Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 205 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Johnny_R - Ej medlem längre | 2006-06-01 17:03 | |
![]() | Fuskande på betapet Hej alla sura vänner! Efter en inte alltför avancerad research här på Betapet så gick det upp för mig hur många som spelar uppgjorda matcher, det räcker med att ta en titt på rullningstoppen. Vad som var väldigt oroväckande är att en av dessa korrupta människor är en så kallad Övervakare vid namn Mysthique. Jag vet att det i teorin är möjligt att lägga såna brutala ord som denna medelålders kvinna har gjort, men vi alla vet att det ligger rent fusk bakom. Vad är för- och nackdelarna med att ha en fuskande Övervakare ibland oss? Jag menar, man har ju sett folk som blivit avstängda pga av såna här faktorer, gäller det inte alla helt plötsligt? :) / Johnny - den ironiska ljusglimten i betapet-etern | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2006-06-01 17:17 | |
![]() | Uppgjorda rullar är väl knappast fusk, det är en kul pryl som man kan ägna sig åt då och då. Det är ju knappast att jämföra med anagramletare osv då ingen förlorar på det, förutom folk som tar rullningstoppen gravallvarligt. | |
| Tufflan | 2006-06-01 17:24 | |
![]() | Det är väl inte fusk, det är bara en annan typ av spelsätt. Om man i förväg kommer fram till att man tillsammans skall bygga ett visst extra svårt och långt ord och båda jobbar för det så får man ut fantastiska uppgjorda rullar. Det är inte en helt lätt spelstil. Det kräver både tanke och samarbete och att man helt klarar av att lägga undan sitt ego och inte bryr sig om sin egen rating och vem som drar själva poängen, utan bara koncentrerar sig på själva ordet. Ratingsugna listklättrare fixar oftast inte detta. Synd bara att det utmålas som fusk av vissa, när det i själva verket faktiskt är ett mycket svårare och mer utmanande spelsätt. Jag säger bara lycka till med rullarna ni som klarar detta!!! | |
| Tufflan | 2006-06-01 17:27 | |
![]() | Jag kan tillägga att jag har försökt med bror mu, vi hamnade i konflikt direkt och fick inte ens gemensamt ut en uppgjord 8-rulle som vi hade kommit överens om. Vems ego som slog till vet jag inte, men en av oss fick strohetsvansinne och försökte lägga hela själv istället för att bygga på anvisad plats. Nämner inget namn, men pekar menande mot mannen i mössa och ser trumpen ut! | |
| noRnoS | 2006-06-01 17:28 | |
![]() | Notera att det är i orankade matcher som hon och motspelaren lagt dessa ord (i de flesta i alla fall, har inte kollat alla). Såleda inget att bli upprörd över. | |
| odin - Administratör | 2006-06-01 17:42 | |
![]() | Vill bara påpeka att ja det är fusk att spela uppgjorda matcher för att ta sig in på poängtopplistan, dvs att den ene avbryter eller dylikt, de ryker direkt. | |
| noRnoS | 2006-06-01 18:30 | |
![]() | Ja, BowBow så menar jag annars skall ju Mysthique sparkas enligt Odin. Rullningstoppen är ju ett skämt ändå hur som helst. Rankad eller ej. De som kommer in där har ofta spelat uppgjorda matcher eller i ett fåtal fall en otrolig tur. | |
| odin - Administratör | 2006-06-01 19:01 | |
![]() | Det är helt OK så länge man kör orankad vilket Mysthique gjort, orankade matcher hamnart inte på rullningstoppen. Dvs detta är inget fusk. Ska se till så icke-ratade matcher inte får med rullningar på rullningstoppen. | |
| Johnny_R - Ej medlem längre | 2006-06-01 19:07 | |
![]() | Då vill jag inte se några invändningar när jag huserar i toppen av rankinglistan med ord som får SAOL att börja svettas samt att mina motståndare har avbrutit matcherna ellet nåt :-) Skön inställning av alla Övervakare förresten!! Ses på LAN. | |
| noRnoS | 2006-06-01 19:15 | |
![]() | Jonny_R har du läst inläggen ovan ditt eget?. Konstig tolkning du gör i så fall. Odin skall ju fixa så att orankade spel ej kommer med i rullningstoppen. Rankande spel med uppgjorda matcher och en massa avbrutna matcher = fusk, vilket kan leda till avstängning om det är alltför uppenbart. Ingen avstängs dock utan att ha fått yttra sig i frågan enligt vad jag har fått höra iaf. | |
| Johnny_R - Ej medlem längre | 2006-06-01 19:25 | |
![]() | Han postade det medans jag skrev mitt så ja, jag missade det. Som du ser så finns det ingen redigerafunktion????????! ??? HALLÅ?? D:D::D | |
| bazios | 2006-06-01 19:37 | |
![]() | visste inte ens om att det finns ordprogram som hittar ord till en hmm kanske borde undersökas hehe | |
| odin - Administratör | 2006-06-01 19:42 | |
![]() | Skrev lite fel i mitt svar, som det är nu syns orankade rullningar i topplistan, ska ändra det. Om man fuskrullar i en rankad match ryker man hårt. Den som har koll kanske har noterat att jag rensat ca 15 fuskkonton i veckan. Dvs vi har nolltolerans på fusk! | |
| odin - Administratör | 2006-06-01 19:47 | |
![]() | Har nu ändrat scriptet så att endast rankade matcher visas på topplistan, och finns man här och har spelat en uppgjord match så ryker man. Ändringen går igenom i helgen då vi uppgraderar en del mjukvara (HTTPD/PHP och GD för den intresserade) | |
| bazios | 2006-06-01 19:49 | |
![]() | det är så klart förståligt men om nån kan förklara för mig hur man fuskrullar har aldrig hört talas om det förrens nu..Ja jag vet det är underbart i min egna värld alexandraville...ingen verklighets uppfattning alls hehe | |
| noRnoS | 2006-06-01 19:51 | |
![]() | Tackar för det Odin. Tackar också för utrensningen den var verkligen begfogad. | |
| noRnoS | 2006-06-01 19:53 | |
![]() | Befogad skulle det vara. Glömde också ett kommatecken i hastigheten. | |
| Johnny_R - Ej medlem längre | 2006-06-01 21:25 | |
![]() | bazios det finns ett fusk som på nåt sätt visar alla möjliga kombinationer du kan få ut av de bokstäver du har på handen. | |
| Qrax | 2006-06-01 21:49 | |
![]() | Jag föreslår att ni uppdaterar medlemsvillkoren. Där står endast följande angående fusk: "Vi vill klargöra att fusk inte är tillåtet, detta gäller exempelvis användning av dataprogram som automatiskt letar upp ordkombinationer." Som man kan se i exempelvis denna tråd är alla inte medvetna om vad fusk är. Många känner sig säkert orättvist behandlade när dom blir avstängda. Jag föreslår också att gamla användare ska godkänna varje ändring i medlemsvillkoren. Jag hade t.ex. ingen aning om att det inte var tillåtet att använda dataprogram när man spelade förrän jag läste i forumet för nån månad sedan. (kanske bör tilläga att jag aldrig använt dataprogram) Vad jag vet ser man bara användarvillkoren när man registrerar sig och jag registrerade mig för över två år sedan, efter det att tillägget om fusk kom dit. Kan man se användarvillkoren nån annanstans har jag missat det. Om jag hade tyckt det var kul med dataprogram och någon upptäckte det hade jag alltså blivit avstängd utan att jag haft nån aning om varför. Innan ni börjar stänga av folk tycker jag att ni ska informera bättre om vad man får och inte göra. | |
| Keyzer Soze | 2006-06-01 22:39 | |
![]() | Äh, vem som helst fattar väl att man inte får använda sig av det? Plus att jag tror inte att ens hälften av medlemmarna på Betapet har läst igenom villkoren.. | |