Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade15
Mobilspel
Pågående19 231

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sweetlime2010-05-30 13:51
Antal inlägg: 105

Inte utan min nalle?
I går hörde jag en liten flicka gråta förtvivlat över sin kvarglömda nalle. "Min bruna nalle, uuu...". "Jag kan inte sova utan min nalle..." Hjärtslitande.

Hur är det egentligen med nalle-beroendet? Hur reagerar du när mobilen inte är med? Själv känner jag en typ av obehaglig stress, inte fullt så alarmerande som hos det lilla barnet, men ändå. Vad har mobilbärandet gjort med oss? Visserligen tillhör jag dem som inte gillar att alltid vara nåbar, jag behöver min sfär när jag är hemma, men på stan, på allmän plats utan mobil? Nästan otänkbart!

ramsay - Ej medlem längre2010-05-30 13:55
Antal inlägg: 9204

haha:) jag blev av med min mob igår och lät precis som flickan. hjärtskärande var ordet , en fruktansvärd natt! sitter med en splitny nu, med samma abbonemang.

Scarpetta - Ej medlem längre2010-05-30 13:55
Antal inlägg: 1154

Jag har gärna med mej telefonen överallt, även om jag sällan använder den. OM det skulle hända något. Upptäcker jag att den är glömd, går hjärtfrekvensen upp en aning, men vet jag var det är, är det ingen fara.

Sisilisko2010-05-30 14:20
Antal inlägg: 1030

jag känner mig helt...handikappad utan min mobil. Och för att inte tala om när man inte kan hitta den :O usch fy! Fattar inte hur man förut kunde vara utan...

Sisilisko2010-05-30 14:20
Antal inlägg: 1030

jag känner mig helt...handikappad utan min mobil. Och för att inte tala om när man inte kan hitta den :O usch fy! Fattar inte hur man förut kunde vara utan...

Lillstölla2010-05-30 14:26
Antal inlägg: 23831

Har lyckats glömma min telefon vid ett par tillfällen och känner nästan lite lättnad över att inte ha den med.
När jag åker ut till sommarstugan lämnar jag datorn hemma och mobilen får ligga på en hylla som är rätt högt upp så jag inte ska tänka på den. Är rätt befriande att slippa tekniken ibland.
Men ett kärt återseende när man kommer hem till stan igen:)

Hoodman - Ej medlem längre2010-05-30 14:28
Antal inlägg: 2826

Sisilisko: Kan man sakna något man aldrig haft?

wildman2010-05-30 14:40
Antal inlägg: 3860

Jag får panik. Blir jättestressad om jag inte har mobilen med. ÄR det medevetet må det vara, då har man liksom planerat för det. (Men det händer inte ofta....) MEn annars... Hu!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-30 14:50
Antal inlägg: 2212

Så länga jag har full kontroll på min familj. Dvs man och hund, så stänger jag gärna av mobilen.

bj-olle2010-05-30 14:57
Antal inlägg: 3350

jag har två mobiler, så en kan vara symptom och den andra fetish :)

häromveckan hade jag den ena avstängd i nästan en vecka. det var kusligt

woody12010-05-30 15:03
Antal inlägg: 27

Efter att en gång ha trillat av en häst och bröt benet och kunde med mobilen ringa ambulans mm, så har jag alltid mobilen med mej. Har jag glömt den hemma, känner jag obehag.

ewokerna74 - Ej medlem längre2010-05-30 15:08
Antal inlägg: 323

Eftersom jag har en arbetsmobil så är den med överallt, till och med på muggen och när jag sover .. :) Har den alltid påslagen, dygnet runt, året runt, även på min semester.

Sen har jag en privat mobil, som jag faktiskt tror att min son har, men jag är inte säker. Det beror på att ALLA jag känner ringer till min jobbmobil så egentligen behöver jag ingen privat, men har inte haft tid att säga upp den än..

tydal2010-05-30 15:21
Antal inlägg: 548

Jag måste alltid ha minst en mobil med (oftast har jag två) eftersom jag har ständig jour för ett av mina datasystem med 4000 användare som måste fungera dygnet runt.

Hade inte mobiltelefoner funnits hade jag varit tvungen att ha ett kontor med flera anställda som hade fått turas om att sitta där dygnet runt för att övervaka systemet och ta emot felanmälningar och supportärenden på en vanlig fast telefon.

Så, jag sparar en massa pengar tack vare mobilen, men i gengäld måste jag alltid vara nåbar.

När jag har semester så lämnar jag över ansvaret till en annan person och då tar jag inte med mig mobilen, så då känns det verkligen att man har semester...

(För övrigt hade jag en massa 5-8-åringar på jobbet igår, och deras vanligaste fråga var: "Varför har du två mobiler?")

Venatici2010-05-30 15:35
Antal inlägg: 1318

Jag brukar få skäll av folk för att jag inte gör mig anträffbar 24/7.
Jag har mobil, men väljer att då och då lämna den hemma när jag går ut eller umgås med människor jag vill ge 100% odelad uppmärksamhet.

Stressat samhälle, tycker jag. När jag var liten dög det gott med vanlig telefon. Svarade det inte var det inget mer med det.

Självklart är mobilen en väldigt bra uppfinning, men hur stor plats ska man egentligen ge den?

Rapé12010-05-30 15:39
Antal inlägg: 409

Jag har också två mobiler eftersom jag jobbar i Norge. Bägge är på 24/7 men oftast brukar jag bara ha med den med norskt abb. när jag ska någonstans.

blue_moon2010-05-30 16:44
Antal inlägg: 9713

När jag växte upp (på landet) var det inte alla hushåll som hade telefon. Man fick då gå till grannen för att ringa!
Min nalle är mestadels avstängd och används bara som nödtelefon.

Laserswärd2010-05-30 16:48
Antal inlägg: 1172

Själv brukar jag glömma mobilen med flit hos vänner, för att slippa den några dagar.

Emollas2010-05-30 17:20
Antal inlägg: 1082

Varför kopplar ni alla här i denna tråd till er mobil när ni hör ordet nalle? En nalle ska ju vara kramgo, och en mobil är ju inte direkt mjuk och go den är ju snarare hård att krama.

Venatici2010-05-30 17:22
Antal inlägg: 1318

Man kan skicka mysiga SMS? :)

Megaherz2010-05-30 18:02
Antal inlägg: 3304

Råkade tappa min mobil på tågstationen för några veckor sen, fick total panik. Inte just för att mobilen själv var borta - MEN ALLA TELEFONNUMMER! :o Har nu gjort en backup

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?