Spelrum
Giraffen38
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade67
Mobilspel
Pågående19 714

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sisilisko2010-05-16 23:54
Antal inlägg: 1030

händelser
det finns händelser, t.ex tsunamin i tahiland och 9/11 som man mins PRECIS vad man gjorde när amn fick veta.

9/11 åt jag kebab med morsan när min pappa kom rusande in och sa att vi ska knäppa på tvn.

mins ni?

anneli72 - Ej medlem längre2010-05-17 00:02
Antal inlägg: 11612

jag minns att jag var hemma hos min svärfar.

hade nog ätit julsilll.

jag låg i en soffa.

cheesemaster2010-05-17 00:04
Antal inlägg: 113

jag kom hem från jobbet, slog på tv:n och tänkte att nu har dom fått smaka på sin egen gamla ost dom där amerikanerna..

cheesemaster2010-05-17 00:05
Antal inlägg: 113

seven-eleven olyckan gällde alltså det där

bj-olle2010-05-17 00:06
Antal inlägg: 3350

den tionde september hade jag lurat i ett par väninnor att kvinnor kunde drabbas av en tropisk minispindel som kröp in i livmodern och lade ägg (perfekt ställe för ägg, ju), och en tid senare sringer tusentals små spindlar ut när man minst anar det.

så nästa dag spenderade vi som vanligt hemma hos karin. jag hade på mig en snitsig sjömanskostym jag köpt (det gick en underlig minitrend i umgänget med sjömansmaskeradkläder). så när hon rusar in i rummet jag satt i och skrek att hela new york brinner sa jag bara sääääkert säkert :)

bulimi32010-05-17 00:08
Antal inlägg: 187

Alert,trodde knappast att det hade undgått någon!

Pseudonymf2010-05-17 00:47
Antal inlägg: 8282

9/11 - jag cyklade till skolan (gick i gymnasiet) och fick ett samtal från min styvfar där han typ hojtade att jag var tvungen att ta mig fort som fan till skolan och hålla mig inomhus.

Tsunamin. Jag firade jul med familjen. När jag fick beskedet bad jag en bön att mamma och styvfar inte åkte till Thailand som de tänkt och sedan grät jag när jag senare insåg att flera vänner samt bekanta gått bort i vågen.

caughtbock2010-05-17 00:52
Antal inlägg: 7699

Jag kommer ihåg att jag satt i skolan och såg på nyheterna med klassen den 11/9.

Tsunamin kommer jag inte ihåg nåt värst, men jag tror jag tänkte att jorden höll på att gå under. Om jag inte minns fel.

Pseudonymf: Rött läppstift klär dig. Snygging!

Haslo - Ej medlem längre2010-05-17 13:18
Antal inlägg: 304

vm 94a, bronsfirandet - Kommer ihåg att jag satt i en husbil på en strand på gotland och såg på en brusig tv när Tomas Brolin springer fram till låten när vi gräver guld i usa och gör den mysigaste piruetten nånsin framför en smockad Rålambshovspark. Vackert! Bronsmatchen hade jag för övrigt hört på radio i en bilkö när vi skulle på gotlandsfärgan.

9/11 - Hade SO i 9an som sista lektion. Kommer hem, slår på tvn och upplever kaoset live.

LisaLong2010-05-17 13:22
Antal inlägg: 2725

9/11 hade en kompis till mig sovit över och vi satt och glodde på nyheterna, jag kommer så väl ihåg att vi först reagerade med att "näää det där kan inte vara sant"....men det var det ju:(

Annica_s782010-05-17 13:29
Antal inlägg: 150

Jag var på jobbet den 11:e september. Jag trodde inte det var sant när jag hörde det som hänt, jag hade precis kommit hem från just New York. 9/11 2004 var jag återigen i New York, jag gick på minneshögtiden de har vid Ground Zero, det var en mäktig, konstig och speciell upplevelse.

Sote2010-05-17 13:44
Antal inlägg: 3557

9/11 satt jag på pendeltågen på hemväg från en klassutflykt med min sons klass. Jag satt och försökte hjälpa en kille som hade kissat på sig att dölja det hela så inte kompisarna fick reda på det. När vi klev av tåget så var det det enda folk pratade om att nåt hade hänt i USA och ingen brydde sig om att kolla in den generade gossen som klarade sig undan med äran i behåll.

Maja G2010-05-17 14:00
Antal inlägg: 10730

Jobbade som vanligt den 11/9 då en anhörig kom och var alldeles upprörd. Vi satte på TVn och förstod inte då hur stort det var..Det var som i en actionfilm med Bruce Willis, men tyvärr så var det på riktigt:(

Samma sak då Estonia sjönk. Kom till jobbet och hade hört det på nyheterna hemma vid köksbordet. Tog inte så stor notis om det, men när jag kom till jobbet så insåg jag även där hur stort det var, och hur nära oss det var, och att det var många från min stad som hade drunknat med färjan...

Tsunamin likaså...Var julledig och som vanligt så tog jag inte så allvarligt på det ( är nog en av mina försvarsmekanismer som kopplar på då det är något otäckt som händer) men under dagen så insåg jag att det också var så stort, så stort så man knappt kan tänka på det..

Rut med Krut2010-05-17 14:04
Antal inlägg: 40

9/11. Jag minns att jag var i skolan. Tv:n var på hela dagen. Jag tror inte att jag riktigt fattade hur stort det hela var.

NadaR2010-05-17 14:07
Antal inlägg: 329

9november satt jag på flyget till Belgrad med min son ovetande om attacken vi landade kl 15.00 och tyckte att det var mycket polis på flygplatsen med det var lugnt.På väg i taxi tittade vi på hus som var kvar efter Nato bombningar och min son tyckte att det var hemskt ganska högljud då reagerade taxi schaffis med att det fick dom igen i dag. Vi satt tysta och han var glad.Vi trodde inte på honom men när vi satte på tv blev vi sittande en lång stund. JAG vet inte om jag var ledsen tror inte det för dom fick smaka på egen medicin. I bombningarna dödade dom min pappa som var världens bästa pappa.

malman2010-05-17 14:48
Antal inlägg: 1457

den 11 september var jag hemma från skolan och var sjuk. kommer ihåg att jag lår och tittade på tv når nyheterna bröt programmet för extra sändningar, trodde det var en olycka tills jag fick se det andra planet flyga in i byggnad nr 2

NadaR2010-05-17 14:50
Antal inlägg: 329

9 september ska det va

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-17 15:04
Antal inlägg: 263

V ar hemma, pappa ringde o berättade..

bulll2010-05-17 19:59
Antal inlägg: 365

När Olof Palme mördades hade jag för första gången sovit över hos en speciell kompis. Jag minns att jag blev jätteledsen även om jag knappt visste vem karln var.

9/11 kom jag hem från min praktikplats, fick veta vad som hade hänt och satt sen bänkad vid tvn med min kompis samt sourcreamchips och holidaydip. (japp - många av mina minnen inkluderar mat)

Maja G2010-05-17 20:40
Antal inlägg: 10730

11 september är det väl ,eller minns jag fel?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?