Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 907 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fröken_E - Ej medlem längre | 2010-04-20 15:56 | |
![]() | Blodgivare eller inte? Är du blodgivare (eller plasmagivare)? Om du är det så varför? Du som inte är blodgivare - Varför inte? Skulle du kunna tänka dig att bli det? Själv är jag det för att jag tycker jag att det känns fint att kunna hjälpa någon annan människa genom en för mig sådan liten handling. Tappningen av blodet går snabbt och smidigt, personalen på plats är trevliga och man lämnar Blodgivarcentralen med ett leende just för att man har gjort en god gärning. | |
| Vent Solaire - Ej medlem längre | 2010-04-20 16:04 | |
![]() | Funderar på att bli blodgivare. Först och främst för att bidra med något för andra. Dessutom undrar jag om kolesterolnivån i mitt blod kan minska om jag tappar bort blod lite då och då. | |
| lirarhank | 2010-04-20 16:13 | |
![]() | Har funderat på det med men blir aldrig av bara. . | |
| ankanka - Ej medlem längre | 2010-04-20 16:15 | |
![]() | Nej. Det är jobbigt och långt att gå, och man får inget för besväret. | |
| Vrooom | 2010-04-20 16:16 | |
![]() | Har tyvärr för dåliga värden och för lågt blodtryck för att vara intressant för BGC... | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2010-04-20 16:17 | |
![]() | Jag har verkligen försökt, men de bara ler lite överseende och säger tack men nej tack, men om du har lite bättre värden nästa gång så kanske... | |
| caughtbock | 2010-04-20 16:20 | |
![]() | Jag vill men är osäker på om jag får. | |
| apbur | 2010-04-20 16:23 | |
![]() | Nej, jag behöver ett högt blodvärde. Män och de med större kroppsvolym får sköta den biten. | |
| SplashDamage - Ej medlem längre | 2010-04-20 16:26 | |
![]() | Har lämnat både och, men får inte längre pga medicinering (är astmatiker). Gjorde det givetvis for the good cause. Är dessutom 0- så det passade ju fint. (Enda gången det klatrade var när en tafflig sköterska stack rakt igenom en av mina daggmasktjocka(!), jättelättstuckna blodådror. Plasmainsamlingen gick vääldigt trögt tills de upptäckte det, hehe. Sen hade jag en finfin blå/grön arm nån vecka :)). | |
| SplashDamage - Ej medlem längre | 2010-04-20 16:27 | |
![]() | Förresten - efter att ha varit blodgivare har myggen slutat äta på mig. Bara en sån sak! | |
| Little 15 - Ej medlem längre | 2010-04-20 16:27 | |
![]() | Jag ville men fick inte. Vägde tydligen för lite. | |
| mrsH | 2010-04-20 16:36 | |
![]() | Japp! Jag är och tycker att fler verkligen borde bli. Självklart så finns det de som av olika anledningar inte får lämna blod, men alla andra - börja ge! Tänk på att det kan vara du, eller någon annan du håller kär, som kan vara i behov av blod nästa gång.... Vi importerar en massa blod i Sverige. Vore mycket billigare om vi blir självförsörjande på det! | |
| Fröken_E - Ej medlem längre | 2010-04-20 16:36 | |
![]() | Ni som funderar på det - Gå dit och gör en liten hälsokontroll och se om ni kan bli blodgivare. Dessutom är det lite roligt att veta vilken blodgrupp man tillhör. ankanka - Förutom att du gör en god gärning får du faktiskt en mindre gåva (som glas och liknande), en värdecheck eller möjlighet att skänka din ersättning till välgörande organisation. Dessutom bjuds man på fika efteråt för att få tillbaks den energi som man förlorat. SplashDamage - Roligt det där med myggen. ;) | |
| nkn | 2010-04-20 16:43 | |
![]() | ja det är jag sen många år. nåt litet ska man väl bidra med till sina medmänniskor. 4 ggr per år är inte direkt nåt ansträngande! | |
| Cybertron | 2010-04-20 16:45 | |
![]() | jag väger för lite för att bli blodgivare, annars skulle jag ställa upp direkt. | |
| regression | 2010-04-20 16:55 | |
![]() | Hur mycket måste man väga? | |
| Lottan_L | 2010-04-20 16:55 | |
![]() | Jag lämnade i många år,innan jag blev tvungen att medicinera dagligen. Det var kul för att jag saknade en viss antikropp i blodet, så jag kunde även lämna till små barn. Det kan inte vuxna annars.. SplashDamage - Myggen bet mig lika mycket då som nu..!! | |
| Lottan_L | 2010-04-20 16:59 | |
![]() | Man får dessutom en riktig kick en stund efteråt, när kroppen producerar en massa nytt blod. Blev pigg värre.. | |
| Cybertron | 2010-04-20 16:59 | |
![]() | 50 kilo måste man väga | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-04-20 17:06 | |
![]() | Nej jag är inte blodgivare, skulle gärna bli men har tydligen för tunna vener och har dessutom en medicin som gör att jag inte får det. | |