Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 234

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bianca_792010-05-30 23:13
Antal inlägg: 34

hur skulle ni reagera..
om ni köpte en hund och sen sa era föräldrar till er att ni inte var välkommen med den hem till dom. Pga att dom ogillar hundar (dom har flera katter dock) och den får inte ens vara i koppel i trädgården när man hälsar på. Sån där löplina ute.

Det är en liten hund, och dom är varken hundrädda eller allergiska. Dom bara säger att den inte är välkommen.

Finns det fler med såna här föräldrar/bekanta?

Bitte - Administratör2010-05-30 23:17
Antal inlägg: 24219

Jag tycker att man får acceptera att de man ska hälsa på inte vill att man tar med sig sina djur , inte ens föräldrarna ska vara tvungen till det,, Själv så lever vi med tre katter och alltså är knappast hundar välkomna till oss.. men å andra sidan tar jag ju inte med mig mina katter då jag går bort till andra

Bitte

Svante872010-05-30 23:17
Antal inlägg: 119

Det är deras hem och du måste respektera deras val, varför de inte vill ha en hund i deras hem är deras ensak. Gillar man inte hund så skall man inte bli påtvingad ett möte.

regression2010-05-30 23:20
Antal inlägg: 1563

Bianca,

Hate to break this to you but...

Det är inte hunden som är ovälkommen. Det är du.

Bianca_792010-05-30 23:21

Det är förvisso sant.

Egenskap - Ej medlem längre2010-05-30 23:23
Antal inlägg: 8331

Jag skulle bett dem dra åt helvete. Jappjapp. Min hund är det bästa jag har. Nu älskar ju alla hunden, och hunden älskar alla så det slutade lyckligt ändå.

Egenskap - Ej medlem längre2010-05-30 23:23

Ska förresten säga att jag ser min hund som mitt egna barn. Är inte dina barn välkomna till dina föräldrar är det inga föräldrar.

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-30 23:24
Antal inlägg: 263

Jag skulle be dem dra åt helvete jag...
Dom ska acceptera mig o mina hundar..men tur älskar mina föräldrar mina hundar o dom har själva oxå..:)

Bianca_792010-05-30 23:24

regression: Ja det stämmer också, på sätt o vis har jag alltid varit svarta fåret bland mina syskon. Inget jag gjort har varit bra nog.
Men, det är en annan historia!!! En väldigt lång o smärtsam. Ni skulle inte tro mig om jag berättade allt...:(

En annan gång.

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-30 23:25

Tappa kontakt istället..bryt kontakt, du kanske mår bättre?

Bianca_792010-05-30 23:25

nej mina barn är inte välkomna. De har inte tid med dom. Bara vid högtider och när jag följer med. De vill inte umgås med dom annars.

Fast, jag tror alltid att dom ska ändra sig. Att dom ska vilja ta sig tid!

Bianca_792010-05-30 23:27

Niskanen: har så många gånger funderat på detta. För vänner omkring mig säger att jag nog skulle må mkt bättre än vad jag gör när det är såhär.
Men, innerst inne tror jag hela tiden på en bättring från deras sida.

Jag är lite blåögd..

Egenskap - Ej medlem längre2010-05-30 23:27

Nehe, varför ska du ens gå dit om varken du, dina barn eller din hund är välkomna? Eh.

-Niskanen- - Ej medlem längre2010-05-30 23:30

Tycker synd om dig men du e inte ensam om det, många har likadan problem som du.

Bianca_792010-05-30 23:32

Egenskap. Jag hoppas alltid att dom ska ändra inställning. Men efter varje kalas vi varit på där gråter jag.

Det är väl för att hålla upp en fasad lite.

Jag vill inte vara den där konstiga människan som sagt upp sin bekantskap med sina föräldrar...
För utåt sett har dom en fasad som får dom att verka som helgon!

Jag vill bara känna mig älskad av mina föräldrar!!:(
Låter ju som att jag är 7 år nu. Men det var såå längesen jag fick känna mig älskad av dessa människor.

Hoppas dom ska vakna upp och inse vad dom har framför sig.. En dotter och söta barnbarn.. (och hund)

Loozer2010-05-30 23:35
Antal inlägg: 556

hade skitit i å hälsa på

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-05-30 23:41
Antal inlägg: 31064

Jag hade blivit lite stött, men jag hade självklart struntat i att ta med hunden. Dina föräldrar har väl sina skäl, får man anta, och har de inte det (och bara är knepiga) så är de likväl dina föräldrar. Förstår mig inte på hur man kan säga att du skall strunta i att hälsa på.

Svante872010-05-30 23:42

Tycker verkligen inte du skall bryta med dina föräldrar pga en hund, det var det mest korkade förslag jag läst i denna tråd. Att dom inte vill ha in en hund är deras sak. Får andra hundar komma dit så är det en annan sak men gäller det alla hundar så har dom gjort ett val där.

Dina problem med relationen med familjen får ni/du lösa utan att blanda in hunden. Jag har själv hund men respekterar om någon inte vill jag skall ha den med mig vid besök.

Svante872010-05-30 23:43

Lyssna på SylviaPlath, skriver som vanligt kloka råd.

Satyra2010-05-30 23:51
Antal inlägg: 4561

Känner mig väldigt kluven i den här frågan. Inte främst pga hundproblemet enbart utan för helheten du berättar om och ... jag kan inte se att man MÅSTE hålla kontakt med sin "grundfamilj" bara för att. Mår man skit av dem och känner man att det ger en mer sorg än glädje att ha kontakten - varför ska man då till varje pris upprätthålla den?

Förstår dock ändå att du hoppas, väntar och saknar. Klart att man önskar att blod verkligen var tjockare än vatten men ... det är inte alltid en självklarhet att det är så. Hur som helst är det nog bara du själv som kan avgöra vad som är bäst för just dig och dina barn (och hund), eftersom du har hela er familjehistoria i bagaget.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?