Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 838 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2010-05-04 23:34 | |
![]() | Vad är positivt med Belgien? Jag har blivit erbjuden att jobba för en teater i Belgien. Nu är det bara så att det närmsta jag har kommit Belgien var när vi åkte med buss rakt igenom landet, vid en tidpunkt när vi nog allra flesta låg och sov... Så vad är det som är positivt med det landet? Vad är det negativa med landet? Hur är folket? Jag står fortfarande och väger på för och nackdelar med att ta jobbet. Så ni får gärna ge mig en bättre bild av vad som väntar mig där borta! =) | |
| Midna79 | 2010-05-04 23:40 | |
![]() | Bryssel är en oerhört trevlig stad - fantastisk mat, fina byggnader och framförallt är belgarna väldigt trevliga och lättsamma. Jag åker gärna tillbaka till Belgien. | |
| regression | 2010-05-04 23:47 | |
![]() | Det är rätt trevligt. Men som påpekats i en annan tråd behöver du inte packa ner slöjan den här gången. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-04 23:49 | |
![]() | Fina poeter. | |
| kulspel2 | 2010-05-04 23:50 | |
![]() | fruktansvärt duktiga på att brygga god öl :) | |
| kulspel2 | 2010-05-04 23:53 | |
![]() | var på ölfestival i Bryssel förra hösten, o det åker jag gärna tillbaka till | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-05-05 00:15 | |
![]() | lol | |
| vindsus86 | 2010-05-05 00:16 | |
![]() | Ååååh guldplate, om du flyttar dit måste du åka till Durbuy och paddla kajak åt mig. Så jävla skönt där. Angående för- och nackdelar.. Tja, jag vet inte. Jag bodde i Nederländerna väldigt nära belgiska gränsen i fem år och det hade jag gärna gjort igen. Kan ju inte vara så stor skillnad mellan att bo där och i Belgien, så där är säkert också trevligt. Trevligare väder... Enda nackdelen jag kunde känna ibland där nere när det fina vädret var som mest påträngande var att det är lite väl långt till havet. :) Men åk du, det tycker jag. Kan säga som så att sedan familjen flyttade hem från Nederländerna så har mamma påpekat nästan varje dag att hon vill flytta tillbaks för det var så underbart där nere... Och som sagt - Belgien kan inte vara så annorlunda mot Limburg. Goed geluk! | |
| vindsus86 | 2010-05-05 00:17 | |
![]() | Och återigen, guldplate. Durbuy, kajak, paddla, underbart. | |
| remvanrijn | 2010-05-05 01:11 | |
![]() | på plussidan: god öl och mat, trevligt glatt folk med mkt humor, nära till många fina storstäder. på minussidan; mkt av det statliga arbete lamslås av språkstriden, men nu vet jag inte var du skall spela teater och vem som bekostar det. Lycka till och en trevlig vistelse | |
| Nasty Nimrod | 2010-05-05 01:17 | |
![]() | Det görs rätt många bra seriealbum, om du gillar sånt. (Tintin, Spirou, Smurferna m.fl. är klassiker.) | |
| Nasty Nimrod | 2010-05-05 01:26 | |
![]() | vindsus86: www.entertonement.co...el -Powers- www.entertonement.co...-T he-Dutch ;) | |
| Nasty Nimrod | 2010-05-05 01:38 | |
![]() | Guldplate: Ska du förresten vara i franska eller flamländska delen? Kan du språket redan? | |
| Chrull_4 | 2010-05-05 14:42 | |
![]() | närheten till amsterdam | |
| Schatzi | 2010-05-05 14:46 | |
![]() | det ligger ganska cetntralt i europa vilket innebär att du kommer att ha goda möjligheter att besöka även andra länder. | |
| Guldplate | 2010-05-08 08:39 | |
![]() | Nasty Nimrod: Jag har ingen koll på var de franska och flamländska delarna ligger i Belgien. Teatern kommer att hålla till i ett samhälle som heter Eke och det är väl så mycket jag vet vad det gäller det. Jag behärskar engelskan ganska bra. Teatern jag kommer att jobba för leds dessutom av ett par svenskar så där kommer kommunikationen fungera. Sen försöker jag få in min kompis som behärskar svenska, engelska, flamländska och är ringrostig vad det gäller sin franska. | |
| lycopersicon | 2010-05-08 09:25 | |
![]() | God öl och choklad! 2 timmar till London med snabbtåg. Min storasyster med familj bor där. Det är väl ungefär det som är bra tycker jag. Det regnar typ 360 dagar om året så ta med bra regnkläder. Antwerpen är en betydligt trevligare stad än Bryssel. Även Brugge är en fin stad. | |
| LisaLong | 2010-05-08 10:30 | |
![]() | Som ovanstående skrev så är Brugge en helt underbar stad:D | |
| Alabaster | 2010-05-08 11:11 | |
![]() | Jag har bott i Bryssel i tolv år, 1996-2006, och har följande att berätta: Stan är fantastisk och otroligt blandad - nåt mer internationellt är svårt att hitta. En gång hörde jag SJU distinkta språk i min tunnelbanevagn. Lätt att hitta lägenhet, men billigare i västra delen av stan. Dålig luft i centrum. Mycket HBT-mänskor, massor av musik och teater, högt i tak och vänliga mänskor som spontant kommer fram när man är ny och vimsar omkring med sin karta. Fantastisk mat på vanliga "halvbra" restauranger, men akta dig för restauranggatan/turistfäl lan - du vet vilken jag menar när jag ser den. Hyfsade kommunala förbindelser men GRÄSLIG trafik. Fantastiskt öl - men de äter ibland majonär med pomme frites, vilket chockerade mig. Tveka inte, du kommer att ångra dig om du inte åker dit!!! | |
| Alabaster | 2010-05-08 11:12 | |
![]() | Nä, du vet vilken gata jag menar när DU ser den! | |