Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-05-25 14:22 | |
![]() | Siare sökes! Förargligt är bara förnamnet... så här är det; I september köpte jag ny digitalkamare, en exklusiv sak från Olympus med femsiffrigt belopp på prislappen. Då det ganska snart blev vinter tog jag bara några få bilder då, och sedan dess har kamaren legat i mellersta lådan i min bokhylla. Nu är det vår och försommar på ålandsöarna, blomsterprakten detta år är enastående och jag tänkte bege mig ut och ta lite bilder igen. Och nu börjar problemet! För att få bilderna från kameran in i datorn, där jag redigerar och sparar vissa av dem, krävs en s.k. USB-kabel som fanns och fungerade i höstas, men nu hittar jag den ingenstans! Jag har sökt i samtliga lådor i bokhyllan där jag trodde den skulle finnas, och bland mina andra datagrejer och på alla andra platser i lägenheten också, men den är helt borta! Utan USB-kabeln är kameran i princip värdelös, den bara måste fram och helst nu när naturen kryllar av motiv. Bästa siare, stig fram ur skuggorna och berätta var min USB-kabel är! | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-25 14:24 | |
![]() | En ny USB-kabel kan inte kosta så mycket. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2010-05-25 14:25 | |
![]() | Talade precis med en siare som siade att det finns nya kabel att köpa istället för att leta sig blodig. | |
| niala22 | 2010-05-25 14:35 | |
![]() | claes olsson | |
| Maad Max | 2010-05-25 14:35 | |
![]() | kabeln ligger alltid i väskan! | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2010-05-25 14:43 | |
![]() | Clas Ohlsson måste vara världens bästa siare. Deras slogan borde vara " DET HÄR behöver du". | |
| apbur | 2010-05-25 14:49 | |
![]() | Köp en ny, du kommer garanterat hitta den gamla då. Det bara är så. | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-05-25 14:50 | |
![]() | Jag har testat med tre andra USB-kablar jag har liggande här hemma, men ingen av dem passade med kamaren. Köpa ny USB framstår som det enda alternativet just nu, men det retar mig omåttligt att jag inte hade koll på var sakerna fanns, för det trodde jag faktiskt att jag hade! | |
| Palini | 2010-05-25 15:09 | |
![]() | Hur kul är det att köpa en ny kabel när man kan testa siarkunskaperna på sina kära medbetapetare? Jag fick en inre syn att kabeln ligger i nån typ av flätad korg.... =) | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2010-05-25 15:31 | |
![]() | Phew, jag som trodde det var kameran som hade försvunnit... :-) Jag får instämma med apbur. Köp en ny sladd, då kommer den gamla att dyka upp. Och det förmodligen på ett ställe där du letat ett otal gånger innan. Har du kollat garderoben, badrumsskåpet, smörpaketett eller inuti stövlarna? Saker har en tendens att gömma sig precis var som helst nämligen... | |
| JaguIaren | 2010-05-25 15:34 | |
![]() | Du kanske har spolat ner kabeln. I så fall kan du bara lägga en ny. | |
| Megaherz | 2010-05-25 16:34 | |
![]() | Du har inte ett minneskort du kan ta ur kameran och sätta i datorn? | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:42 | |
![]() | Kabeln finns på Clas-Olsson för 19 kronor och nittio öre! | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:46 | |
![]() | Som sagt, här passar ingen av de tre vanligaste USB-modellerna... du får nog höja på summan lite Grådask! Eller ta fram din mer mediala förmåga! | |
| alfakraken | 2010-05-25 16:47 | |
![]() | :D i love that shit | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-05-25 16:48 | |
![]() | "Du kanske har spolat ner kabeln. I så fall kan du bara lägga en ny." HAHA, I love you! | |
| Lillstölla | 2010-05-25 16:51 | |
![]() | Investera i en ny kabel och var glad att det bara är usbkabeln som fattas och inte kameran!! | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-05-25 17:15 | |
![]() | Kanske går att flytta minneskortet till kortläsare på datorn? Kanske går att tanka över bilderna via blue-tooth? | |
| blue_moon | 2010-05-25 17:22 | |
![]() | Det går utmärkt att flytta kamerans minneskort till kortläsare på datorn. Jag får göra så eftersom jag har slarvat bort min USB-kabel och inte kommit mig för att köpa ny. | |
| ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-05-25 21:45 | |
![]() | Ser för mig att den ligger i någon typ av skål, kanske i ett skåp... ;) Kjell & co har det mesta för nästan inga pengar alls. Om man inte har kortläsare i datorn då? =) Jag har ingen sån och var tvungen att köpa en extern kortläsare då min kabel vägrar fungera med min dator!! | |