Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade14
Mobilspel
Pågående19 231

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snoosy2010-05-24 16:53
Antal inlägg: 4273

Eurovision song contest 2010
Ja hur går det för Anna?
Hon har ju inte fått någon vidare bra kritik.
Tidigare år har tidningarna skrivit att artist efter artist varit segertippade. Hur har det gått? Åt helvete för dom flesta!

Är inget större fan av melodifestivalen,, längre (Älskade då jag var yngre) Men kollar ändå ;)

Själv fastnade jag för den här direkt då jag hörde den,
4lyrics.kwivia.co.uk...-i s-yours/
Men det kan ju bero på att den är ett hopkok av flera låtar. (Som så många låtar i melodifestivalsammanhang)

WCstol - Ej medlem längre2010-05-24 17:05
Antal inlägg: 746

NÄ hon kommer väl på plats 34 ellernåt

wildman2010-05-24 17:12
Antal inlägg: 3860

Att gissa på att hon inte når toppen är ju knappast en högoddsare. Och nu menar jag inte att vara dryg på något vis. Grejen är ju bara den att det är hård konkurrens och omöjligt att riktigt förutspå folkens vilja. Vad experter säger är ju inte liktydigt med vad folk i gemen tycker.
Men faktum kvarstår, vill amn kunna säga att "vad var det jag sa" så ska man ju säga att det inte gick bra eftersom vi KANSKE betraktar dom 10-15 översta procenten som "bra". Gissar jag då på att det inte går bra så Har jag en 85-90% chans att få rätt...
Personligen tror jag dock att låten har potential att gå bra, men att dagsformen och konkurrenterna gör det omöjligt att förutsäga resultatet.
Hursomhelst så är det ju henne vi röstat fram, och då får vi ju ta på oss resultatet som folk oavsett....

YamahaJet2010-05-24 17:45
Antal inlägg: 2239

Alltså, jag måste bara uttrycka min ilska över Serbiens bidrag och klargöra en del saker för resten av Europa. Det är INTE okej att skicka hermafroditer två gånger på kort tid, även om de vinner som den förra gjorde. Bidraget ser i år ut enligt följande

www.youtube.com/watc...J- tF-92iQU

Ett förtydligande är på sin plats - denna pojke är INTE representativ för serbiska män, och det är ett mysterium för folket hur bidraget tog sig till Oslo. Serbiska män bär inte blonda peruker och skuttar runt, vi bränner byar, vi rånar värdepåer med helikopter, och så vidare. Följande klipp ger en betydligt mer rättvisande bild av oss än Eurosong-bidraget

www.youtube.com/watc...uW siS7kujs

caughtbock2010-05-24 17:53
Antal inlägg: 7699

Serbien var underbara 2004! Borde lätt ha vunnit...

Anna har jättestor chans att vinna! Eller jätteliten... är osäker.

bove2010-05-24 17:55
Antal inlägg: 1333

Haha Yamaha! =)

Nu vet jag inget om de andra bidragen men jag har sett vårt på tv. Det är för mig en gåta varför massa "experter" tippar att hon kommer att slåss om segern. Låten är tråkig och hon ser tråkig ut. Lustigt också att alla gnäller på att öststaterna röstar på varandra när vi i nordeuropa gör precis likadant.

Peddape2010-05-24 17:57
Antal inlägg: 647

Haha! Serbiens bidrag är ju humor på hög nivå!

Har jag möjlighet brukar jag se på både melodifestival och eurovision, oavsett kvalitet så tycker jag det är festlig underhållning. Tror Anna får det svårt, jag gillar låten men övriga Europa brukar inte tycka som jag.

YamahaJet2010-05-24 18:00
Antal inlägg: 2239

Men svenska experter spår varje år att vi ska vinna allt, oavsett vilket skit vi skickar. Sen gnäller vi på att öststaterna röstar på varandra som omöjliggör arisk vinst, vilket delvis får betraktas vara en osanning enär både Norge och Finland vunnit på senare med poängrekord i bådera fallen.

För övrigt borde vi skickat dom där Timoteij-guzzarna. Fett tung låt och alla sydeuropeer hade flippat över framträdandet. Jag tror till och med dom hade vunnit allt då.

Palini2010-05-24 18:10
Antal inlägg: 1381

Enligt google verkar vi inte helt chanslösa, även om man kan bevisa nästan allt med statistik...

www.google.de/intl/e...in dex.html

Miss_jk2010-05-24 18:33
Antal inlägg: 8941

Tror inte alls på Anna, tyvärr. Som bäst en fjärde-femteplats. Tror och hoppas på att Tyskland vinner. Gillar verkligen den låten!

caughtbock2010-05-24 18:33

Azerbajdzjans (ja jag fick googla stavningen...) bidrag tycker jag hade varit bra om dom hade haft en annan artist eftersom den funkar på radio och är lik musiken man hör hela tiden. Inte min typ av låt, men lättlyssnad liksom... Men hon kan inte engelska, dansar fastän hon ser jätteobekväm ut och har ingen närvaro. Ett helt land borde väl ha någon bättre artist än hon?

www.youtube.com/watc...ub bH2wa3DE

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-24 18:37
Antal inlägg: 2212

Någon som vet när esc är? Tycker allt är så himla utdraget och tråkigt numer!

MustafaJönss2010-05-24 18:37
Antal inlägg: 6

Trodde den var över...

Miss_jk2010-05-24 18:50
Antal inlägg: 8941

Nouba: På lördag. Semifinaler i veckan.

Satyra2010-05-24 19:29
Antal inlägg: 4561

Sådär ja, nu har jag lyssnat på alla bidragen (i alla fall en bit av dem) och måste först säga att det generellt var ovanligt bra låtar med i år. :-o
Det finns dock 5 som jag gillar lite extra och bara 6 (låtar alltså ;-)) som jag inte gillar alls.

De fem bästa är enligt mig:

Ukraina - (ball röst, bra låt)
Sverige - (jo, faktiskt, utan att vara partisk ett dugg)
Grekland - (tilltalar mig - främst rent estetiskt kanske! ;-))
Azerjaijan - (gillar rösten, dessutom är ju Anders Bagge dellåtskrivare)
Belgien - (gillar den här typen av naket akustiskt framförande)

Bottenlåtarna:

Finland - (måste tyvärr konstatera att mitt forna hemland inte lär ha en chans med sin gammalmodiga typiska finnlåt ...)
Frankrike
Holland
Island
Ryssland
Slovenien

Satyra2010-05-24 19:30

Azerbaijan heter det ...

caughtbock2010-05-24 19:34

Inte enligt Wikipedia, men som sagt är jag ju clueless angående stavningen så...

Satyra2010-05-24 19:35

Jag rättade mig själv, caughtbock, eftersom jag skrev fel i mitt första inlägg. Hade inte en tanke på dig, sorry. ;-)

caughtbock2010-05-24 19:35

Såg att du hade stavat fel där Satyra, trodde du rättade mig. ;)

caughtbock2010-05-24 19:37

Haha du hann före! Det är jag som skriver först och läser sen som vanligt. :P

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?