Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 626 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Scrubbis | 2010-04-14 11:12 | |
![]() | Gud the real deal eller bara påhitt? Enkel fråga tror du att Gud finnsinte finns och i så fall varför/varför inte? | |
| ToB | 2010-04-14 11:14 | |
![]() | Ta du och googla Teodicéproblemet istället : > | |
| muppe-m | 2010-04-14 11:17 | |
![]() | du svarar ju själv på frågan! tror du på tomten? | |
| Scrubbis | 2010-04-14 11:18 | |
![]() | här handlar det inte om vad jag tror utan vad ni folket tror, har ni varit med om något som fått er att ändra er uppfattning i frågan! | |
| kajix | 2010-04-14 11:31 | |
![]() | nej, det är orimligt, ologiskt och osannolikt. | |
| Scrubbis | 2010-04-14 11:39 | |
![]() | vad är, att gud inte finns? Varför tycker du det? | |
| ToB | 2010-04-14 11:40 | |
![]() | Men man får fram jättebra soldater, som i vår värld spränger sig själva i luften för de får komma till Muhammed och hans lustgård, där man kan sitta och fisa med oskulder och andra skäggiga män! :D Det kom redan de gamla vikingarna på, så de kunde låta sig dödas när de var ute och krigade loss, för dräpte man bara någon självt så fick man fira med valkyrior och ett fett svin vid namn Särimer i det heliga Valhall. Hoho...religion, det är ett opium för folket, och ser i slutändan bara till att människor kan rättfärdiga den ena dumheten efter den andra. Ateist, javisst! ^^ | |
| kajix | 2010-04-14 11:50 | |
![]() | det är orimligt, ologiskt och osannolikt. | |
| muppe-m | 2010-04-14 12:05 | |
![]() | ToB är helt rätt ute.Relion är skit och sådant jävla skit ska man inte befatta sig med. Hur många relioner finns det och vad säger dig att att din är den rätta. tro på dig själv istället kajix | |
| moncan | 2010-04-14 12:12 | |
![]() | Jag tror helt klart på Gud, jag tror inte att man kan tvinga på ngn annan sin tro eller att man kan disk vilken tro som är den rätta. Sök och du skall finna:-) Har man inte haft ngn personlig "upplevelse" med Gud s as kan jag tänka mig att det kan vara svårt att förstå det men det handlar ju trots allt om tro. Att säga "tror du på tomten" är faktiskt ganska nedlåtande, jag säger inte hur ngn skall tro eller leva, jag kan bara påverka hur jag gör det. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-04-14 12:12 | |
![]() | Folk som tror på gud har i snitt lägre IQ. Så det säger ju sig själv, vad som krävs! | |
| nippertippan | 2010-04-14 12:14 | |
![]() | Jag tror också på Gud. | |
| nippertippan | 2010-04-14 12:15 | |
![]() | Linders, VAR står det och hur många var med i det testet? Det är oftast skeptiker som klankar ner på dom som tror på Gud och inte tvärtom. | |
| moncan | 2010-04-14 12:16 | |
![]() | Lägre IQ? ett sådant inlägg visar väl snarare på det jag sade, man kan inte säga hur ngn skall tro eller ej men påhopp på varandra oavsett religion eller politisk åsikt är barnsligt. Det om ngt visar på en lägre..... | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-04-14 12:21 | |
![]() | "Gäller även troende Som om det inte vore nog att otrohetsskandalerna skulle indikera ett lägre IQ hos den troende golfstjärnan – religiösa män har också lägre intelligens än de som är ateister. I tester hade de som inte var det minsta religiösa ett snitt-IQ på 103 medan de djupt troende landade på 97. Det förklarar forskaren med att religion varit en överlevnadsstrategi som inte längre behövs och de smartare har lättare för att ta nya idéer till sig och förkasta de överspelade." Iofs från aftonbladet, www.aftonbladet.se/w...67 04059.ab men jag säger nej tack till gud och sex nya iq-poäng! | |
| nippertippan | 2010-04-14 12:28 | |
![]() | Linders, jag kan hålla med dig om att det är en överlevnadsstrategi... Jesus dog ju för oss så att vi kan få evigt liv. Det kallar jag överleva :-) | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-04-14 12:31 | |
![]() | Nipper: Det bli ju jättejobbigt, om det stämmer, för min del. :/ | |
| mijand | 2010-04-14 12:36 | |
![]() | Jag tycker att det är otäckt att det fortfarande finns folk som är troende. Go Darwin! | |
| Sote | 2010-04-14 12:39 | |
![]() | Alla får ju leva i sin egen lilla låtsasvärld och inte behöva ta tag i sitt eget liv utan lämna över allt i guds hand men själv föredrar jag att ta ansvar för allt som händer själv och skulle aldrig inbilla varken mig eller någon annan att det är en högre makt som bestämmer hur mitt liv ska se ut och varför. Vilken blåsning han gick på den där Jesus som verkligen trodde på det hela, snacka om stort ego!! | |
| saZmer | 2010-04-14 12:47 | |
![]() | Jag tycker att moncan väl uttryckte det jag tror på - Gud finns och man behöver söka för att förstå det. Söker man inte så tvingar sig inte heller Gud på någon. Jag tror att en undersökning där man drar kopplingar mellan religion och intelligens har svårt att få med alla de många faktorer som påverkar en människa - med andra ord så är en sådan koppling inte bevisad genom en sådan undersökning eftersom det finns för många bakomliggande faktorer. Med sådan statistik/undersökningar kan man visa på många samband som absolut kan finnas, men av andra orsaker.. | |