Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 714 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bianca_79 | 2010-05-19 00:17 | |
![]() | Bli hundägare Hur många härinne är hundägare? Vad har ni för sorter? Vad är "bäst" med att ha hund? vad är "sämst"? Jag är enormt sugen på en hund!! Just nu har jag en bekant som har flera blandras valpar. Det är en blandning mellan Lhasa apso och någon mer. Lhasa apso är ju bra för dom fäller ju inte. och har lite erfarenhet av denna ras från förr av en kompis. Kom med massa tips o råd o kloka ord om hund! Jag vet ingenting i princip. Men är van vid djur sen jag var liten och nu då vi har katt, hönor. TACK!!! | |
| Minta | 2010-05-19 00:22 | |
![]() | Jag har en samojedhund, en tik som nu är 3,5 år. Det bästa med henne är en aldrig sviktande kompis, en varelse som är helt beroende av mig för sitt välbefinnande vilket ger en förhöjd livskvalitet tycker jag om man kan leva upp till det. En härlig närhetskänsla och en annan och varmare relation än den intellektuella, verbala. En relation baserad på sinnenas kommunikation. Man får mycket motion och frisk luft. Man får mycket glada stunder och gläds med hunden när den är glad och mår bra. Det sämsta är att behöva gå ut i ösregn, när man är trött eller sjuk och behöva hantera människor som hatar hundar. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-05-19 00:22 | |
![]() | I am. Bäst: Kärleken och glädjen hon ger mig och att få se henne glad. Sämst: Massa hår. | |
| Minta | 2010-05-19 00:47 | |
![]() | Jag är en mjukishundägare. | |
| curtan | 2010-05-19 01:07 | |
![]() | Har 2 hundar, mor & dotter. Mamman är en renrasig Tervueren, en Belgisk vallhund, nyss fyllda 11 år men pigg som bara den. Hennes dotter blir 5 i Juli, men hon är en blandis. Pappan var Schäfer med Collie i sig 8 led bakåt. Alltid där när du behöver nå´n, trogna, lydiga, snälla på alla sätt & vis. Det beror ju dessutom alldeles på vad du har tänkt ha hunden till? Knähund / sällskapshund, utställning / tävling? Tänk också noga efter på hur du bor, vilken ras du skaffar, samt om det ska vara en som kommer att umgås med mycket folk, vuxna som barn, eller andra djur. Hoppas det går bra, lycka till vad det än blir. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-19 07:42 | |
![]() | Har haft hundar hela i mitt liv. Och just nu har jag 2 hundar,kommer skaffa en till höst. Bra med hundar är att dom ger kärlek o så.. sämsta är: dom tappar massa hår, jobbigt dammsuga :) | |
| ylven72 | 2010-05-19 07:55 | |
![]() | -Niskanen- Kan inte annat än hålla med dig! Jag har en långhårig schäfer käns som om jag och dammsugaren har ett förhållande just nu:) Bianca_79 Det finns inga hundar som är värre än andra det handlar om den som håller i kopplet. Sedan är det väl bara av hängande på hur mycket jobb man vill lägga ner. Alla hundar kräver ju sin dit men vissa mer än andra. Men lyckatill. | |
| Sote | 2010-05-19 08:00 | |
![]() | Jag har två Schäferhanar, 7 och 9 ½ år gamla. Bäst: ovillkorlig kärlek och att man kommer ut i alla väder. Sämst: Att dom blir sjuka ibland och att man till slut måste ta det svåra beslutet att låta dom somna för gott. Att man måste gå ut i alla väder;-) | |
| Sote | 2010-05-19 08:04 | |
![]() | Tips-gå om du har möjlighet på hundutställning där du kan se och prata med uppfödare för olika raser. Gå in på hemsidor och kontakta sedan kennlar för raser du är intresserad av och be att få komma och titta oavsett om dom har valpar eller ej. Bestäm dig för om du vill ha en stor ,mellan eller liten hund för att göra urvalet enklare. Vill du ha möjlighet att ställa ut hunden eller kanske börja träna och tävla i tex lydnad eller kanske agility. Det finns hundar för alla olika aktivitetsnivåer men gemensamt är förstås att alla måste få komma ut. | |
| dinodog | 2010-05-19 08:44 | |
![]() | Jag har en 11-årig Golden retriver hanne. Vad som är bäst med att ha hund man kommer ut i alla väder. Man lär känna massor med andra hundägare, människor som man inte skulle träffa på annars kanske. Och med dom kan man ta långa promenader och få massor med frisk luft och motion. Vad som är sämst, tja det var ju det med alla hundhår då för min del. Spelar ingen roll hur mycket jag än går igenom honom med kardan han fäller ändå. Sedan är det ju om dom blir sjuka eller när man kommer till den stund då det är dax för dom att gå vidare. Fast det vet man ju att den dagen kommer, men likväl gör det ont den dagen. Mitt tips till dig läs om hundrasen, nu vad det ju blandrasvalpar du skrev om. Men ta reda på vad det är mer för ras på valparna. | |
| wildman | 2010-05-19 08:54 | |
![]() | Jag har en 11 årig blandrastik som sannolikt har mycket schäfer/vinthund i sig. www.fotosidan.se/gal...ge t=_blank Fördelar är en trogen vän, alltid efterlängtad, alltid komma ut oavsett väder. Sen har jag som naturintresserad fotograf nytta av henne eftersom hon markerar vilt åt mig. Hennes näsa är en smula bättre än min ;-) Så kan man hitta sysselsättning åt hunden så har båda glädje av det. Hon verkar ju gilla att få göra det jobbet åt mig. Största nackdelarna är alltid komma ut oavsett väder ;-). Skämt åsido, så tycker väl jag att det kan vara jobbigt att vara låst vissa gånger. alltid lite småknepigt om man ska åka bort där man inte kan ha med hunden. Särskilt som den hunden jag har nu inte alls trivs på hundpensionat. Min förra hund trivdes bra där, så då löste det många problem. Men vill du ha hund så överväger fördelarna, alla gånger :-) | |
| LisaLong | 2010-05-19 08:54 | |
![]() | 2 Leonberger Bäst: Man är aldrig ensam, man kommer ut dagligen, Man får äkra kärlek, varma välkomnanden när man kommer hem. Sämst: deras livslängd och när det är dåligt väder ute...moppen står då framme dagligen:) | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-19 09:07 | |
![]() | ylven72 Haha jaa dammsugare o jag har också ett förhållande *asg* | |
| magnusito | 2010-05-19 09:12 | |
![]() | Jag har en cocker spanniel. En sötnos, vacker som en dag, men full av jaktegenskaper och energi. Bäst: All glädje hon utstrålar Sämst: ibland är det tungt att jobba med henne timmar varje dag (det behöver hon) OBS Hör ibland att man ska akta sig för blandraser, kolla upp ordentligt. | |
| Laserswärd | 2010-05-19 09:15 | |
![]() | Till TS Är äntligen snart hundägare igen. Om fyra veckor hämtar vi en Bouvier des Flandres-valp. Förutom det som folk har skrivit här så är en hund den perfekta kamraten att spendera sina annars ensamma timmar med. Du som har höns borde ju också kunna träna din hund att både leta upp och kanske "valla" hem dem om kvällarna. Som du säkerligen har läst så är de flesta nackdelar med att ha hund också fördelar... med undantag från att de hårar. För även om du har en hund som inte skall fälla, så fäller de ändå... Kan väl även tilläga att valptiden kan vara jobbig. Se till att "valpsäkra" ditt hem, och om du har liten hund så tar det oftast längre att få den rumsren. | |
| Prefixen | 2010-05-19 09:27 | |
![]() | 1 st popcorn ... eller rättare sagt en jack russel terrier :) bäst: aldrig ensam, trogen vän, lättränad, liten hund, man får enormt socialtnätverk (med andra hundägare) (+mycket annat) sämst: lite för kaxig o envis ras ibland, (ingen ras för "nybörjare"), hon äter allt på marken (mördarsniglar, pinnar, fjädrar, tuggummi osv) Läs om rasen, åk och titta på föräldrarna, prata med ägarna, bra böcker finns på biblioteket och vänner som är hundägare. Och när du skaffar hund; var beredd på ett tag med kiss på golvet, bitande och glada stunder :) Min hund: nova.prefixen.com/ | |
| Megaherz | 2010-05-19 09:34 | |
![]() | Vi har precis skaffat hund, så nu springer det runt en 2 och halv månad gammal Goldendoodle hos oss. Det är en blandras/ras (vissa länder accepterar den som egen ras) av golden retriver och pudel. Fördelar: Extrem intelligent Hårar inte!! Bra familjehund - vilket gör att den ogärna springer bort (lätt att ha utan koppel) Nackdelar: Nästan lite för intelligent ("Jaha, varför ska jag göra det då?") Ful Blir stooooooor www.goldendoodles.co...m/ home.htm | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-19 09:35 | |
![]() | Gud vad söt vovve du har, har också blogg där skriver jag mest om mina hundar :) har oxå en jack russel terrier :) | |
| Prefixen | 2010-05-19 09:38 | |
![]() | -Niskanen- äter din med mördarsniglar och kan gå med vilken främling som helst? :) | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-05-19 09:57 | |
![]() | Prefixen : Haha nej han är kräsen :) tur som det :) han e mammagris.. | |