Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nyaAnna | 2010-05-01 20:45 | |
![]() | Tunisien-erfarenheter? Jag och tonårs dottern ska åka om en vecka. Så nu vill höra om era erfarenheter av Tunisien, allra helst om Sousse. Bra, dåligt, vad får man inte missa, vad ska man undvika??? Bra restauranger? Att männen är jobbiga har jag redan förstått men annars då? Och har ni några bra tips på hur man håller dem borta från dottern? | |
| LORD AHMED | 2010-05-01 20:57 | |
![]() | Tja, det jag vet är nog at Tunisien är "Grönare" och mer "Skogsberikat" gämfört med de andra länderna i mellanöstern. Det är känt som "Tunis al Khathra," vilket betyder "Tunisien, det gröna." Jag tror inte de kommer se er som turister direkt, eftersom de visuellt sätt har liknande utseenden som vilken svensk som helst. Och nej, jag är inte Tunisier. | |
| wildcard | 2010-05-01 21:01 | |
![]() | nyaAnna: Vår familj ska också till Tunisien men i slutet av maj. Vi ska till Djerba. Bra tråd, jag väntar med spänning på tips, varningar mm. Jag har hört att det hjälper att kunna franska men att man i "turistade" områden klarar sig bra med engelska... hoppas att det stämmer: är lite rostig på franska! | |
| Miss_jk | 2010-05-01 21:19 | |
![]() | Mina kompisar åkte och trodde de skulle få en "partyresa". Icke sa nicke eftersom det är väldigt restriktivt med alkoholen där. Svårt att ens få ta ett glas öl/vin till middagen så länge man inte är på hotellet. | |
| hothothot | 2010-05-01 21:20 | |
![]() | haha vad korkat att åka på suparresa till ett muslimskt land! Tog priset! | |
| nyaAnna | 2010-05-01 21:23 | |
![]() | Ja, jag har också hört att franska är bra, dock kan jag inte speciellt mycket =( Lord- ett tips som jag läste någonstans var att man skulle undvika att vara jätteblek, för då såg de att man var nykommling och var på en extra mycket för att "vara först". Är man lite brun så kan de tro att man varit där ett tag redan och då var man inte lika intressant och förmodligen redan "upptagen". Har du någon aning om det ligger något i det? Vi solar iaf lite mer solarium innan vi åker pga det, det kan ju stämma och då är det ju dumt att inte göra det... | |
| nyaAnna | 2010-05-01 21:25 | |
![]() | Miss_jk, tänk så fel det kan bli ibland =) Men det har jag ialla fall full koll på =)) | |
| wildcard | 2010-05-01 21:27 | |
![]() | Vi ska inte på suparresa, så det är inget problem för oss. Jätteblek är jag nog, oavsett, jag kan eventuellt bli lite "kräftlik" efter några dagar, dock. | |
| nyaAnna | 2010-05-01 21:49 | |
![]() | Nej, vi ska inte heller supa så för oss spelar det ingen roll. | |
| nyaAnna | 2010-05-02 10:09 | |
![]() | Ingen fler som har något att säga om Tunisien? | |
| Zmrzlina | 2010-05-02 10:15 | |
![]() | Jag var på familjesemester i just Sousse med farsan och brorsan när jag var i övre tonåren nånstans, hade det ganska soft tycker jag. Allt funkade bra. | |
| nyaAnna | 2010-05-02 10:37 | |
![]() | Var det länge sedan? Låter bra att allt fukade bra iaf =) | |
| tb05 | 2010-05-02 11:21 | |
![]() | Var i Tunisien för några år sedan tre vuxna kvinnor en tonårstjej och tre småbarn...vi var rätt besvärade av alla försäljare i affärer som hela tiden var på och ville att man skulle säga vad man var villig att betala...visade det sej sedan att du inte vill köpa något blev det snabbt otrevligt. Vi fick ha tonårstjejen mellan oss när vi var ute och promenrade. Att ALLA sedan fickmagsjuka,var rätt trist också.Dessutom stal städerskan på rummet, något vi aldrig lyckades komma tillrätta med. Man får väl hoppas att vi bara hade otur.... | |
| eeistan | 2010-05-02 11:33 | |
![]() | Port El Kouradi har fina fiskerestauranger. | |
| ådärkomdenja | 2010-05-02 11:48 | |
![]() | Jag har bara varit i Tunis, men tyckte inte det var så himla jobbigt som några här ovan skriver. Man behöver ju inte springa runt i urringad top och kortkorta shorts/kjol. Folk är otroligt barnkära kan jag tillägga. | |
| ciccivi | 2010-05-02 12:46 | |
![]() | Allt negativt som sagts här fick vi höra när vi skulle till Egypten, men det stämde inte alls, det var jättebra. Däremot var det många av turisterna som uppträdde väldigt respektlöst, badade topless fast det inte var tillåtet, skrattade åt böneutroparna mm. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2010-05-02 13:04 | |
![]() | Jag var till Sousse i november. Tyvärrr ingen resa som vi kommer att upprepa, ok sandstränderna va fina så länge man slapp alla försäljare. Maten är dålig även om man går på de finaste restaurangerna, min tjej fick salmonella dagen efter vi kom hem. Vi tog en dagstur till Tunis och det var väl det bästa, en del fina sevärdheter. Jag hade inte varit i ett muslimsk land tidigare så min dåliga erfarenheter kan nog bero på det. Det är mycket som är annorlunda. | |
| humlan32 | 2010-05-02 13:23 | |
![]() | Jag var i Sousse i mars och åker tillbaka i slutet av maj. Försäljarna var till viss del "jobbiga" men om du inte är intresserad, så stanna inte utan gå bara vidare! Maten var helt okej. Åt chawarma (nybakat bröd fyllt med kalkonkött, grönsaker och chilisås) underbart gott och kostar drygt 10 kr. Vi åt på olika ställen och ingen blev magsjuk. Alkohol köper man om så önskas på General magasin. Litet utbud. (en liter absolut kostar över 700 svenska kr)! Det finns en djurpark, men jag har inte varit där. I Port el Kantaoui finns en fin hamn. Värt ett besök tycker jag. | |
| znorkle | 2010-05-02 13:54 | |
![]() | Jag blev magsjuk i 3 dgr när jag åt fisk och couscous. Blev bränd över ryggen av en brännmanet. På Marknaden stoppade barn ner grejer i mina fickor för att sedan hota med polis om jag inte betalade för grejerna jag "snott". Trots att männen såg att jag och min flickvän var tillsammans så ropade de efter henne och på spårvagnen i Tunis så tafsade de på henne när jag inte såg. Jobbiga försäljare också..de kan följa efter en hela dan. Det fanns en sorts öl på systembolaget. Det fanns en tysk bar där man kunde få varm öl om som smakade inget. | |
| ådärkomdenja | 2010-05-02 14:17 | |
![]() | Jag måste säga att jag undrar varför man reser utomlands om man vill att allt ska vara som hemma. | |