Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade20
Mobilspel
Pågående19 701

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lailala2010-04-17 21:03
Antal inlägg: 236

Landet VS stan
Står i valet och kvalet,hur ska jag göra?Bor i ett gammalt fint hus på landet med mina tre barn.Nåja,de två stora har väl nästan flyttat ut.Visst är det underbart med naturen och trädgården men också hårt arbete.Klarar en eremit att bo i lägenhet?Nån här som har sålt huset och flyttat in till stan?Hur gick det,trivs ni,blev omställningen jobbig?

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-17 22:27
Antal inlägg: 11612

Jag ska sälja min lägenhet för 2 miljoner..och flytta ut till mitt

sommarhus.

Men innan dess måste jag fixa körkort för sommarhuset ligger

lite avlägset.

foxy_12010-04-17 22:37
Antal inlägg: 140

Flyttade från stort hus på landet till lagom lägenhet i stan för 5 år sen och är mer eremit nu än i huset. Men alla grannar är trevliga, man hälsar men umgås bara med dem man vill.
Jag njuter av att inte ha alla Måsten att göra med trädgård mm och framför allt denna vintern att slippa skotta snö.
Naturen söker vi upp när vi känner att vi vill och så även havet;)
Vem vet, kanske jag ändrar mej igen och vi köper ett mindre hus någon gång, men vi har stuga i Sälen och det får räcka så länge.

Sote2010-04-17 22:41
Antal inlägg: 3557

Handlar nog mer om vad dina barn tycker. Det är härligt att bo på landet och i ett stort hus när man är liten men som tonåring är det jobbigt att ha långt till allt speciellt om det är dåliga kommunikationer. Personligen skulle jag absolut vilja bo i hus på landet men mina ungar ( snart16 o 18 ) tycker att vi bor tillräckligt långt ute på landet . Villaområde i utkanten av en närkommun till stockholm. Skog och natur inpå knuten men ändå nära till allt men kollektivtrafiken suger. Två bussar i timmen dagtid ochc en på kvällen. Så man får skjutsa i tid o otid istället.

Minta2010-04-17 22:44
Antal inlägg: 20042

Jag vill ha ens tuga på landet. Mitt barndomshem försvinner om två månader då min mor har sålt det och köpt en lägenhet. Plötsligt försvinner min möjlighet att komma ut på riktiga landet. Jag har alltid trott att jag inte vill bo på landet, men nu vill jag gärna ha en stuga att åka till när jag vill. Jag har inte råd att köpa så jag får väl hyra.

hussar2010-04-17 22:47
Antal inlägg: 328

2 - 3 km från en större stad, och bo på landet är ultimat! skulle jag gissa på.. :P

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-17 22:49

Jag kommer att älska att bo på landet..där har jag en rhododendron,

lavendel,olika rosor,ölandstok,humle,pär onträd,körsbärsträd,solro s,

gräslök,potatis,blomman för dagen,kärleksblomster,prä stkragar.

You name it..jag har allt.

förutom bredband.

Butsibu2010-04-17 22:53
Antal inlägg: 14

Jag vill bo strax utanför en stad, så att man har nära till allt :D

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-17 22:58

Jag bor nära en Storstad..men jag är aldrig där.

så jag längtar efter frisk luft ibland när jag sitter hemma och titar på malou.

Tess 082010-04-17 23:45
Antal inlägg: 18003

Jag pallar inte att bo i en storstad.
Fatta att bo i lägenhet och ha grannar åt både höger och vänster. De springer omkring och klampar i ditt tak, spelar musik eller tittar på TV som du då också tvingas höra då ljudet är uppskruvat till max.
Även om man är trevlig och har trevliga grannar så är de ju så nära inpå. Du måste tänka efter om du vill ha vänner över så du inte stör bla.. Har du tur hittar du en lägenhet med liten gräsplätt så du kan grilla ute, annars är det kört.

Nej, jag röstar för villa! Ok, det kan vara lite bökigare och man måste tänka efter innan man far in till stan (så man får med sig allt och kommer ihåg allt man måste handla) så man slipper köra fram och tillbaka flera gånger.

Iofs så bor jag itne på landet, men jag vill görna flytta lite längra utanför stan än där jag bor nu. Bor inte heller i en stor stad, men allt vi behöver finns (förutom en biograf med någorlunda standard)

regression2010-04-17 23:46
Antal inlägg: 1563

Kort svar: stan.

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-17 23:51

Jag vet inte..jag har en trädgård att sköta om.

och en strand 10 minuter bort.

Tusse_Murr2010-04-17 23:54
Antal inlägg: 9

Bo på landet är det enda rätta!

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-18 00:04

Ja,mina grannar ringer hela tiden och undrar när jag kommer.

så jag får face the facts..i am a countrygirl.

Minta2010-04-18 00:22

Det verkar lite ultimat att ha en bra bostadsrätt i Göteborg och en stuga på landet ganska nära havet och skogen att åka till när man känner för det. Nu har jag sonderat hyra av stuga lite och det kostar tyvärr 3000-5000 i veckan under sommaren.

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-18 00:29

Minta,jag är lyckligt lottad..men ändå inte.

jag äger en massa skit..men kan inte alltid förvalta det på rätt sätt.

Minta2010-04-18 00:30

Vadå för skit?

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-18 00:30

Skit var fel ord.

Minta2010-04-18 00:33

Du äger en massa tolkar jag det som, men kan inte vara riktigt lycklig för det. Ja, så är det nog ofta. Jag är nästan glad att ha kommit fram till detta med stuga i alla fall. Om det blir verklighet är en annan sak.

lailala2010-04-18 15:41
Antal inlägg: 236

Mina stora barn 20 och 18 är ju som sagt nästan aldrig hemma.En jobbar i Norge och kommer hem en del helger.Den andra bor på annan ort och studerar,kommer också hem på helger.Det är bara jag och tolvåringen som bor här heltid.Hon börjar tycka att det"suger"!Långt till kompisar,inget att göra(tycker HON ja!)Hon är väldigt musik och teaterintresserad och ett sådant utbud finns bara i stan 3mil härifrån.Jag är ju ensam med barnen och börjar känna mig sliten.

Alla pengar går ständigt till reparationer av olika slag på huset.Två veckor av sommarsemester går till att greja med veden.För att inte tala om trädgården och gräsklippningen.Vintertid snöskottning och vedeldning.Har nån slags hatkärlek till slitet.Det som oroar mig är om jag kommer att ångra mig.Jobbigt kanske att inte bara kunna öppna altandörren och kliva ut i idyllen.Men sommaren är ju en så kort tid av året,frågan är om den väger upp för allt slit.Hmmm...Svårt detta!Drömmen vore ju förståss att ha båda delarna en sommarstuga tex.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?