomstiden | |
| TomasLeonard | 2010-04-12 17:52 | |
![]() | Man kan undra om många av de här sakerna kanske mer skulle kunna klassas som lite tvång, vidskeplighet är väl mer om man tror ex.vis på spöken, religion och sådant. | |
| Tinna | 2010-04-12 17:53 | |
![]() | Den där gurkan hade jag lätt köpt. ^^ | |
| TomasLeonard | 2010-04-12 17:54 | |
![]() | Jag vet att man ofta talar om det på detta sätt, men jag skulle vilja kalla ovanstående för lätt tvångigt neurotiskt beteende, inget allvarligt dock, 99% håller säkert på lite så. | |
| Palini | 2010-04-12 17:55 | |
![]() | Jag är jättevidskeplig. Jag rullar aldrig BYXKJOL på jämna torsdagar under skottår, efter midnatt. | |
| ludna_lisa | 2010-04-12 18:01 | |
![]() | Jag är mycket vidskeplig, tror på andar, högre makter och dimentioner. Dock tror jag inte jätte mkt på katter över gatan och liknande men fortfarande tänker jag på när jag lägger nyklarna på bordet ( i slutändan brukar nyklarna hamna där i alla fall då det är lättast att hitta dem). Jag hade nog oxå tänkt två gånger på den där gurkan innan jag nog betsämt mig för att köpa den och sluta larva mig. men jag skulle nog fortfarande grubbla på dens mening. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:02 | |
![]() | TL: tycker också det liknar tvångsmässighet mer än vidskeplighet. Det var nog vidskeplighet i begynnelsen, som så småningom har utvecklats till en mildare form av ocd. | |
| Satyra | 2010-04-12 18:04 | |
![]() | Anser mig inte vara vidskeplig överhuvudtaget. Har inga sådana där typiska vidskeplighetsnojor om nycklar, kattor, stegar, att det betyder otur att säga si eller så osv. Det ludna_lisa nämner här ovan, om andeväsen, de ingår inte i min värld inom det vidskepliga utan är något påtagligt konkret existerande för min del. | |
| TomasLeonard | 2010-04-12 18:16 | |
![]() | Med vidskeplighet avses en inre drivkraft, benägenhet, böjelse eller tendens att tillgripa vidskepelse, skrock och övernaturliga företeelser som förklaringar på tillvarons mysterier. Hämtad från " | |
| TomasLeonard | 2010-04-12 18:19 | |
![]() | Alltså man söker ej vetenskapliga eller logiska förklaringar till händelseförlopp el. liknande. Typ övernaturliga förklaringar el. likn. Man söker tecken på att man har rätt i sina mystiska förståelsemodeller. | |
| Plättlaggen | 2010-04-12 18:57 | |
![]() | Jag är inte vidskeplig alls | |
| broccolisaur - Ej medlem längre | 2010-04-12 19:01 | |
![]() | Inte det minsta. Förutom när jag spelar Football Manager. | |
| sanlin | 2010-04-12 19:15 | |
![]() | Inte ett dugg. :) | |
| F_Errari | 2010-04-12 19:21 | |
![]() | Ska väl tillägga att en svart katt passerade min (cykel)väg på väg hem från affären också. Då tänkte jag direkt: nä, om det nu händer en TREDJE grej, så... (måste det betyda nåt, eller? Och vad i sådana fall?) | |
| multiadvice - Ej medlem längre | 2010-04-12 19:22 | |
![]() | det betydde att du skulle köpa gurkan | |
| TomasLeonard | 2010-04-12 19:33 | |
![]() | Det är mer sannolikt att en tanke man har är mystisk än att världen utanför en är det, likaså att man är en mystisk person om man tänker på mystiskt vis. än att världen är mystisk. Självklart finns det mysterier, men de är problem till för att lösas av Sherlock Holmes, inte Pomperipossa. | |
| Midna79 | 2010-04-12 19:34 | |
![]() | Inte vidskeplig alls | |