Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 222 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2010-06-04 17:50 | |
![]() | Egendomliga aktioner I den stadsdel där jag bor blir små charkuterier utsatta för regelbunden skadegörelse i form av krossade fönster. Det är ganska stor självrisk så det drabbar dem ganska hårt. Det senaste är en liten butik med närproducerade livsmedel där de bemödar sig att sälja från gårdar som behandlar djuren väl. Hur tänker aktivisterna då? | |
| Linders - Ej medlem längre | 2010-06-04 17:54 | |
![]() | Aktivisterna kanske är emot glas. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-04 17:55 | |
![]() | Jag tror inte dom tänker alls. | |
| Minta | 2010-06-04 17:55 | |
![]() | Haha. Eller är glassäljare. | |
| micro113 | 2010-06-04 18:09 | |
![]() | De är emot köttuppfödning och vill sabotera det, och då är de faktiskt inte helt fel ute i sin förvirrade värld. Att ge sig på stora kedjor är ingen ide, de höjer priserna lite, täcker sina förluster och kör vidare. Små handlare kan däremot inte täcka förlusterna på samma sätt, om de börjar höja sina priser så förlorar de sina kunder alltså får det stora ekonomiska konsekvenser för dem och de kommer i slutändan i bästa (ur vandalernas synvinkel) fall slå igen, och därmed tror vandalerna att de förhindrat en viss andel av köttproduktionen. Det har de givetvis inte, de har bara flyttat efterfrågan till en annan del av marknaden som köper sitt kött från industriuppfött med sämre villkor för djuren. Så i slutändan motverkar de en bättre tillvaro för djuren --- men kan kräva att folk som hemfaller åt att panga fönster skall tänka så långt. Ett jäkla oskick är det. | |
| Minta | 2010-06-04 18:11 | |
![]() | Det är ju det som verkar så dumt, eftersom det inte är dessa som är bovarna så att säga utan den större köttindustrin, den kommer de inte åt på det sättet. De minskar överhuvudtaget inte köttindustrin, möjligen bara den som behandlar djuren väl. | |
| Minta | 2010-06-04 18:12 | |
![]() | Det är klart att de är emot köttindustrin, det är ju därför de gör som de gör, men det är ju inte så smart. | |
| circum - Ej medlem längre | 2010-06-04 18:34 | |
![]() | Tänk så olika vi ser på saker och ting, vi människor. För mig är dessa ungdomar hjältar. Handlingskraftiga och orädda. Kanske är det just så vi ska agera för att gå framåt. Alla vet väl att vi ska undvika kött minst en dag i veckan? | |
| Minta | 2010-06-04 18:36 | |
![]() | Du behagar skämta. | |
| circum - Ej medlem längre | 2010-06-04 18:46 | |
![]() | Nej, Minta. Jag är allvarlig. Sa ju det, olika är vi. | |
| Minta | 2010-06-04 18:49 | |
![]() | Jag äter kött en gång i veckan eller varannan vecka. Det lilla kött jag äter vill jag ska komma från gårdar där djuren har det bra. Varför sabotera det? Om aktioner mot köttindustrin gjordes hade jag kunnat förstå det, men mot dessa, det verkar ju helt huvudlöst. Vill du utrota köttätandet? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-04 18:50 | |
![]() | där jag bor var det några fula brudar som krossade en ruta till en porrbutik/klubb som ligger här. | |
| Minta | 2010-06-04 18:50 | |
![]() | Jag trodde verkligen inte att du kunde vara allvarlig. Om du vill utrota all slakt och allt köttätande så kanske det gick att förstå. Men om det är för att djuren ska få det bättre, så förstår jag ingenting. | |
| Minta | 2010-06-04 18:51 | |
![]() | Var alla brudarna fula? Är tejerna i porrbranschen vackra? | |
| Peddape | 2010-06-04 18:51 | |
![]() | Blir man hjälte när man förstör annas egendom i din värld?!! FY bubblan vad arg jag blir när jag läser sånt här. Sabla i-landsskitungar. Sy in asen. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-04 18:53 | |
![]() | 1. ja dom var skitfula. 2. nej verkligen inte, tyvärr. | |
| Minta | 2010-06-04 18:54 | |
![]() | Handlingskraft och oräddhet har fått en ny dimension: att smyga omkring anonymt på natten och krossa fönster till charkuterier. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-04 18:54 | |
![]() | fast östbrudarna brukar vara smoking. tittar bara på öst o latinoporr. | |
| Peddape | 2010-06-04 19:03 | |
![]() | Porr och militanta veganer borde slängas i samma tunna. | |
| Minta | 2010-06-04 19:04 | |
![]() | Japp. | |